przeprowadzonego w Szkole
Podstawowej nr 1 w Wodzis�awiu �l�skim
I. Do
sprawdzianu przyst�pi�o 36 uczni�w.
II.
Zadania sprawdza�y umiej�tno�ci z
zakresu standard�w:
I czytanie
II
pisanie
III
rozumowanie
IV korzystanie
z informacji
V
wykorzystanie wiedzy w praktyce
III
Wyniki sprawdzianu przedstawione na dziewi�ciopunktowej znormalizowanej skali staninowej po zgrupowaniu w trzy przedzia�y (niski od 0 do 16 pkt, �redni od 17 do 28 pkt, wysoki od 29 do 40 pkt.) pokazuj�, �e:
-
wynik najni�szy, bardzo
niski i niski uzyska�o w szkole 16,67 % uczni�w (w gminie 18,73 %, w powiecie 22,09 %, w
wojew�dztwie 24,25 %, a w kraju 22.9 %)
- wynik �redni uzyska�o w szkole 44,4 % (w gminie 59,87 %, w powiecie 56,96 %, w wojew�dztwie 53,40 %, a w kraju 53.10.9 %)
- wyniki wysoki, bardzo wysoki i najwy�szy uzyska�o w szkole 38,89 % (w gminie 21,40 %, w powiecie 20,93 %, w wojew�dztwie 22,20 %, a w kraju 24,00 %).
W
wojew�dztwie �l�skim uczniowie najcz�ciej uzyskiwali wynik w 5 staninie � 18,7
%.
W szkole wyniki najcz�stsze uczniowie uzyskali w 7 staninie - 22,22 %
Modalna, czyli wynik najcz�stszy w
wojew�dztwie wynosi 25, a w szkole wynosi 27
i 34 (po 4 uczni�w)
Mediana, czyli wynik �rodkowy w
wojew�dztwie wynosi 22, a w szkole 27.
Wynik �redni w wojew�dztwie wynosi 22,26, a w szkole 25,19.
V.
Wynik najwy�szy uzyskany przez
uczni�w w wojew�dztwie wynosi 40, w szkole 36.
VI.
Wynik najni�szy uzyskany przez
uczni�w w wojew�dztwie wynosi 1, w szkole 7..
VII.
Rozst�p wynik�w w wojew�dztwie
wynosi 39, w szkole 30.
VIII.
Wska�nik �atwo�ci zestawu w
wojew�dztwie wynosi 0,56 ( umiarkowanie trudny , w szkole 0,63
(r�wnie� umiarkowanie trudny).
Przeprowadzony
egzamin wskazuje na jakim poziomie uczniowie ko�cz�cy gimnazjum opanowali
umiej�tno�ci w zakresie okre�lonych standard�w.
�atwo��
standard�w wynosi
I
czytanie... w wojew�dztwie 0,76 w szkole � 0,82
II
pisanie...
w wojew�dztwie 0,49 w szkole � 0,45
III
rozumowanie...w wojew�dztwie 0,46 w szkole � 0,65
IV
korzystanie z inf. ...w wojew�dztwie 0,61 w szkole � 0,69
V
wykorzystanie wiedzy...w wojew�dztwie 0,47 w szkole � 0,57
Diagram przedstawia
por�wnanie wska�nika �atwo�ci
poszczeg�lnych standard�w
X.
standard |
Lp. |
Badane czynno�ci |
Numery zada� |
Warto�� wska�nika �atwo�ci
w wojew�dztwie |
Warto�� wska�nika �atwo�ci
w szkole |
czytanie |
1 |
Okre�lenie
tematu tekstu |
1 |
0,56 |
0,64 |
2 |
Wnioskowanie na podstawie kilku informacji |
2 |
0.52 |
0,69 |
|
3 |
Wyja�nienie celu u�ycia zwrotu do czytelnika |
3 |
0.91 |
0,97 |
|
4 |
Odczytanie informacji podanej wprost |
4 |
0.86 |
0,89 |
|
5 |
Odczytanie g��wnej my�li utworu |
14 |
0,66 |
0,67 |
|
6 |
Rozpoznanie narratora |
15 |
0,85 |
0,94 |
|
7 |
Okre�lenie cechy charakteru wskazanej postaci |
16 |
0,84 |
0,75 |
|
8 |
Wyja�nienie znaczenia wyrazu na podstawie kontekstu |
17 |
0,82 |
0,92 |
|
9 |
Odczytanie danych z diagramu s�upkowego |
18 |
0.91 |
0,94 |
|
10 |
Por�wnanie danych odczytanych z diagramu s�upkowego |
19 |
0.67 |
0,75 |
|
pisanie |
1 |
Napisanie opowiadania o przyja�ni |
25.1 |
0,65 |
0,69 |
2 |
Napisanie opowiadania w �adnym stylu |
25.II |
0,35 |
0,25 |
|
3 |
Napisanie tekstu poprawnego pod wzgl�dem j�zykowym |
25.III |
0,46 |
0,29 |
|
4 |
Napisanie tekstu poprawnego pod wzgl�dem ortograficznym |
25.IV |
0,46 |
0,47 |
|
5 |
Napisanie tekstu poprawnego pod wzgl�dem interpunkcyjnym |
25.V |
0,36 |
0,33 |
|
rozumowanie |
1 |
Ustalenie sposobu obliczenia reszty pieni�dzy |
9 |
0,68 |
0,81 |
2 |
Wskazanie liczby spe�niaj�cej warunki zadania |
10 |
0,40 |
0,58 |
|
3 |
Okre�lenie u�amka danej wielko�ci |
20 |
0,47 |
0,67 |
|
4 |
Uzupe�nienie �a�cucha pokarmowego |
21 |
0,39 |
0,64 |
|
5 |
Ustalenie sposobu obliczenia pola r�wnoleg�oboku |
23.I |
0,64 |
0,75 |
|
6 |
Analiza wynik�w dotycz�cych pola i ustalenie najmniejszej liczby paczek nasion |
23.III |
0,53 |
0,75 |
|
7 |
Ustalenie sposobu obliczenia ilo�ci podanego materia�u |
24.I |
0,19 |
0,36 |
|
8 |
Ustalenie sposobu obliczenia kosztu materia�u |
24.III |
0,34 |
0,61 |
|
Korzystanie z informacji |
1 |
Wnioskowanie na podstawie informacji |
12 |
0,49 |
0,67 |
2 |
Dostrze�enie wsp�lnej cechy w kilku informacjach |
13 |
0,92 |
0,86 |
|
|
Wyb�r na podstawie analizy ofert |
22.I |
0,45 |
0,47 |
|
3 |
Wnioskowanie na podstawie informacji |
22.II |
0,58 |
0,78 |
|
wykorzystanie wiedzy ... |
1 |
Doliczenie do podanej daty czasu trwania procesu i ustalenie daty jego zako�czenia |
5 |
0,69 |
0,81 |
2 |
Obliczenie r�nicy d�ugo�ci, gdy dane wyra�one s� w r�nych jednostkach |
6 |
0,83 |
0,94 |
|
3 |
Obliczenie czasu trwania zdarzenia |
7 |
0,44 |
0,47 |
|
4 |
Wyznaczanie skali planu |
8 |
0,37 |
0,31 |
|
5 |
Obliczenie czasu trwania zdarzenia |
11 |
0,50 |
0,58 |
|
6 |
Obliczenie pola r�wnoleg�oboku |
23.II |
0,54 |
0,72 |
|
7 |
Obliczenie ilo�ci materia�u |
24.II |
0,15 |
0,31 |
|
|
Obliczenie kosztu materia�u |
24.IV |
0,22 |
0,44 |
XI.
Wyniki
dotycz�ce zada�
interpretacja |
zadania |
bardzo trudne |
trudne |
umiarkowanie trudne |
�atwe |
bardzo �atwe |
warto�� wska�nika |
0 � 0,19 |
0,20 � 0,49 |
0,50 � 0,69 |
0,70 � 0,89 |
0,90 - 1 |
|
numery zada� - wojew�dztwo |
wielokrotnego wyboru |
- |
7,8,10,12,20 |
1,2,5,9,11,14,19 |
4,6,15,16, 17 |
3,13,18 |
otwarte |
24/I,24/II |
-21,22/I,24/III,24/IV, 25/II,25/III,25/IV,25/V |
22/II,23/I,23/II, 23/III,25/I |
- |
- |
|
numery zada� - szko�a |
wielokrotnego wyboru |
- |
7,8 |
1,2,10,11,12,14,20 |
4,5,9,13, 16,19 |
3,6,15,17,18 |
otwarte |
- |
22/I,24/I,24/II,24/IV, 25/II,25/III,25/IV25/V |
21,24/III,25/I |
22/II,23/I,23/II23/III |
- |
Tabela zawiera dane naszej szko�y dotycz�ce zada� obejmuj�cych badane czynno�ci z podzia�em na stopie� opanowania wiadomo�ci i umiej�tno�ci
XII.
Interpretacja �atwo�ci zada� w szkole |
Numer zadania |
Warto�� wska�nika �atwo�ci w wojew�dztwie |
Warto�� wska�nika �atwo�ci w szkole |
Badane czynno�ci |
||
bardzo trudne 0 �
0,19 |
brak |
brak |
brak |
brak |
||
trudne 0,20 �
0,49 |
7 |
0,44 |
0,47 |
Obliczenie czasu trwania zdarzenia |
||
8 |
0,37 |
0,31 |
Wyznaczanie
skali planu |
|||
22/I |
0,45 |
0,47 |
Wyb�r
na podstawie analizy ofert |
|||
24/I |
0,19 |
0,36 |
Ustalenie
sposobu obliczenia ilo�ci podanego
materia�u |
|||
24/II |
0,15 |
0,31 |
Obliczenie
ilo�ci materia�u |
|||
24/IV |
0,22 |
0,44 |
Obliczenie
kosztu materia�u |
|||
25/II |
0,35 |
0,25 |
Napisanie
opowiadania w �adnym stylu |
|||
25/III |
0,46 |
0,29 |
Napisanie
tekstu poprawnego pod wzgl�dem j�zykowym |
|||
25/IV |
0,46 |
0,47 |
Napisanie
tekstu poprawnego pod wzgl�dem ortograficznym |
|||
25/V |
0,36 |
0,33 |
Napisanie
tekstu poprawnego pod wzgl�dem interpunkcyjnym |
|||
|
||||||
�atwe 0,70 �
0,89 |
4 |
0.86 |
0,89 |
Odczytanie informacji podanej wprost |
||
5 |
0,69 |
0,81 |
Doliczenie
do podanej daty czasu trwania procesu i ustalenie daty jego zako�czenia |
|||
9 |
0.68 |
0,81 |
Ustalenie
sposobu obliczenia reszty pieni�dzy |
|||
13 |
0,92 |
0,86 |
Dostrze�enie
wsp�lnej cechy w kilku informacjach |
|||
16 |
0,84 |
0,75 |
Okre�lenie
cechy charakteru wskazanej postaci |
|||
19 |
0,67 |
0,75 |
Por�wnanie
danych odczytanych z diagramu s�upkowego |
|||
22/II |
0,58 |
0,78 |
Wnioskowanie
na podstawie informacji |
|||
23/I |
0,64 |
0,75 |
Ustalenie
sposobu obliczenia pola r�wnoleg�oboku |
|||
23/II |
0,54 |
0,72 |
Obliczenie
pola r�wnoleg�oboku |
|||
23/III |
0,53 |
0,75 |
Analiza
wynik�w dotycz�cych pola i ustalenie najmniejszej liczby paczek nasion |
|||
bardzo �atwe 0,90 -
1 |
3 |
0,91 |
0,97 |
Wyja�nienie celu u�ycia zwrotu do czytelnika |
||
6 |
0.83 |
0,94 |
Obliczenie r�nicy d�ugo�ci, gdy dane wyra�one s� w r�nych jednostkach |
|||
15 |
0.85 |
0,94 |
Rozpoznanie
narratora |
|||
17 |
0,82 |
0,92 |
Wyja�nienie znaczenia wyrazu na podstawie kontekstu |
|||
18 |
0.91 |
0,94 |
Odczytanie
danych z diagramu s�upkowego |
|||
XIII.
Wyniki dotycz�ce
standard�w - por�wnanie
wska�niki |
2002 |
2003 |
2004 |
2005 |
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
|
Liczba uczni�w |
62 |
47 |
48 |
31 |
32 |
37 |
33 |
36 |
|
�atwo�� zestawu |
0,79 |
0,72 |
0,65 |
0,78 |
0,74 |
0,75 |
0,71 |
0,63 |
|
�atwo�� standardu |
I |
0,85 |
0,82 |
0,88 |
0,87 |
0,80 |
0,88 |
0,82 |
0,82 |
II |
0,85 |
0,81 |
0,68 |
0,70 |
0,83 |
0,70 |
0,54 |
0,45 |
|
III |
0,80 |
0,71 |
0,49 |
0,81 |
0,69 |
0,72 |
0,77 |
0,65 |
|
IV |
0,88 |
0,88 |
0,80 |
0,77 |
0,66 |
0,78 |
0,77 |
0,69 |
|
V |
0,66 |
0,56 |
0,49 |
0,83 |
0,64 |
0,69 |
0,71 |
0,57 |
|
�rednia M |
31,6 |
30,57 |
26,48 |
31,16 |
29,50 |
30,19 |
28,12 |
25,19 |
|
Modalna Mo |
brak danych |
36 |
27 |
38 |
38 |
36 |
22,27,28 |
27,34 |
|
Mediana Me |
brak danych |
32 |
27 |
36 |
31 |
32 |
28 |
27 |
|
Najwy�szy wynik |
40 |
40 |
39 |
39 |
38 |
40 |
38 |
36 |
|
Najni�szy wynik |
11 |
9 |
7 |
9 |
17 |
12 |
11 |
7 |
|
Rozst�p |
30 |
32 |
33 |
31 |
22 |
28 |
27 |
30 |
Tabela zawiera dane dotycz�ce
zestaw�w uczni�w naszej szko�y.
Diagram przedstawia por�wnanie wska�nika �atwo�ci zestaw�w dla uczni�w naszej szko�y od roku 2002
XIV
Tabela zawiera �atwo�ci zestawu i
�atwo�ci standard�w uczni�w naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy
Wska�niki |
2002 |
|||
woj. |
gmina |
szko�a |
||
�atwo�� zestawu |
0,47 |
0,74 |
0,79 |
|
�atwo�� standard�w |
I |
0,79 |
0,79 |
0,85 |
II |
0,79 |
0,78 |
0,85 |
|
III |
0,73 |
0,73 |
0,80 |
|
IV |
0,84 |
0,85 |
0,88 |
|
V |
0,55 |
0,57 |
0,66 |
|
|
2003 |
|||
�atwo�� zestawu |
0,74 |
0,77 |
0,76 |
|
�atwo�� standard�w |
I |
0,78 |
0,77 |
0,82 |
II |
0,77 |
0,76 |
0,81 |
|
III |
0,68 |
0,67 |
0,71 |
|
IV |
0,87 |
0,87 |
0,88 |
|
V |
0,59 |
0,59 |
0,65 |
|
|
2004 |
|||
�atwo�� zestawu |
0,64 |
0,64 |
0,66 |
|
�atwo�� standard�w |
I |
0,81 |
0,83 |
0,88 |
II |
0,71 |
0,69 |
0,68 |
|
III |
0,45 |
0,47 |
0,49 |
|
IV |
0,74 |
0,74 |
0,80 |
|
V |
0,48 |
0,48 |
0,49 |
|
2005 |
||||
�atwo�� zestawu |
0,73 |
0,75 |
0,78 |
|
�atwo�� standard�w |
I |
0,81 |
0,83 |
0,87 |
II |
0,65 |
0,64 |
0,70 |
|
III |
0,73 |
0,76 |
0,81 |
|
IV |
0,75 |
0,77 |
0,77 |
|
V |
0,74 |
0,77 |
0,83 |
|
2006 |
||||
�atwo�� zestawu |
0,62 |
0,62 |
0,74 |
|
�atwo�� standard�w |
I |
0,76 |
0,77 |
0,80 |
II |
0,67 |
0,65 |
0,83 |
|
III |
0,54 |
0,54 |
0,69 |
|
IV |
0,59 |
0,60 |
0,66 |
|
V |
0,48 |
0,50 |
0,64 |
|
2007 |
||||
�atwo�� zestawu |
0,65 |
0,64 |
0,75 |
|
�atwo�� standard�w |
I |
0,80 |
0,80 |
0,88 |
II |
0,63 |
0,61 |
0,70 |
|
III |
0,60 |
0,60 |
0,72 |
|
IV |
0,65 |
0,63 |
0,78 |
|
V |
0,56 |
0,55 |
0,69 |
|
2008 |
||||
�atwo�� zestawu |
0,63 |
0,62 |
0,72 |
|
�atwo�� standard�w |
I |
0,75 |
0,75 |
0,82 |
II |
0,57 |
0,52 |
0,54 |
|
III |
0,68 |
0,67 |
0,77 |
|
IV |
0,60 |
0,63 |
0,77 |
|
V |
0,56 |
0,54 |
0,71 |
|
2009 |
||||
�atwo�� zestawu |
0,56 |
0,57 |
0,63 |
|
�atwo�� standard�w |
I |
0,76 |
0,78 |
0,82 |
II |
0,49 |
0,46 |
0,45 |
|
III |
0,46 |
0,49 |
0,65 |
|
IV |
0,61 |
0,62 |
0,69 |
|
V |
0,47 |
0,50 |
0,57 |
Diagram
�atwo�ci standardu I naszej szko�y
na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku.
Diagram �atwo�ci standardu II naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku.
Diagram �atwo�ci standardu III naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku.
Diagram �atwo�ci standardu IV naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku.
Diagram �atwo�ci standardu V naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od
2002 roku