„Gotowanie na wymianie” dzień po dniu Wróć »

Przyszedł czas na podsumowanie wymiany między Gimnazjum nr 1 a FES Pfungstadt. Relację przygotował uczeń klasy IIc, Jakub Durczok

Dzień pierwszy
Z samego rana odbyła się zbiórka. Sprawdzono obecność i wyjechaliśmy do ośrodka w Krzyżowej. Po trzech godzinach podróży przybyliśmy na miejsce. Mieliśmy okazję po raz pierwszy zapoznać się z partnerami z Niemiec. Po posiłku otrzymaliśmy wolny czas na rozpakowanie się, następnie rozpoczęło pierwsze spotkanie integracyjne. Wieczorem wszyscy wspólnie zobaczyli mecz reprezentacji Polski.

Dzień drugi
Ku naszej radości otrzymaliśmy nad ranem dużo czasu na zregenerowanie sił podczas snu. Dopiero przed południem mieliśmy obowiązek stawić się na kolejnym spotkaniu integracyjnym. Po jego zakończeniu odbyło się zwiedzanie Krzyżowej połączone z poznawaniem jego ciekawej historii. Wieczorem odbyła się impreza, podczas którego mieliśmy okazję poznać naszych zachodnich przyjaciół. Przełamane zostały bariery językowe i wszyscy bawili się bardzo dobrze.

Dzień trzeci
Po śniadaniu i pożegnaniu z panem Bartkiem, gospodarzem podczas naszego pobytu w ośrodku w Krzyżowej, wyruszyliśmy do Wrocławia. Zwiedziliśmy najważniejsze miejsca w tym pięknym mieście takie jak legendarną ulicę słynącą dziś z wspaniałych artystów, Jatki, majestatyczny Ostrów Tumski, z którego mieliśmy okazję podziwiać panoramę pięknego miasta. Późnym wieczorem przybyliśmy do Wodzisławia, gdzie ugościliśmy partnerów z wymiany w naszych domach.

Dzień czwarty
Otrzymaliśmy dzień, podczas którego mogliśmy wspólnie spędzić czas, porozmawiać i dobrze zapoznać się z przyjaciółmi z Niemiec. Wymieniliśmy się dotychczasowymi wrażeniami z pobytu w Krzyżowej, wspólnie zjedliśmy obiad i zadbaliśmy o rodzinną i ciepłą atmosferę. Rozmawialiśmy o polskiej i niemieckiej szkole, zagraliśmy w gry oraz przygotowaliśmy razem polską potrawę. Wspólne gotowanie udokumentowaliśmy, spisując przepis i robiąc zdjęcia. Dzięki takim formom integracji nasi goście mogli poczuć się w polskich domach swobodnie.

Dzień piąty
Po wspólnym śniadaniu razem z naszymi partnerami przybyliśmy do szkoły. Po krótkim spotkaniu wspólnie udaliśmy się do naszych klas na lekcje, podczas których znajomi z Niemiec zapoznali się z ich przebiegiem. Następnie zwiedziliśmy Muzeum w Wodzisławiu i odbyliśmy krótki spacer po mieście. Po południu, podczas czasu poświęconego na wspólną integrację, wiele par spotkało się na kręglach.

Dzień szósty
Tego dnia zwiedziliśmy dawną stolicę Polski i kolebkę polskiej historii, Kraków oraz kopalnię soli w Wieliczce. Wyruszyliśmy z samego rana i po dwóch godzinach dojechaliśmy do Krakowa. Podziwialiśmy Wawel oraz piękny krakowski rynek…. Po tradycyjnym polskim obiedzie udaliśmy się do zapierającej dech w piersiach Kopalni w Wieliczce. Wysłuchaliśmy historii tego cudownego miejsca i poznaliśmy metody wydobycia jakże cennego niegdyś kruszca, soli, bez której potrawy nie miałyby smaku. Do Wodzisławia przybyliśmy późnym wieczorem.

Dzień siódmy
Wczesnym rankiem udaliśmy się na miejsce zbiórki, skąd wyruszyliśmy do Ustronia. Przybyliśmy na szczyt Równicy, z której godzinnym trawersem przeszliśmy w stronę Chlebowej Chaty w Górkach Małych. Czas w Górkach upłynął nam na poznawaniu tradycyjnych metod wypieku chleba, robienia masła czy śmietany.Produkty, które wyprodukowaliśmy, mogliśmy razem zjeść. Nasi goście mieli też okazję spróbować różnych rodzajów pierogów. W godzinach popołudniowych mieliśmy czas, podczas którego mogliśmy spędzić ostatnie popołudnie z naszymi gośćmi.

Dzień ósmy
W ostatni poranek wymiany wszyscy uczestnicy spotkali się na spotkaniu w Urzędzie Miasta z Panem Prezydentem Mieczysławem Kiecą oraz spotkaniu podsumowującym w szkole. Wymiana uznana została za bardzo udaną. Podziękowaliśmy sobie za wspaniale wspólnie spędzony czas, następnie udaliśmy się do naszych domów, by pomóc naszym partnerom się spakować. O godzinie 17.00 odbyło się spotkanie, podczas którego wszyscy pożegnaliśmy się. Następnie nasi goście odjechali do Niemiec, a my czekamy na spotkanie w maju w Pfungstadt. Projekt wymiany współfinansowany jest przez Polsko-Niemiecką Współpracę Młodzieży.

DSC_7209DSCF1843 DSCF1857 DSCF1832 DSCF1840 DSCF1824 DSCF1816 DSCF1823 DSC00269 DSC_7169 Kolaże10