przeprowadzonego
w Szkole Podstawowej nr 1 w Wodzis�awiu �l�skim
I.
Do sprawdzianu przyst�pi�o 33 uczni�w.
II.
Zadania sprawdza�y umiej�tno�ci
z zakresu standard�w:
1.
czytanie
2.
pisanie
3.
rozumowanie
4.
korzystanie z informacji
5. wykorzystanie wiedzy w praktyce
III. Wyniki sprawdzianu przedstawione na dziewi�ciopunktowej znormalizowanej skali staninowej po zgrupowaniu w trzy przedzia�y (niski od 0 do 20 pkt, �redni od 21 do 31 pkt, wysoki od 32 do 40 pkt.) pokazuj�, �e wynik najni�szy, bardzo niski i niski uzyska�o w szkole 9,09 % uczni�w (w gminie 28,11 %, w powiecie 27,71 %, w wojew�dztwie 26,12 %), wynik �redni uzyska�o w szkole 60,60 % (w gminie 52,77 %, w powiecie 50,50 %, w wojew�dztwie 49,79 %), a wyniki wysoki, bardzo wysoki i najwy�szy uzyska�o w szkole 30,30 % (w gminie 19,12 %, w powiecie 21,79 %, w wojew�dztwie 24,10 %).
W
wojew�dztwie �l�skim uczniowie najcz�ciej uzyskiwali wynik w 5 staninie �
wynik �redni (18,95 %).
W szkole wyniki najcz�stsze uczniowie uzyskali r�wnie� w 5 staninie - wynik �redni ( 24,24 %).
IV.
Modalna, czyli wynik najcz�stszy w wojew�dztwie wynosi 30, w powiecie
28, a w szkole wynosi 22, 27 i 28
(po 4 uczni�w)
V.
Mediana, czyli wynik �rodkowy w wojew�dztwie wynosi 26, w powiecie
tak�e 26, a w szkole 28.
VI. Wynik �redni w wojew�dztwie wynosi 25.39 w powiecie 25,11 a w szkole 28,12.
VII.
Wynik najwy�szy uzyskany przez uczni�w w wojew�dztwie wynosi 40, w
szkole 38.
VIII.
Wynik najni�szy uzyskany przez uczni�w w wojew�dztwie wynosi 0, w
szkole 11.
IX.
Rozst�p wynik�w w wojew�dztwie wynosi 40, w szkole 27.
X. Wska�nik �atwo�ci zestawu w wojew�dztwie wynosi 0,63 ( umiarkowanie trudny , w powiecie 0,63 ( umiarkowanie trudny), w szkole 0,72 ( �atwy).
XI.
Przeprowadzony egzamin wskazuje na jakim poziomie uczniowie ko�cz�cy
gimnazjum opanowali umiej�tno�ci w zakresie okre�lonych standard�w.
1. �atwo�� standard�w wynosi
a) I czytanie... w wojew�dztwie 0,75
w szkole � 0,82
b) II pisanie... w wojew�dztwie 0,57
w szkole � 0,54
c)
III rozumowanie...w wojew�dztwie 0,68
w szkole � 0,77
d)
IV korzystanie z inf. ...w wojew�dztwie 0,60
w szkole � 0,77
e) V wykorzystanie wiedzy...w wojew�dztwie 0,56 w szkole � 0,71
Diagram przedstawia
por�wnanie wska�nika �atwo�ci
poszczeg�lnych standard�w
standard |
Lp. |
Badane czynno�ci |
standard |
Numery zada� |
Warto�� wska�nika �atwo�ci w wojew�dztwie |
�atwo�� w standardzie w wojew�dztwie |
Warto�� wska�nika �atwo�ci w szkole |
�atwo�� w cz�ciach standard�w w szkole |
�atwo�� standard�w w szkole |
�atwo�� standard�w w wojew�dztwie |
czytanie |
1 |
Odczytuje
informacje z tekstu popularnonaukowego |
1.1 |
1 |
0,91 |
0.78 |
0,97 |
0,83 |
0,75 |
0,82 |
2 |
Wnioskuje na podstawie informacji zawartych w tek�cie popularnonaukowym |
2 |
0.85 |
0,88 |
||||||
3 |
Odczytuje informacje z tekstu popularnonaukowego |
3 |
0.92 |
0,91 |
||||||
4 |
Rozumie przeno�ny sens powiedzenia |
9 |
0.90 |
0,97 |
||||||
5 |
Odczytuje sens (temat) wiersza |
10 |
0,78 |
0,88 |
||||||
6 |
Rozumie z kontekstu znaczenie u�ytego w wierszu s�owa |
13 |
0,34 |
0,36 |
||||||
7 |
Rozpoznaje por�wnanie |
1.2 |
11 |
0,59 |
0,54 |
0,76 |
0,70 |
|||
8 |
Rozpoznaje cechy przeno�ni |
12 |
0,48 |
0,64 |
||||||
9 |
Por�wnuje dane zapisane w tabeli |
1.4 |
5 |
0.77 |
0,86 |
0,85 |
0,91 |
|||
10 |
Odczytuje dane zapisane w tabeli |
6 |
0.94 |
0,97 |
||||||
pisanie |
1 |
Pisze komunikatywna notatk� zgodnie z tematem |
2.1 |
24.1 |
0,94 |
0,78 |
0,97 |
0,77 |
0,57 |
0,54 |
2 |
Pisze na temat i rozwija tre�� wypracowania zgodnie z poleceniem |
25.I |
0,61 |
0,57 |
||||||
3 |
Celowo dobiera �rodki j�zykowe i pisze w �adnym stylu |
2.3 |
25.II |
0,28 |
0,47 |
0,06 |
0,42 |
|||
4 |
Pisze poprawnie pod wzgl�dem j�zykowym |
25.III |
0,45 |
0,26 |
||||||
5 |
Pisze poprawnie pod wzgl�dem ortograficznym |
25.IV |
0,53 |
0,58 |
||||||
6 |
Pisze poprawnie pod wzgl�dem interpunkcyjnym |
25.V |
0,61 |
0,79 |
||||||
rozumowanie |
1 |
Okre�la wieki |
3.1 |
4 |
0,83 |
0,83 |
0,85 |
0,85 |
0,68 |
0,77 |
2 |
Por�wnuje r�nic� liczb |
3.6 |
15 |
0,36 |
0,57 |
0,58 |
0,63 |
|||
3 |
Rozumie zale�no�� mi�dzy kierunkiem cienia a por� dnia |
20 |
0,63 |
0,64 |
||||||
4 |
Rozpoznaje por� roku na podstawie obserwacji pozornej drogi S�o�ca na niebie |
21 |
0,58 |
0,67 |
||||||
5 |
Zwi�ksza liczb� o odpowiedni� wielokrotno�� innej liczby |
3.7 |
19 |
0,71 |
0,71 |
0,79 |
0,79 |
|||
6 |
Ustala spos�b obliczenia d�ugo�ci cienia (krotno�� danej wielko�ci) |
3.8 |
22.I |
0,84 |
0,77 |
0,97 |
0,87 |
|||
7 |
Ustala spos�b obliczenia kosztu zakupu na podstawie ceny jednostkowej |
23.I |
0,79 |
0,91 |
||||||
8 |
Ustala spos�b wyznaczenia reszty |
23.II |
0,67 |
0,73 |
||||||
Korzystanie z informacji |
1 |
Wyznacza znaczenie u�ytego w zdaniu wyrazu na podstawie artyku�u has�owego ze s�ownika |
4.1 |
8 |
0,50 |
0,60 |
0,79 |
0,77 |
0,60 |
0,77 |
2 |
Wskazuje s�ownik wyja�niaj�cy znaczenie wyrazu |
14 |
0,71 |
0,85 |
||||||
3 |
Korzysta z informacji zawartych na mapie pogody |
24.II |
0,60 |
0,68 |
||||||
wykorzystanie wiedzy ... |
1 |
Oblicza czas trwania zjawiska |
5.3 |
7 |
0,61 |
0,57 |
0,73 |
0,74 |
0,56 |
0,71 |
2 |
Oblicza koszt na podstawie ceny i czasu wynajmu |
18 |
0,71 |
0,88 |
||||||
3 |
Oblicza d�ugo�� cienia |
22.II |
0,56 |
0,73 |
||||||
4 |
Pos�uguje si� jednostkami d�ugo�ci |
22.III |
0,60 |
0,82 |
||||||
5 |
Wyznacza reszt� |
23.III |
0,38 |
0,52 |
||||||
6 |
Oblicza wielokrotno�� liczby |
5.5 |
16 |
0,55 |
0,53 |
0,61 |
0,66 |
|||
7 |
Wykonuje obliczenia na liczbach ca�kowitych i u�amkach zwyk�ych |
17 |
0,64 |
0,73 |
||||||
8 |
Okre�la, ile razy jedna wielko�� mie�ci si� w drugiej |
23.IV |
0,39 |
0,64 |
Diagram przedstawia badane czynno�ci w ramach standard�w � wyniki w wojew�dztwie i w szkole
Z
diagramu wida�, �e prawie wszystkie czynno�ci uczniowie naszej szko�y opanowali
lepiej ni� uczniowie w wojew�dztwie. Wyj�tek stanowi standard II.3 - buduje
tekst poprawny kompozycyjnie (ok. 1 strony formatu A4), celowo stosuj�c �rodki
j�zykowe i przestrzegaj�c norm gramatycznych, ortograficznych i
interpunkcyjnych.
Wyniki
dotycz�ce zada�
interpretacja |
zadania |
bardzo trudne |
trudne |
umiarkowanie trudne |
�atwe |
bardzo �atwe |
warto�� wska�nika |
0 � 0,19 |
0,20 � 0,49 |
0,50 � 0,69 |
0,70 � 0,89 |
0,90 - 1 |
|
numery zada� - wojew�dztwo |
wielokrotnego wyboru |
- |
12,13,15 |
7,8,11,16,17,20 |
2,4,5,10,14,18,19 |
1,3,6,9 |
otwarte |
- |
- |
21,22,23,25 |
24 |
- |
|
numery zada� - szko�a |
wielokrotnego wyboru |
- |
13, |
12,15,16,20 |
2,4,5,7,8,10, 11,14,17,18,19 |
1,3,6,9 |
otwarte |
- |
25 |
21 |
22,23,24 |
- |
XIV. Tabela zawiera dane naszej szko�y dotycz�ce zada� obejmuj�cych badane czynno�ci z podzia�em na stopie� opanowania wiadomo�ci i umiej�tno�ci
Interpretacja �atwo�ci zada� w szkole |
Numer zadania |
Warto�� wska�nika �atwo�ci w wojew�dztwie |
Warto�� wska�nika �atwo�ci w szkole |
Badane czynno�ci |
||
bardzo trudne 0 �
0,19 |
25.2 |
0,28 |
0,06 |
Celowo dobiera �rodki j�zykowe i pisze w �adnym stylu |
||
trudne 0,20 �
0,49 |
13 |
0,34 |
0,36 |
Rozumie
z kontekstu znaczenie u�ytego w wierszu s�owa |
||
25.3 |
0,45 |
0,26 |
Pisze
poprawnie pod wzgl�dem j�zykowym |
|||
umiarkowanie trudne 0,50 �
0,69 |
12 |
0,48 |
0,64 |
Rozpoznaje
cechy przeno�ni |
||
15 |
0,36 |
0,58 |
Por�wnuje
r�nic� liczb |
|||
16 |
0,55 |
0,61 |
Oblicza
wielokrotno�� liczby |
|||
20 |
0,63 |
0,64 |
Rozumie
zale�no�� mi�dzy kierunkiem cienia a por� dnia |
|||
21 |
0,58 |
0,67 |
Rozpoznaje
por� roku na podstawie obserwacji pozornej drogi S�o�ca na niebie |
|||
23.3 |
0,38 |
0,52 |
Wyznacza
reszt� |
|||
23.4 |
0,39 |
0,64 |
Okre�la,
ile razy jedna wielko�� mie�ci si� w drugiej |
|||
24.2 |
0,60 |
0,68 |
Korzysta
z informacji zawartych na mapie pogody |
|||
25.1 |
0,61 |
0,57 |
Pisze
na temat i rozwija tre�� wypracowania zgodnie z poleceniem |
|||
25.4 |
0,53 |
0,58 |
Pisze
poprawnie pod wzgl�dem ortograficznym |
|||
�atwe 0,70 �
0,89 |
2 |
0.85 |
0,88 |
Wnioskuje na podstawie informacji zawartych w tek�cie popularnonaukowym |
||
4 |
0,83 |
0,85 |
Okre�la
wieki |
|||
5 |
0.77 |
0,85 |
Por�wnuje
dane zapisane w tabeli |
|||
7 |
0,61 |
0,73 |
Oblicza
czas trwania zjawiska |
|||
8 |
0,50 |
0,79 |
Wyznacza
znaczenie u�ytego w zdaniu wyrazu na podstawie artyku�u has�owego ze s�ownika |
|||
10 |
0,78 |
0,88 |
Odczytuje
sens (temat) wiersza |
|||
11 |
0,59 |
0,76 |
Rozpoznaje
por�wnanie |
|||
14 |
0,71 |
0,85 |
Wskazuje
s�ownik wyja�niaj�cy znaczenie wyrazu |
|||
17 |
0,64 |
0,73 |
Wykonuje
obliczenia na liczbach ca�kowitych i u�amkach zwyk�ych |
|||
18 |
0,71 |
0,88 |
Oblicza
koszt na podstawie ceny i czasu wynajmu |
|||
19 |
0,71 |
0,79 |
Zwi�ksza
liczb� o odpowiedni� wielokrotno�� innej liczby |
|||
22.2 |
0,56 |
0,73 |
Oblicza
d�ugo�� cienia |
|||
22.3 |
0,60 |
0,82 |
Pos�uguje
si� jednostkami d�ugo�ci |
|||
23.2 |
0,67 |
0,73 |
Ustala
spos�b wyznaczenia reszty |
|||
25.5 |
0,61 |
0,79 |
Pisze
poprawnie pod wzgl�dem interpunkcyjnym |
|||
bardzo �atwe 0,90 -
1 |
1 |
0,91 |
0,97 |
Odczytuje informacje z tekstu popularnonaukowego |
||
3 |
0.92 |
0,91 |
Odczytuje informacje z tekstu popularnonaukowego |
|||
6 |
0.94 |
0,97 |
Odczytuje
dane zapisane w tabeli |
|||
8 |
0,50 |
0,79 |
Wyznacza znaczenie u�ytego w zdaniu wyrazu na podstawie artyku�u has�owego ze s�ownika |
|||
9 |
0.90 |
0,97 |
Rozumie
przeno�ny sens powiedzenia |
|||
22.1 |
0,84 |
0,97 |
Ustala
spos�b obliczenia d�ugo�ci cienia (krotno�� danej wielko�ci) |
|||
23.1 |
0,79 |
0,91 |
Ustala
spos�b obliczenia kosztu zakupu na podstawie ceny jednostkowej |
|||
24.1 |
0,94 |
0,97 |
Pisze
komunikatywna notatk� zgodnie z tematem |
|||
Uwaga: R�nice rz�du
0,01 wynikaj� z przybli�e� i sposobu obliczania wska�nik�w
Wyniki dotycz�ce
standard�w - por�wnanie
wska�niki |
2002 |
2003 |
2004 |
2005 |
2006 |
2007 |
2008 |
|
Liczba uczni�w |
62 |
47 |
48 |
31 |
32 |
37 |
33 |
|
�atwo�� zestawu |
0,79 |
0,72 |
0,65 |
0,78 |
0,74 |
0,75 |
0,71 |
|
�atwo�� standardu |
I |
0,85 |
0,82 |
0,88 |
0,87 |
0,80 |
0,88 |
0,82 |
II |
0,85 |
0,81 |
0,68 |
0,70 |
0,83 |
0,70 |
0,54 |
|
III |
0,80 |
0,71 |
0,49 |
0,81 |
0,69 |
0,72 |
0,77 |
|
IV |
0,88 |
0,88 |
0,80 |
0,77 |
0,66 |
0,78 |
0,77 |
|
V |
0,66 |
0,56 |
0,49 |
0,83 |
0,64 |
0,69 |
0,71 |
|
�rednia M |
31,6 |
30,57 |
26,48 |
31,16 |
29,50 |
30,19 |
28,12 |
|
Modalna Mo |
brak danych |
36 |
27 |
38 |
38 |
36 |
22,27,28 |
|
Mediana Me |
brak danych |
32 |
27 |
36 |
31 |
32 |
28 |
|
Najwy�szy wynik |
40 |
40 |
39 |
39 |
38 |
40 |
38 |
|
Najni�szy wynik |
11 |
9 |
7 |
9 |
17 |
12 |
11 |
|
Rozst�p |
30 |
32 |
33 |
31 |
22 |
28 |
27 |
Tabela zawiera dane dotycz�ce
zestaw�w uczni�w naszej szko�y.
Tabela zawiera �atwo�ci zestawu i
�atwo�ci standard�w uczni�w naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy
Wska�niki |
2002 |
|||
woj. |
gmina |
szko�a |
||
�atwo�� zestawu |
0,47 |
0,74 |
0,79 |
|
�atwo�� standard�w |
I |
0,79 |
0,79 |
0,85 |
II |
0,79 |
0,78 |
0,85 |
|
III |
0,73 |
0,73 |
0,80 |
|
IV |
0,84 |
0,85 |
0,88 |
|
V |
0,55 |
0,57 |
0,66 |
|
|
2003 |
|||
�atwo�� zestawu |
0,74 |
0,77 |
0,76 |
|
�atwo�� standard�w |
I |
0,78 |
0,77 |
0,82 |
II |
0,77 |
0,76 |
0,81 |
|
III |
0,68 |
0,67 |
0,71 |
|
IV |
0,87 |
0,87 |
0,88 |
|
V |
0,59 |
0,59 |
0,65 |
|
|
2004 |
|||
�atwo�� zestawu |
0,64 |
0,64 |
0,66 |
|
�atwo�� standard�w |
I |
0,81 |
0,83 |
0,88 |
II |
0,71 |
0,69 |
0,68 |
|
III |
0,45 |
0,47 |
0,49 |
|
IV |
0,74 |
0,74 |
0,80 |
|
V |
0,48 |
0,48 |
0,49 |
|
2005 |
||||
�atwo�� zestawu |
0,73 |
0,75 |
0,78 |
|
�atwo�� standard�w |
I |
0,81 |
0,83 |
0,87 |
II |
0,65 |
0,64 |
0,70 |
|
III |
0,73 |
0,76 |
0,81 |
|
IV |
0,75 |
0,77 |
0,77 |
|
V |
0,74 |
0,77 |
0,83 |
|
2006 |
||||
�atwo�� zestawu |
0,62 |
0,62 |
0,74 |
|
�atwo�� standard�w |
I |
0,76 |
0,77 |
0,80 |
II |
0,67 |
0,65 |
0,83 |
|
III |
0,54 |
0,54 |
0,69 |
|
IV |
0,59 |
0,60 |
0,66 |
|
V |
0,48 |
0,50 |
0,64 |
|
2007 |
||||
�atwo�� zestawu |
0,65 |
0,64 |
0,75 |
|
�atwo�� standard�w |
I |
0,80 |
0,80 |
0,88 |
II |
0,63 |
0,61 |
0,70 |
|
III |
0,60 |
0,60 |
0,72 |
|
IV |
0,65 |
0,63 |
0,78 |
|
V |
0,56 |
0,55 |
0,69 |
|
2008 |
||||
�atwo�� zestawu |
0,63 |
0,62 |
0,72 |
|
�atwo�� standard�w |
I |
0,75 |
0,75 |
0,82 |
II |
0,57 |
0,52 |
0,54 |
|
III |
0,68 |
0,67 |
0,77 |
|
IV |
0,60 |
0,63 |
0,77 |
|
V |
0,56 |
0,54 |
0,71 |
Diagram
�atwo�ci standardu I naszej szko�y
na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku.
Diagram �atwo�ci standardu II naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku.
Diagram �atwo�ci standardu III naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku.
Diagram �atwo�ci standardu IV naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku.
Diagram �atwo�ci standardu V naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od
2002 roku
XVI. Tabela zawiera standardy
obj�te planem naprawczym w roku szkolnym 2005/2006 oraz �atwo�ci standard�w
uczni�w naszej szko�y w roku 2004, 2005, 2006 i 2007
Standard obj�ty planem naprawczym w roku szk. 2004/05 i 2005/06 |
Przedmioty, na kt�rych g��wnie realizowano plan naprawczy danego standardu |
�atwo�ci standard�w |
||||||||
2005 woj. |
2005 szko�a |
2006 woj. |
2006 szko�a |
2007 woj. |
2007 szko�a |
2008 woj. |
2008 szko�a |
|||
I. Czytanie |
I .2
Okre�la funkcje element�w charakterystycznych dla
danego tekstu |
j. polski historia j. angielski informatyka |
0,51 |
0,68 |
0,83 |
0,84 |
0,76 |
0,83 |
0,54 |
0,70 |
II. Pisanie |
II.3
Buduje tekst poprawny
kompozycyjnie, celowo stosuj�c �rodki j�zykowe i przestrzegaj�c norm
gramatycznych, ortograficznych i interpunkcyjnych |
j. polski historia j. angielski matematyka przyroda technika informatyka muzyka religia plastyka zaj�cia zintegrowane kl. I, II i III |
0,57 |
0,65 |
0,62 |
0,76 |
0,58 |
0,68 |
0,47 |
0,42 |
III Rozumowanie |
III
.3 Okre�la znaczenie osi�gni�� cz�owieka dla rozwoju cywilizacyjnego |
j. polski historia matematyka przyroda technika muzyka religia zaj�cia zintegrowane kl. I, II
i III |
0,73 |
0,61 |
obszar nie badany |
|||||
IV Korzystanie z informacji |
IV .1 Wskazuje �r�d�a informacji, pos�uguje si� nimi |
j. polski historia j. angielski przyroda technika informatyka muzyka religia kult. fizyczna plastyka zaj�cia zintegrowane kl. I, II i III |
0,74 |
0,82 |
0,59 |
0,66 |
0,72 |
0,82 |
0,60 |
0,77 |
V Wykorzystanie wiedzy |
V. 3 Wykonuje obliczenia dotycz�ce: d�ugo�ci, powierzchni, obj�to�ci,
wagi, czasu, temperatury, pieni�dzy |
historia matematyka przyroda informatyka zaj�cia zintegrowane kl. I, II i III |
0,68 |
0,76 |
0,45 |
0,63 |
0,53 |
0,65 |
0,57 |
0,74 |
Diagram przedstawia standardy
obj�te planem naprawczym
- por�wnanie �atwo�ci standard�w w roku 2005, 2006, 2007 i 2008- wyniki szko�y i wojew�dztwa.
Analiza wynik�w sprawdzianu
Opracowanie na podstawie
raportu 2008 � dotyczy realizacji planu naprawczego
Od roku szkolnego 2004/05 realizowany by� w szkole
plan naprawczy w celu podniesienia wynik�w sprawdzianu.
Planem obj�te
zosta�y standardy: I.2; II.3; III.3; IV.1 i V.3.
Wyniki uzyskane przez szko�� w trakcie realizacji planu przedstawia tabela:
Standard obj�ty planem naprawczym w roku szk. 2004/05 i 2005/06 |
Przedmioty, na kt�rych g��wnie realizowano plan naprawczy danego standardu |
�atwo�ci standard�w w szkole |
||||
2005 |
2006
|
2007 |
2008 |
|||
I. Czytanie |
I .2
Okre�la funkcje element�w charakterystycznych dla
danego tekstu |
j. polski historia j. angielski informatyka |
0,68 |
0,84 |
0,83 |
0,70 |
II. Pisanie |
II.3
Buduje tekst poprawny
kompozycyjnie, celowo stosuj�c �rodki j�zykowe i przestrzegaj�c norm
gramatycznych, ortograficznych i interpunkcyjnych |
j. polski historia j. angielski matematyka przyroda technika informatyka muzyka religia plastyka zaj�cia zintegrowane kl. I, II i III |
0,65 |
0,76 |
0,68 |
0,42 |
III Rozumowanie |
III
.3 Okre�la znaczenie osi�gni�� cz�owieka dla rozwoju cywilizacyjnego |
j. polski historia matematyka przyroda technika muzyka religia zaj�cia zintegrowane kl. I, II
i III |
0,61 |
obszar nie badany |
||
IV Korzystanie z informacji |
IV .1 Wskazuje �r�d�a informacji, pos�uguje si� nimi |
j. polski historia j. angielski przyroda technika informatyka muzyka religia kult. fizyczna plastyka zaj�cia zintegrowane kl. I, II i III |
0,82 |
0,66 |
0,82 |
0,77 |
V Wykorzystanie wiedzy |
V. 3 Wykonuje obliczenia dotycz�ce: d�ugo�ci, powierzchni, obj�to�ci,
wagi, czasu, temperatury, pieni�dzy |
historia matematyka przyroda informatyka zaj�cia zintegrowane kl. I, II i III |
0,76 |
0,63 |
0,65 |
0,74 |
Diagram przedstawia
standardy obj�te planem naprawczym
- por�wnanie �atwo�ci standard�w w roku 2005, 2006, 2007 i 2008- wyniki szko�y i wojew�dztwa.
1. Od wrze�nia 2008 nauczyciele
nie realizuj� planu naprawczego w ramach standard�w I.2; III.3; IV.1 i V.3.
2. Od wrze�nia 2008r. w szkole
realizowany b�dzie w dalszym ci�gu plan naprawczy w ramach standardu II.3.
3. Nauczyciele opracuj� szczeg�owe
plany naprawcze do realizacji na poszczeg�lnych przedmiotach w ramach standardu
II.3. Buduje tekst
poprawny kompozycyjnie, celowo stosuj�c �rodki j�zykowe i przestrzegaj�c norm
gramatycznych, ortograficznych i interpunkcyjnych, zwracaj�c szczeg�ln� uwag�
na nast�puj�ce czynno�ci:
Ucze� :
�
Celowo dobiera �rodki j�zykowe i pisze w �adnym stylu
�
Pisze poprawnie pod wzgl�dem j�zykowym
�
Pisze poprawnie pod wzgl�dem ortograficznym
�
Pisze poprawnie pod wzgl�dem interpunkcyjnym