Raport  z egzaminu gimnazjalnego 2009

przeprowadzonego w Gimnazjum nr 1 w Wodzis�awiu �l�skim

 

A    Cz�� humanistyczna

 

I. Do egzaminu przyst�pi�o 177 uczni�w.

II. Zestaw sprawdza� umiej�tno�ci i wiadomo�ci opisane w nast�puj�cych obszarach standard�w egzaminacyjnych:

 

a)       czytanie i odbi�r tekst�w kultury (I)

b)       tworzenie w�asnego tekstu (II)

III. Wyniki egzaminu przedstawione na dziewi�ciopunktowej znormalizowanej skali staninowej po zgrupowaniu w trzy przedzia�y.

      W cz�ci H (niski od 0 do 25 pkt, �redni od 26 do 38 pkt, wysoki od 39 do 50 pkt.) pokazuj�, �e

 

W cz�ci H:

-          wynik najni�szy, bardzo niski i niski uzyska�o w szkole 15,55 % uczni�w (w gminie  14,59 %, w powiecie 19,09 %, w wojew�dztwie 22,00 %)

-           wynik �redni uzyska�o w szkole 54,23 % (w gminie 53,32 %, w powiecie 53,78 %, w wojew�dztwie 54,40 %)

-          wyniki wysoki, bardzo wysoki i najwy�szy uzyska�o w szkole 29,93 % (w gminie 29,09 %, w powiecie 27,15 %, w wojew�dztwie 23,60 %).

 

 

W wojew�dztwie �l�skim uczniowie w cz�ci H najcz�ciej uzyskiwali wynik w 5 staninie:  23,2 %

W szkole wyniki najcz�stsze uczniowie uzyskali r�wnie� w 5 staninie : 24,29 %

 

Wyniki dotycz�ce zestawu egzaminacyjnego

 

 

a)       Modalna, czyli wynik najcz�stszy w cz�ci H wynosi w wojew�dztwie wynosi 37 pkt, w szkole r�nie�: 37 pkt., ( 13 uczni�w), 

 

b)       Mediana, czyli wynik �rodkowy w wojew�dztwie w cz�ci H wynosi 33, w szkole 35

 

c)       Wynik �redni w wojew�dztwie w cz�ci H wynosi 31,98 w szkole  33,98   

 

Diagram przedstawia por�wnanie  wynik�w �rednich zestawu cz�� H.  MP i JON  w por�wnaniu z wojew�dztwem

 

d)       Wynik najwy�szy  uzyskany przez uczni�w w wojew�dztwie i w szkole wynosi 50 pkt.

 

e)       Wynik najni�szy uzyskany przez uczni�w w wojew�dztwie w cz�ci H wynosi 2, w szkole 10

 

f)        Rozst�p wynik�w w wojew�dztwie w cz�ci H wynosi 49, w szkole 40,

 

g)       Wska�nik �atwo�ci dla zestawu cz�ci H w wojew�dztwie wynosi 0,64  (umiarkowanie trudny); a  w szkole 0,68 (umiarkowanie trudny )

 

  

 

Diagram przedstawia por�wnanie �atwo�ci zestawu cz�� H,  MP i JON w por�wnaniu z wojew�dztwem, powiatem, gmin� i szko��.

 

 

 

 

Wyniki dotycz�ce standard�w

 

Przeprowadzony egzamin wskazuje na jakim poziomie uczniowie ko�cz�cy gimnazjum opanowali umiej�tno�ci w zakresie okre�lonych standard�w.

 

�atwo�� standard�w w cz�ci H wynosi

 

a)       I     w wojew�dztwie  0,73   w szkole � 0, 77 

b)       II   w wojew�dztwie  0,55   w szkole � 0, 59

 

Diagram �atwo�ci standard�w na tle wojew�dztwa i gminy � cze�� humanistyczna

 

�atwo�� badanych czynno�ci w zakresie standardu:

 

 

cz�� humanistyczna

 

Lp.

 

 

Badane czynno�ci

 

standard

 

Numery zada�

 

Warto�� wska�nika �atwo�ci w wojew�dztwie

 

Warto�� wska�nika �atwo�ci poszczeg�lnych zada� w gimnazjum

 

Warto�� wska�nika �atwo�ci w gimnazjum

 

 

1

czyta teksty kultury na poziomie dos�ownym, przeno�nym i symbolicznym

 

I/1

1

4

17

18

 

0,77

0,93

0,89

0,46

0,72

0,75

 

 

2

interpretuje teksty kultury, uwzgl�dniaj�c intencje nadawcy, odr�nia fakty od opinii, prawd� historyczn� od fikcji, dostrzega perswazj�, manipulacj�, warto�ciowanie 

 

I/2

3

5

8

11

12

15

0,76

0,97

0,53

0,88

0,80

0,89

0,79

0,81

 

3

wyszukuje informacje zawarte w r�nych tekstach kultury, w szczeg�lno�ci w tekstach literackich, publicystycznych, popularnonaukowych, aktach normatywnych, ilustracjach, mapach, tabelach, diagramach, wykresach, schematach  

 

 

I/3

 2

6

7

21

22

23

0,91

0,98

0,98

0,92

0,96

0,76

0,98

0,93

 

4

dostrzega w odczytywanych tekstach �rodki wyrazu i okre�la ich funkcje � dostrzega �rodki wyrazu typowe dla tekst�w literackich, tekst�w publicystycznych, dzie� sztuki plastycznej i muzyki

 

I/4

10

13

14

20

25

0,61

0,84

0,66

0,63

0,75

0,62

0,70

5

odnajduje i interpretuje zwi�zki przyczynowo � skutkowe w rozwoju cywilizacyjnym Polski i �wiata � odnajduje i interpretuje zwi�zki przyczynowo � skutkowe w polityce, gospodarce, kulturze i �yciu spo�ecznym

 

I/5

 19

0,65

0,64

0,64

 

 

6

dostrzega i analizuje konteksty niezb�dne do interpretacji tekst�w kultury: historyczny, biograficzny, filozoficzny, religijny, literacki, plastyczny, muzyczny, regionalny i wypowiada si� na ich temat oraz wyja�nia zale�no�ci mi�dzy r�nymi rodzajami tekst�w kultury (plastyka, muzyka, literatura)

 

 

I/6

 

9

16

0,49

0,72

0,41

 

0,57

7

buduje wypowiedzi poprawne pod wzgl�dem j�zykowym i stylistycznym w nast�puj�cych formach: opis, opowiadanie, charakterystyka, sprawozdanie, recenzja, rozprawka, notatka, plan, reporta�, artyku�, wywiad, og�oszenie, zaproszenie, dedykacja, podanie, list, pami�tnik

II/1

 28.3

28.4

28.5

29.3.1

29.3.2

29.4.1

 

0,34

0,95

0,43

0,36

0,14

0,85

0,23

0,49

8

 tworzy teksty o charakterze informacyjnym lub perswazyjnym, dostosowane do sytuacji komunikacyjnej

 

 

II/3

 27.1

28.1.1

0,75

0,66

0,84

0,75

 

9

zna i stosuje zasady organizacji tekstu, tworzy tekst na zadany temat, sp�jny pod wzgl�dem logicznym i sk�adniowym

 

II/4

27.2

27.3

28.2

29.1.1

29.2.1

29.2.2

29.2.3

0,74

0,76

0,81

0,39

0,83

0,84

0,83

0,89

0,76

 

10

 formu�uje , porz�dkuje i warto�ciuje argumenty uzasadniaj�ce stanowisko w�asne i cudze

 

 

II/5

 28.1.2

29.1.2

29.1.3

0,57

0,56

0,80

0,67

0,68

12

dokonuje celowych operacji na tek�cie, streszcza, rozwija,  przekszta�ca stylistycznie

II/7

 26

0,63

0,61

0,61

 

13

Formu�uje problemy, podaje sposoby ich rozwi�zania, wyci�ga wnioski, wypowiada si� na temat sytuacji problemowej przedstawionych w tekstach kultury

 

 

II/9

 

 29.1.4

0,67

 

0,80

0,80

 

Diagram �atwo�ci badanych czynno�ci w zakresie standard�w na tle wojew�dztwa � cz�� humanistyczna

 

 

Z diagramu wida�, �e w cz�ci H uczniowie w przewa�aj�cej cz�ci badanych czynno�ciach uzyskali wyniki wy�sze ni� �rednie wyniki w wojew�dztwie; za wyj�tkiem standardu I/1, I/5 i II/7

 

 

Wyniki dotycz�ce zada� 

 

Analiza tabeli zawieraj�cej wyniki o zadaniach pozwala ustali�, co dla uczni�w by�o trudne i s�abiej opanowane, czyli co wymaga dodatkowych �wicze� lub zmiany sposobu nauczania, uczenia si�.

 

 

Cz�� humanistyczna

interpretacja

bardzo trudne

 

trudne

umiarkowanie trudne

 

�atwe

bardzo �atwe

warto�� wska�nika

 

0 � 0,19

 

0,20 � 0,49

 

0,50 � 0,69

 

0,70 � 0,89

 

0,90 - 1

 

numery zada� - wojew�dztwo

 

zamkni�te

 

 brak

 

 16

 

 

 5

9

13

14

15

17

19

 

 4

7

8

10

11

12

18

20

1

2

3

6

otwarte

 29.3.1

 24

28.2

28.4

28.5

29.4.1

29.4.2

 25

26

27.1

28.1.2

29.1.2

29.1.3

29.1.4

 22

27.2

27.3

28.1.1

28.3

29.1.1

29.2.1

29.2.2

29.2.3

29.3.2

21

23

 

numery zada� - szko�a

 

zamkni�te

brak

16

17

5

13

14

19

 

4

8

9

10

11

12

15

18

20

1

2

3

6

7

 

otwarte

29.3.1

28.2

28.4

28.5

29.4.1

29.4.2

24

25

26

27.1

28.1.2

29.1.3

22

27.2

27.3

28.1.1

29.1.1

29.1.2

29.1.4

29.2.1

29.2.2

29.2.3

29.3.2

21

23

28,3

 

 

Zadania, kt�re okaza�y si� �atwiejsze dla uczni�w naszego gimnazjum ni� dla og�u uczni�w w wojew�dztwie:   7, 9, 15, 24, 28.3., 29.1.2., 29.1.4 .

Zadania, kt�re okaza�y si� trudniejsze dla uczni�w naszego gimnazjum ni� dla og�u uczni�w w wojew�dztwie: 17.

 

 

Tabela zawiera zadania obejmuj�ce badane czynno�ci z podzia�em na stopie� opanowania wiadomo�ci i umiej�tno�ci - dla uczni�w naszego gimnazjum z podzia�em na cz�ci zada�:

 

Cz�� humanistyczna

Interpretacja �atwo�ci zada� w szkole

Numer zadania

Warto�� wska�nika

Badane czynno�ci

Przedmiot nauczania

szko�a

woj.

bardzo trudne

0 � 0,19

29.3.1

 0,14

 0,13

Pisze poprawnie pod wzgl�dem j�zykowym

 

trudne

0,20 � 0,49

16

0,41

0,39

Przywo�uje kontekst historyczny � wskazuje dat� podanego wydarzenia

 

17

0,46

0,52

Odczytuje znaczenie okre�lenia w kontek�cie tekstu

 

28.2

0,39

0,42

Zachowuje formalne wyr�niki podania

 

28.4

0,43

0,43

Pisze poprawnie pod wzgl�dem j�zykowym

 

28.5

0,36

0,28

Przestrzega zasad ortografii i interpunkcji

 

29.4.1

0,23

0,22

Przestrzega zasad ortografii

 

29.4.2

0,24

0,22

Przestrzega zasad interpunkcji

 

 

  

 zadania umiarkowanie trudne 0,50 � 0,69 :

 5, 13, 14, 19, 24, 25, 26, 27.1., 28.1.2., 29.1.3

 

 

�atwe

0,70 � 0,89

4

0,89

Odczytuje przeno�ny sens wyra�enia w kontek�cie wypowiedzi bohatera tekstu

 

8

0,88

Rozpoznaje stan emocjonalny, w jakim znajduje si� posta� przedstawiona na obrazie

 

9

0,72

Rozpoznaje rodzaj malarstwa

 

10

0,84

Rozpoznaje w tek�cie wyrazy wskazuj�ce na podmiot liryczny wiersza

 

11

0,80

Okre�la stan emocjonalny podmiotu lirycznego

 

12

0,89

Okre�la stan emocjonalny podmiotu lirycznego

 

15

0,79

Odczytuje intencje autora tekstu (rozpoznaje g��wn� my�l tekstu)

 

18

0,72

Odnajduje cel marze� i d��e� zbiorowo�ci opisanej w tek�cie

 

20

0,75

Klasyfikuje tekst ze wzgl�du na jego funkcj�

 

 22

0,76

Wyszukuje informacje na temat celu dzia�ania podanej instytucji

 

27.2

0,76

Tworzy tekst sp�jny, logicznie uporz�dkowany

 

27.3

0,81

Buduje wypowied� w formie r�wnowa�nik�w zda�

 

28.1.1

0,84

Formu�uje pro�b�

 

 29.1.1

0,83

Redaguje rozprawk� poprawn� pod wzgl�dem tre�ci, kompozycji, j�zyka, stylu i zapisu

 

29.1.2

0,80

Przywo�uje przyk�ad z arkusza w funkcji argumentacyjnej

 

29.1.4

0,80

Podsumowuje rozwa�ania

 

29.2.1

0,84

Zachowuje tr�jdzielno�� wypowiedzi

 

29.2.2

0,83

Stosuje graficzn� segmentacj� tekstu

 

29.2.3

0,89

Redaguje tekst sp�jny pod wzgl�dem logicznym i sk�adniowym

 

29.3.2

0,85

Dostosowuje styl wypowiedzi do sytuacji komunikacyjnej

 

bardzo �atwe

0,90 - 1

1

0,93

Okre�la rol� ksi��ek w �yciu bohatera tekstu

 

2

0,98

Wyszukuje w tek�cie informacj� na temat wykszta�cenia jego bohatera

 

3

0,97

Interpretuje wypowiedzi bohatera tekstu w celu okre�lenia znaczenia wypraw

 

6

0,98

Wskazuje centralny element obrazu

 

7

0,92

Wskazuje elementy wydobywane na obrazie za pomoc� �wiat�a

 

21

0,96

Wyszukuje informacje na temat pragnie� bohater�w

 

23

0,98

Wyszukuje informacje na temat dzia�a� podj�tych przez bohater�w tekstu

 

28.3

0,95

Dostosowuje styl do formy wypowiedzi poprzez pos�ugiwanie si� zwrotami charakterystycznymi dla podania

 

 

 

 

 

 

 

Tabela zawiera wyniki uczni�w naszej szko�y od  2002 roku

 

Uwaga: R�nice rz�du 0,01 wynikaj� z przybli�e�

 

Cz�� humanistyczna � dane dotycz�ce naszej szko�y:

 

wska�niki

2002

2003

2004

2005

2006

 

2007

2008

2009

Liczba uczni�w

169

208

183

192

194

185

207

177

�atwo�� zestawu

0,63

0,66

0,6

0,72

0,60

0,70

0,70

0,68

�atwo�� standardu

I

0,74

0,80

0,66

0,83

0,72

0,79

0,82

0,77

II

0,52

0,52

0,54

0,62

0,49

0,62

0,57

0,59

�rednia M

31,5

33

32

36,21

30,21

35,22

34,53

33,98

Modalna Mo

33, 35, 36

35

32

40

35

35, 38, 40

40

37

Mediana Me

33

34

31

38

31

36

37

25

Najwy�szy wynik

45

46

45

50

43

49

50

50

Najni�szy wynik

10

12

6

9

4

9

9

10

Rozst�p

35

34

39

42

39

40

41

40

Diagram przedstawia �atwo�� standard�w w naszej szkole od 2002 roku - cz�� humanistyczna.

 

 

   Tabela zawiera �atwo�ci zestawu i �atwo�ci standard�w uczni�w naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy � cz�� humanistyczna.

 

 

rok

wska�niki

woj.

gmina

szko�a

 

2002

�atwo�� zestawu

0,62

0,64

0,63

�atwo�� standard�w

I

0,70

0,72

0,74

II

0,54

0,56

0,52

 

2003

�atwo�� zestawu

0,66

0,66

0,66

�atwo�� standard�w

I

0,79

0,80

0,80

II

0,52

0,52

0,52

 

2004

�atwo�� zestawu

0,56

0,57

0,60

�atwo�� standard�w

I

0,62

0,63

0,66

II

0,50

0,50

0,54

 

  2005

�atwo�� zestawu

0,67

0,67

0,72

�atwo�� standard�w

I

0,76

0,78

0,83

II

0,54

0,56

0,62

 

2006

�atwo�� zestawu

0,63

0,61

0,60

�atwo�� standard�w

I

0,73

0,72

0,72

II

0,54

0,50

0,49

 

2007

�atwo�� zestawu

0,63

0,64

0,70

�atwo�� standard�w

I

0,72

0,74

0,79

II

0,55

0,54

0,62

 

  2008

�atwo�� zestawu

O,62

0,67

0,70

�atwo�� standard�w

I

0,77

0,79

0,82

II

0,47

0,55

0,57

 

  2009

�atwo�� zestawu

0,64

0,67

0,68

�atwo�� standard�w

I

0,73

0,75

0,77

II

0,55

0,58

0,59

 

 

 

 

Diagram �atwo�ci zestawu egzaminacyjnego dla uczni�w naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku � cz�� humanistyczna.

 

 

 

Diagram �atwo�ci standardu I naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku � cz�� humanistyczna.

 

 

 

Diagram �atwo�ci standardu II naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku � cz�� humanistyczna.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Raport  z egzaminu gimnazjalnego 2009

przeprowadzonego w Gimnazjum nr 1 w Wodzis�awiu �l�skim

 

 

B     Cz� matematyczno � prztrodnicza

 

I. Do egzaminu przyst�pi�o 177 uczni�w.

II. Zestaw sprawdza� umiej�tno�ci i wiadomo�ci opisane w nast�puj�cych obszarach standard�w egzaminacyjnych:

 

a)       umiej�tne stosowanie termin�w, poj�� i procedur z zakresu przedmiot�w matematyczno � przyrodniczych niezb�dnych w praktyce �yciowej i dalszym kszta�ceniu (I)

a)       wyszukiwanie i stosowanie informacji (II)

b)       wskazywanie i opisywanie fakt�w, zwi�zk�w i zale�no�ci, w szczeg�lno�ci przyczynowo � skutkowych, funkcjonalnych, przestrzennych i czasowych (III)

c)       stosowanie zintegrowanej wiedzy i umiej�tno�ci do rozwi�zywania problem�w (IV)

III. Wyniki egzaminu przedstawione na dziewi�ciopunktowej znormalizowanej skali staninowej po zgrupowaniu w trzy przedzia�y.

 

W cz�ci MP  (niski od 0 do 16 pkt, �redni od 17 do 35 pkt, wysoki od 36 do 50 pkt.) pokazuj�, �e

             

W cz�ci MP

-          wynik najni�szy, bardzo niski i niski uzyska�o w szkole 14,12 % uczni�w (w gminie 18,13 %, w powiecie 18,26 %, w wojew�dztwie 23,30 %)

-           wynik �redni uzyska�o w szkole 51,97 % (w gminie 52,78 %, w powiecie 56,51 %, w wojew�dztwie 54,20 %)

-          wyniki wysoki, bardzo wysoki i najwy�szy uzyska�o w szkole 33,89 % (w gminie 29,08 %, w powiecie 25,21 %, w wojew�dztwie 22,40 %).

 

 

 

 

W cz�ci MP w wojew�dztwie uczniowie najcz�ciej uzyskiwali wynik w 5 staninie:   20,3 %.

W szkole w 6 staninie: 19,21 % .

 

 

Wyniki dotycz�ce zestawu egzaminacyjnego

 

c)       Modalna, czyli wynik najcz�stszy w cz�ci MP w wojew�dztwie wynosi 18 pkt., w szkole 21 pkt. (11 uczni�w)

 

d)       Mediana, czyli wynik �rodkowy w wojew�dztwie w cz�ci MP w woj. 25, w szkole 31

 

e)       Wynik �redni w wojew�dztwie w cz�ci MP w woj. 25,84  w szkole 29,91

 

Diagram przedstawia por�wnanie  wynik�w �rednich zestawu cz�� H.  MP i JON  w por�wnaniu z wojew�dztwem

 

f)        Wynik najwy�szy  uzyskany przez uczni�w w wojew�dztwie i w szkole wynosi 50 pkt.

 

g)       Wynik najni�szy uzyskany przez uczni�w w wojew�dztwie w cz�ci MP w woj. 2, w szkole 6

 

h)       Rozst�p wynik�w w wojew�dztwie w cz�ci MP w woj. 49, w szkole 44

 

 

i)        Wska�nik �atwo�ci dla zestawu  w cz�ci MP wska�nik �atwo�ci zestawu w woj. wynosi 0,52 (umiarkowanie trudny); a w szkole  0,58  (umiarkowanie trudny)

 

  

 

Diagram przedstawia por�wnanie �atwo�ci zestawu cz�� H,  MP i JON w por�wnaniu z wojew�dztwem, powiatem, gmin� i szko��.

 

 

 

Wyniki dotycz�ce standard�w

 

Przeprowadzony egzamin wskazuje na jakim poziomie uczniowie ko�cz�cy gimnazjum opanowali umiej�tno�ci w zakresie okre�lonych standard�w.

 

�atwo�� standard�w w cz�ci MP wynosi

 

a)       I      w wojew�dztwie  0,51   w szkole � 0, 64

b)       II     w wojew�dztwie  0,69   w szkole � 0, 73

c)       III   w wojew�dztwie  0,47   w szkole � 0, 53

d)       IV   w wojew�dztwie  0,35   w szkole � 0, 43

 

 

Diagram �atwo�ci standard�w na tle wojew�dztwa i gminy �   matematyczno � przyrodnicza 

 

 

 

�atwo�� badanych czynno�ci w zakresie standardu:

 

cz�� matematyczno � przyrodnicza

 

Lp.

 

Badane czynno�ci

 

standard

 

Numery zada�

Warto�� wska�nika �atwo�ci w wojew�dztwie

Warto�� wska�nika �atwo�ci poszczeg�lnych zada� w gimnazjum

 

Warto�� wska�nika �atwo�ci w gimnazjum

1

 Stosuje terminy i poj�cia matematyczno - przyrodnicze

I/1

 

 8

21

0,78

0,86

0,84

0,85

2

wykonuje obliczenie w sytuacjach praktycznych

I/2

 4

19

22

25

27

28

33.3

36

0,50

0,81

0,85

0,76

0,55

0,71

0,53

0,43

0,58

0,65

 

3

 

pos�uguje si� w�a�ciwo�ciami figur

I/3

 33.1

33.2

0,33

0,60

0,32

0,46

 

4

odczytuje informacje

 

II/1

5

9

0,84

0,89

0,87

0,88

 

 

 

5

 

 

 

operuje informacj�

 

 

 

 

II/2

 1

2

3

15

23

26

30

31

32

0,66

0,77

0,91

0,77

0,17

0,70

0,63

0,91

0,69

0,86

0,71

 

 

6

wskazuje prawid�owo�ci w procesach,

w funkcjonowaniu uk�ad�w i system�w

 

 

III/1

 

7

10

29

0,45

 

0,42

0,87

0,57

0,62

 

7

 

pos�uguje si� j�zykiem symboli i wyra�e� algebraicznych

 

III/2

 

13

16

17

20

35

0,45

0,57

0,53

0,36

0,68

0,23

0,47

8

pos�uguje si� funkcjami

III/3

6

18

0,55

0,38

0,81

0,60

9

stosuje zintegrowan� wiedz� do obja�niania zjawisk przyrodniczych

 

III/4

 24

0,58

0,63

0,63

10

analizuje sytuacje problemow�

IV/ 2

11

12

0,64

0,60

0,80

0,70

11

 tworzy i realizuje plan rozwi�zania

 

IV/ 4

14

34.1

34.2

34.3

34.4

0,29

0,53

0,53

0,32

0,45

0,15

0,40

12

opracowuje wyniki

IV/5

34.5

0,06

0,10

0,10

 

 

 

 

 

 

 

Diagram �atwo�ci badanych czynno�ci w zakresie standard�w na tle wojew�dztwa � cz�� matematyczno � przyrodnicza

 

Z diagramu wida�, �e, w cz�ci MP  wyniki uczni�w naszej szko�y s� wy�sze we wszystkich standardach.

 

 

 

Wyniki dotycz�ce zada� 

 

Analiza tabeli zawieraj�cej wyniki o zadaniach pozwala ustali�, co dla uczni�w by�o trudne i s�abiej opanowane, czyli co wymaga dodatkowych �wicze� lub zmiany sposobu nauczania, uczenia si�.

 

 

Cz�� mat. - przyrodnicza

interpretacja

bardzo trudne

 

trudne

umiarkowanie trudne

 

�atwe

bardzo �atwe

warto�� wska�nika

 

0 � 0,19

 

0,20 � 0,49

 

0,50 � 0,69

 

0,70 � 0,89

 

0,90 - 1

numery zada� - wojew�dztwo

 

zamkni�te

brak

6

7

14

15

17

 

11

13

16

20

 

1

2

3

4

5

8

9

10

12

18

19

brak

 

otwarte

 29.4

34.4

34.5

35.2

25

27.2

28.1

28.2

29.2

29.3

33.1

33.2

33.3

34.1

34.2

34.3

35.1

36.1

36.2

21

22

23

24

26.1

36.2

27.1

29.1

31

30

32

brak

 

numery zada� - szko�a

 

 

zamkni�te

15

6

7

17

11

13

14

16

20

 

1

3

4

5

8

9

10

12

18

19

2

 

otwarte

34.4

34.5

35.2

28.2

29.3

29.4

33.2

33.3

34.2

34.3

35.1

24

25

26.1

26.2

27.2

28.1

29.2

31

33.1

34.1

36.1

36.2

21

22

23

27.1

29.1

32

30

 

1. Zadania, kt�re okaza�y si� �atwiejsze dla uczni�w naszego gimnazjum ni� dla og�u uczni�w w wojew�dztwie:   2, 14, 21, 22, 23,25, 27.1., 27.2., 28.1., 29.1., 29.2., 29.4., 30, 33.1., 34.1., 36.1., 36.2

 

             2.  Zadania, kt�re okaza�y si� trudniejsze dla uczni�w naszego gimnazjum ni�

     dla og�u uczni�w w wojew�dztwie:  15

 

 

 

Tabela zawiera zadania obejmuj�ce badane czynno�ci z podzia�em na stopie� opanowania wiadomo�ci i umiej�tno�ci - dla uczni�w naszego gimnazjum z podzia�em na cz�ci zada�:

 

 

Cz�� matematyczno - przyrodnicza

Interpretacja �atwo�ci zada� w szkole

Numer zadania

Warto�� wska�nika

Badane czynno�ci

Przedmiot nauczania

szko�a

woj.

bardzo trudne

0 � 0,19

15

0,17

0,24

 Przetwarza informacje dotycz�ce budowy atomu pierwiastka

 

34.4

0,15

0,09

Wykorzystuje twierdzenie Pitagorasa lub w�asno�ci przek�tnej kwadratu do obliczenia kraw�dzi podstawy graniastos�upa prostego

 

34.5

0,10

0,06

Wykonuje obliczenia, interpretuje wynik

 

35.2

0,15

0,15

Uzupe�nia r�wnania reakcji chemicznych

 

trudne

0,20 � 0,49

6

0,38

Wnioskuje na podstawie analizy zale�no�ci funkcyjnych przedstawionych za pomoc� wykres�w

 

7

0,42

Wykorzystuje zasady i prawa do obja�niania zjawisk

 

17

0,36

Identyfikuje reakcj� zoboj�tniania

 

28.2

0,38

Wykonuje obliczenia na liczbach dziesi�tnych

 

29.3

0,46

Stosuje wz�r na obliczenie mocy

 

29.4

0,31

Wykonuje obliczenia, stosuje jednostki wielko�ci fizycznych

 

33.2

0,32

Oblicza obj�to�� walca

 

33.3

0,43

Pos�uguje si� jednostkami miar, stosuje przybli�enia

 

34.2

0,32

Oblicza pole powierzchni bocznej ostros�upa

 

34.3

0,45

Ustala spos�b obliczenia d�ugo�ci boku dachu domu II (zastosowanie twierdzenia Pitagorasa lub w�asno�ci przek�tnej kwadratu)

 

35.1

0,32

Uzupe�nia r�wnania reakcji chemicznych

 

 

zadania umiarkowanie trudne 0,50 � 0,69 :

 11, 13.,14.,16.,20.,24.,25.,26.1.,26.2.,27.2.,28.1.,29.2.,31.,33.1.,34.1.,36.1.,36.2

 

�atwe

0,70 � 0,89

1

0,77

Interpretuje informacje podane w tabeli

 

3

0,77

Przetwarza informacje z tabeli

 

4

0,81

Przelicza jednostki energii

 

5

0,89

Odczytuje informacje z wykresu

 

8

0,86

Rozr�nia cukry proste i z�o�one

 

9

0,87

Odczytuje informacje z tabeli

 

10

0,87

Interpretuje wyniki bada� na podstawie podanych norm

 

12

0,80

Wnioskuje o przebiegu reakcji chemicznej

 

18

0,81

Wskazuje wz�r opisuj�cy zale�no�� funkcyjna przedstawion� na wykresie

 

19

0,85

Stosuje w praktyce w�asno�ci dzia�a�

 

21

0,84

Nazywa proces prowadz�cy do rozwoju miast i obszar�w miejskich

 

22

0,76

Oblicza rzeczywist� odleg�o�� na podstawie skali mapy

 

23

0,70

Okre�la na podstawie mapy kierunek geograficzny

 

27.1

0,79

Oblicza, jakim procentem jednej liczby jest druga liczba

 

29.1

0,81

Stosuje wz�r na obliczenie si�y

 

32

0,86

Przetwarza informacje z tekstu

 

bardzo �atwe

0,90 - 1

2

0,91

Wykorzystuje informacje podane w tabeli

 

30

0,91

Przetwarza informacje z tekstu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tabela zawiera wyniki uczni�w naszej szko�y od  2002 roku

 

Uwaga: R�nice rz�du 0,01 wynikaj� z przybli�e�

 

 

Cz�� mat. - przyrodnicza � dane dotycz�ce naszej szko�y:

 

wska�niki

2002

2003

2004

2005

2006

2007

2008

2009

Liczba uczni�w

169

208

183

192

194

185

207

177

�atwo�� zestawu

0,55

0,6

0,53

0,58

0,55

0,62

0,61

0,58

�atwo�� standardu

I

0,71

0,65

0,59

0,63

0,55

0,59

0,59

0,64

II

0,68

0,56

0,77

0,71

0,70

0,76

0,76

0,73

III

0,56

0,48

0,60

0,49

0,48

0,60

0,59

0,53

IV

0,26

0,37

0,44

0,45

0,45

0,46

0,49

0,43

�rednia M

27,5

30

26,6

28,82

27,42

30,77

0,61

29,91

Modalna Mo

26

38

18, 25, 26

18, 29, 31

34

36

20

21

Mediana Me

28

34,5

26

29

27

31

32

31

Najwy�szy wynik

45

50

50

50

50

50

50

50

Najni�szy wynik

10

8

5

6

4

7

8

6

Rozst�p

35

42

45

45

46

43

42

44

 

 

Diagram przedstawia �atwo�� standard�w w naszej szkole od 2002 roku - cz�� matematyczno � przyrodnicza.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Tabela zawiera �atwo�ci zestawu i �atwo�ci standard�w uczni�w naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy � cz�� matematyczno � przyrodnicza.

 

 

rok

wska�niki

woj.

gmina

szko�a

 

 

2002

�atwo�� zestawu

0,52

0,55

0,55

 

 

�atwo�� standard�w

I

0,61

0,66

0,71

 

II

0,65

0,67

0,68

 

III

0,52

0,54

0,56

 

IV

0,29

0,31

0,26

 

 

 

2003

�atwo�� zestawu

0,49

0,56

0,60

 

 

�atwo�� standard�w

I

0,49

0,56

0,59

 

II

0,70

0,75

0,77

 

III

0,48

0,54

0,60

 

IV

0,28

0,37

0,44

 

 

 

2004

�atwo�� zestawu

0,46

0,49

0,52

 

 

�atwo�� standard�w

I

0,57

0,61

0,65

 

II

0,51

0,54

0,56

 

III

0,45

0,46

0,48

 

IV

0,30

0,33

0,37

 

2005

�atwo�� zestawu

0,47

0,51

0,57

 

 

�atwo�� standard�w

I

0,52

0,55

0,63

 

II

0,63

0,66

0,71

 

III

0,39

0,42

0,49

 

IV

0,35

0,40

0,45

 

 

 

2006

�atwo�� zestawu

0,48

0,50

0,55

 

�atwo�� standard�w

I

0,44

0,49

0,55

 

II

0,66

0,69

0,70

 

III

0,46

0,48

0,48

 

IV

0,30

0,36

0,45

 

 

 

2007

�atwo�� zestawu

0,50

0,52

0,62

 

�atwo�� standard�w

I

0,42

0,48

0,59

 

II

0,68

0,70

0,76

 

III

0,52

0,54

0,60

 

IV

0,35

0,38

0,46

 

 

 

2008

�atwo�� zestawu

0,53

0,56

0,61

 

�atwo�� standard�w

I

0,49

0,53

0,59

 

II

0,71

0,73

0,76

 

III

0,54

0,56

0,59

 

IV

0,36

0,41

0,49

 

 

 

2009

�atwo�� zestawu

0,52

0,55

0,58

 

�atwo�� standard�w

I

0,51

0,58

0,64

 

II

0,69

0,71

0,73

 

III

0,47

0,50

0,53

 

IV

0,35

0,40

0,43

 

 

 

 

Diagram �atwo�ci zestawu egzaminacyjnego uczni�w naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku - cz�� matematyczno � przyrodnicza.

 

Diagram �atwo�ci standardu I naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku - cz�� matematyczno � przyrodnicza.

 

 

Diagram �atwo�ci standardu II naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku � cz�� matematyczno � przyrodnicza.

 

 

 

Diagram �atwo�ci standardu III naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku - cz�� matematyczno � przyrodnicza.

 

 

Diagram �atwo�ci standardu IV naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku � cz�� matematyczno � przyrodnicza.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Raport  z egzaminu gimnazjalnego 2009

przeprowadzonego w Gimnazjum nr 1 w Wodzis�awiu �l�skim

 

 

C     Cz�� z j�zyka obcego nowo�ytnego � j�zyk angielski

 

I. Do egzaminu przyst�pi�o 177 uczni�w.

II. Zestaw sprawdza� umiej�tno�ci i wiadomo�ci opisane w nast�puj�cych obszarach standard�w egzaminacyjnych:

 

e)       odbi�r tekstu s�uchanego (I)

f)        odbi�r tekstu czytanego (II)

g)       reagowanie j�zykowe (III)

III. Wyniki egzaminu przedstawione na dziewi�ciopunktowej znormalizowanej skali staninowej po zgrupowaniu w trzy przedzia�y.

 

W cz�ci JON  (niski od 0 do 20 pkt, �redni od 21 do 41 pkt, wysoki od  42 do 50 pkt.) pokazuj�, �e

 

                 W cz�ci JON

-          wynik najni�szy, bardzo niski i niski uzyska�o w szkole 12,43 % uczni�w (w gminie 14,66 %, w powiecie 18,45 %, w wojew�dztwie 19,99 %)

-          wynik �redni uzyska�o w szkole 58,74 % (w gminie 59,84 %, w powiecie 58,41 %, w wojew�dztwie 56,00 %)

-          wyniki wysoki, bardzo wysoki i najwy�szy uzyska�o w szkole 28,81 % (w gminie 25,51 %, w powiecie 23,13 %, w wojew�dztwie 24,02 %).

 


 

   W cz�ci JON w wojew�dztwie uczniowie najcz�ciej uzyskiwali wynik w 5 staninie:   20,55 %.

   W szkole w r�wnie� w 5 staninie: 21,47 % .

 

 

 

  Wyniki dotycz�ce zestawu egzaminacyjnego

 

 

 

a)       Modalna, czyli wynik najcz�stszy w cz�ci JON w wojew�dztwie wynosi 23 pkt., a w szkole 50 pkt. (10 uczni�w).

 

b)       Mediana, czyli wynik �rodkowy w wojew�dztwie w cz�ci JON w woj. 30, a w szkole 32 pkt.

 

c)       Wynik �redni w wojew�dztwie w cz�ci JON w woj. 31,06   , a w szkole 33,13 pkt.

 

Diagram przedstawia por�wnanie  wynik�w �rednich zestawu cz�� H.  MP i JON  w por�wnaniu z wojew�dztwem

 

 

d)       Wynik najwy�szy  uzyskany przez uczni�w w wojew�dztwie i w szkole wynosi 50 pkt.

 

e)       Wynik najni�szy uzyskany przez uczni�w w wojew�dztwie w cz�ci JON w woj. 0, a w szkole 12 pkt.

 

f)        Rozst�p wynik�w w wojew�dztwie   w cz�ci JON w woj. 50, a w szkole 38 pkt..

 

g)       Wska�nik �atwo�ci dla zestawu w cz�ci JON wska�nik �atwo�ci zestawu w woj. wynosi 0,62 (umiarkowanie trudny); a w szkole  0,67  (umiarkowanie trudny)

 

Diagram przedstawia por�wnanie �atwo�ci zestawu cz�� H,  MP i JON w por�wnaniu z wojew�dztwem, powiatem, gmin� i szko��.

 

 

 

 

 

 

 

         Wyniki dotycz�ce standard�w

 

Przeprowadzony egzamin wskazuje na jakim poziomie uczniowie ko�cz�cy gimnazjum opanowali umiej�tno�ci w zakresie okre�lonych standard�w.

 

�atwo�� standard�w w cz�ci JON wynosi

 

a)   I     w wojew�dztwie  0,66   w szkole � 0, 69

b) II     w wojew�dztwie  0,61   w szkole � 0, 65

c) III    w wojew�dztwie  0,62   w szkole � 0, 66

 

 

 

 

 

 

Diagram �atwo�ci standard�w na tle wojew�dztwa i gminy � cze�� z  j�zyka angielskiego.

 

 

 

 ï¿½atwo�� badanych czynno�ci w zakresie standardu:

 

cz�� z j�zyka obcego nowo�ytnego

 

Badane czynno�ci

standard

Jednostka testu

Warto�� wska�nika �atwo�ci w wojew�dztwie

Warto�� wska�nika �atwo�ci poszczeg�lnych zada� w gimnazjum

 

Warto�� wska�nika �atwo�ci w gimnazjum

1

okre�la g��wn� my�l tekstu

/odbi�r tekstu s�uchanego/

I / 1

2.1

2.2

2.3

0,53

 

0,46

0,51

0,71

0,56

2

okre�la kontekst sytuacyjny

 

/odbi�r tekstu s�uchanego/

I / 2

1.4

0,50

0,55

0,55

3

stwierdza, czy tekst zawiera okre�lone informacje; wyszukuje lub selekcjonuje informacje

 

/odbi�r tekstu s�uchanego/

I / 3

1.1

1.2

1.3

3.1

3.2

3.3

 

 

 

0,78

 

 

 

0,84

0,93

0,79

0,92

0,78

0,46

0,79

4

okre�la g��wn� my�l poszczeg�lnych cz�ci tekstu

 

/ odbi�r tekstu czytanego /

II / 2

9.1

9.2

9.3

9.4

9.5

0,51

0,49

0,46

0,70

0,62

0,50

0,55

5

Stwierdza, czy tekst zawiera okre�lone informacje; wyszukuje lub selekcjonuje informacje

 

/ odbi�r tekstu czytanego /

II / 3

10.1

10.3

12.1

12.2

12.3

12.4

0,59

 

0,63

0,57

0,70

0,68

0,71

0,74

0,67

6

Okre�la intencje nadawcy tekstu

 

/ odbi�r tekstu czytanego /

II /4

11.1

11.2

11.3

0,58

0,65

0,60

0,64

0,63

7

okre�la kontekst sytuacyjny

 

/ odbi�r tekstu czytanego /

II / 5

10.2

10.4

0,86

 

0,90

0,88

0,89

8

Rozpoznaje zwi�zki mi�dzy poszczeg�lnymi cz�ciami tekstu

 

/ odbi�r tekstu czytanego /

II / 6

13.1

13.2

13.3

13.4

0,59

0,53

0,60

0,55

0,80

0,62

9

w�a�ciwie reaguje j�zykowo w okre�lonych kontekstach sytuacyjnych

 

/ reagowanie j�zykowe /

III / 1

 

4.1

4.2

4.3

4.4

5.1

5.2

5.3

5.4

0,62

0,53

0,41

0,92

0,45

0,96

0,69

0,56

0,71

0,65

10

rozpoznaje i poprawnie stosuje struktury leksykalno � gramatyczne niezb�dne do skutecznej komunikacji

 

/ reagowanie j�zykowe /

III /2

7.1

7.2

7.3

0,55

0,47

0,71

0,60

0,59

11

przetwarza cz�ci tekstu przeczytanego w j�zyku polskim lub tre�ci przedstawione w materiale ikonograficznym i wyra�a je w j�zyku obcym

 

/ reagowanie j�zykowe /

III / 3

6.1

6.2

6.3

6.4

6.5

8.1

8.2

8.3

8.4

0,63

0,77

0,67

0,73

0,56

0,92

0,28

0,84

0,77

0,69

0,69

 

 

        Diagram �atwo�ci badanych czynno�ci w zakresie standard�w na tle wojew�dztwa � cz�� z  j�zyka  angielskiego.

 

 

Z diagramu wida�, �e, w cz�ci JON uczniowie w przewa�aj�cej cz�ci badanych czynno�ciach uzyskali wyniki wy�sze ni� �rednie wyniki w wojew�dztwie; za wyj�tkiem standardu II/3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wyniki dotycz�ce zada� 

 

Analiza tabeli zawieraj�cej wyniki o zadaniach pozwala ustali�, co dla uczni�w by�o trudne i s�abiej opanowane, czyli co wymaga dodatkowych �wicze� lub zmiany sposobu nauczania, uczenia si�.

 

Cz�� z j�zyka angielskiego

interpretacja

bardzo trudne

 

trudne

umiarkowanie trudne

 

�atwe

bardzo �atwe

warto�� wska�nika

 

0 � 0,19

 

0,20 � 0,49

 

0,50 � 0,69

 

0,70 � 0,89

 

0,90 - 1

numery zada� - wojew�dztwo

 

 

brak

2.1

2.2

3.3

4.2

4.4

7.1

8.1

9.1

9.2

9.5

13.1

1.4

2

3

4.1

5.2

5.3

5.4

6.4

7.2

7.3

8.2

8.3

8.4

9.3

9.4

10.1

10.3

11.1

11.2

11.3

12.1

12.2

13.2

13.3

1.1

1.3

2.3

 

3.2

4.3

5

6.1

6.2

6.3

6.5

10.2

10.4

12.3

12.4

13.4

1.2

3.1

5.1

 

numery zada� - szko�a

 

 

 

brak

2.1

3.3

4.2

4.4

7.1

8.1

9.1

9.2

 

 

1.4

2

2.2

3

4.1

5.2

5.3

5.4

6.2

6.4

7.3

8.4

9.4

9.5

10.1

10.3

11.1

11.2

11.3

12.2

13.1

13.2

13.3

1.1

1.3

2.3

3.2

5

6.1

6.3

7.2

8.2

8.3

9.3

10.4

12.1

12.3

12.4

13.4

1.2

3.1

4.3

5.1

6.5

10.2

 

1. Zadania, kt�re okaza�y si� �atwiejsze dla uczni�w naszego gimnazjum ni� dla og�u uczni�w w   wojew�dztwie:   2.2., 3.1.,4.3., 6.5., 7.2., 8.2., 8.3., 9.3., 9.5., 12.1., 13.1.,

 

             2.  Zadania, kt�re okaza�y si� trudniejsze dla uczni�w naszego gimnazjum ni�

     dla og�u uczni�w w wojew�dztwie:  6.2.,

 

Tabela zawiera zadania obejmuj�ce badane czynno�ci z podzia�em na stopie� opanowania wiadomo�ci i umiej�tno�ci - dla uczni�w naszego gimnazjum z podzia�em na cz�ci zada�:

 

  

Cz��  z j�zyka angielskiego

Interpretacja �atwo�ci zada� w szkole

Numer zadania

Warto�� wska�nika

Badane czynno�ci

 

szko�a

woj.

bardzo trudne

0 � 0,19

brak

brak

brak

 

brak

 

 

trudne

0,20 � 0,49

2.1

0,46

Odbi�r tekstu s�uchanego � ucze� okre�la g��wn� my�l tekstu

3.3

0,46

Odbi�r tekstu s�uchanego � ucze� stwierdza, czy tekst zawiera okre�lone informacje; wyszukuje lub selekcjonuje informacje

4.2

0,41

Reagowanie j�zykowe � ucze� w�a�ciwie reaguje j�zykowo w okre�lonych kontekstach sytuacyjnych, w szczeg�lno�ci w celu uzyskania , udzielenia, przekazania lub odmowy udzielenia informacji, rozpocz�cia, podtrzymania i zako�czenia rozmowy

4.4

0,45

Reagowanie j�zykowe � ucze� w�a�ciwie reaguje j�zykowo w okre�lonych kontekstach sytuacyjnych, w szczeg�lno�ci w celu uzyskania , udzielenia, przekazania lub odmowy udzielenia informacji, rozpocz�cia, podtrzymania i zako�czenia rozmowy

7.1

0,47

Reagowanie j�zykowe � ucze� rozpoznaje i poprawnie stosuje struktury leksykalno-gramatyczne niezb�dne do skutecznej komunikacji

8.1

0,28

Reagowanie j�zykowe � ucze� przetwarza tre�ci tekstu przeczytanego w j�zyku polskim lub tre�ci przedstawione w materiale ikonograficznym i wyra�a je w j�zyku obcym

9.1

0,49

Odbi�r tekstu czytanego � ucze� okre�la g��wn� my�l poszczeg�lnych cz�ci tekstu

9.2

0,46

Odbi�r tekstu czytanego � ucze� okre�la g��wn� my�l poszczeg�lnych cz�ci tekstu

 

zadania umiarkowanie trudne 0,50 � 0,69 :

 1.4.,2.2.,4.1.,5.2.,5.3.,6.2.,6.4.,7.3.,8.4.,9.4.,9.5.,10.1.,10.3.,11.1.,11.2.,11.3.,12.2.,13.1.,13.2.,13.3

 

�atwe

0,70 � 0,89

1.1

0,84

Odbi�r tekstu s�uchanego � ucze� stwierdza, czy tekst zawiera okre�lone informacje; wyszukuje lub selekcjonuje informacje

1.3

0,79

Odbi�r tekstu s�uchanego � ucze� stwierdza, czy tekst zawiera okre�lone informacje; wyszukuje lub selekcjonuje informacje

2.3

0,71

Odbi�r tekstu s�uchanego � ucze� okre�la g��wn� my�l tekstu

3.2

0,78

Odbi�r tekstu s�uchanego � ucze� stwierdza, czy tekst zawiera okre�lone informacje; wyszukuje lub selekcjonuje informacje

5.4

0,71

Reagowanie j�zykowe � ucze� w�a�ciwie reaguje j�zykowo w okre�lonych kontekstach sytuacyjnych, w szczeg�lno�ci w celu uzyskania , udzielenia, przekazania lub odmowy udzielenia informacji, rozpocz�cia, podtrzymania i zako�czenia rozmowy

6.1

0,77

Reagowanie j�zykowe � ucze� przetwarza tre�ci tekstu przeczytanego w j�zyku polskim lub tre�ci przedstawione w materiale ikonograficznym i wyra�a je w j�zyku obcym

6.3

0,73

Reagowanie j�zykowe � ucze� przetwarza tre�ci tekstu przeczytanego w j�zyku polskim lub tre�ci przedstawione w materiale ikonograficznym i wyra�a je w j�zyku obcym

7.2

0,71

Reagowanie j�zykowe � ucze� rozpoznaje i poprawnie stosuje struktury leksykalno-gramatyczne niezb�dne do skutecznej komunikacji

8.2

0,84

Reagowanie j�zykowe � ucze� przetwarza tre�ci tekstu przeczytanego w j�zyku polskim lub tre�ci przedstawione w materiale ikonograficznym i wyra�a je w j�zyku obcym

8.3

0,77

Reagowanie j�zykowe � ucze� przetwarza tre�ci tekstu przeczytanego w j�zyku polskim lub tre�ci przedstawione w materiale ikonograficznym i wyra�a je w j�zyku obcym

9.3

0,70

Odbi�r tekstu czytanego � ucze� okre�la g��wn� my�l poszczeg�lnych cz�ci tekstu

10.4

0,88

Odbi�r tekstu czytanego � ucze� okre�la kontekst sytuacyjny

12.1

0,70

Odbi�r tekstu czytanego � ucze� stwierdza, czy tekst zawiera okre�lone informacje; wyszukuje lub selekcjonuje informacje

12.3

0,71

Odbi�r tekstu czytanego � ucze� stwierdza, czy tekst zawiera okre�lone informacje; wyszukuje lub selekcjonuje informacje

12.4

0,74

Odbi�r tekstu czytanego � ucze� stwierdza, czy tekst zawiera okre�lone informacje; wyszukuje lub selekcjonuje informacje

13.4

0,80

Odbi�r tekstu czytanego � ucze� rozpoznaje zwi�zki mi�dzy poszczeg�lnymi cz�ciami tekstu

bardzo �atwe

0,90 - 1

1.2

0,93

Odbi�r tekstu s�uchanego � ucze� stwierdza, czy tekst zawiera okre�lone informacje; wyszukuje lub selekcjonuje informacje

3.1

0,92

Odbi�r tekstu s�uchanego � ucze� stwierdza, czy tekst zawiera okre�lone informacje; wyszukuje lub selekcjonuje informacje

4.3

0,92

Reagowanie j�zykowe � ucze� w�a�ciwie reaguje j�zykowo w okre�lonych kontekstach sytuacyjnych, w szczeg�lno�ci w celu uzyskania , udzielenia, przekazania lub odmowy udzielenia informacji, rozpocz�cia, podtrzymania i zako�czenia rozmowy

5.1

0,96

Reagowanie j�zykowe � ucze� w�a�ciwie reaguje j�zykowo w okre�lonych kontekstach sytuacyjnych, w szczeg�lno�ci w celu uzyskania , udzielenia, przekazania lub odmowy udzielenia informacji, rozpocz�cia, podtrzymania i zako�czenia rozmowy

6.5

0,92

Reagowanie j�zykowe � ucze� przetwarza tre�ci tekstu przeczytanego w j�zyku polskim lub tre�ci przedstawione w materiale ikonograficznym i wyra�a je w j�zyku obcym

10.2

0,90

Odbi�r tekstu czytanego � ucze� okre�la kontekst sytuacyjny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tabela zawiera wyniki uczni�w naszej szko�y

 

Uwaga: R�nice rz�du 0,01 wynikaj� z przybli�e� 

 

Cz�� z j�zyka angielskiego � dane dotycz�ce naszej szko�y:

 

 

wska�niki

2009

Liczba uczni�w

177

�atwo�� zestawu

0,67

�atwo�� standardu

I

0,69

II

0,65

III

0,66

�rednia M

33,13

Modalna Mo

50

Mediana Me

32

Najwy�szy wynik

50

Najni�szy wynik

12

Rozst�p

38

 

Diagram przedstawia �atwo�� standard�w w naszej szkole w 2009 roku - cz�� z j�zyka angielskiego

.

 

Tabela zawiera �atwo�ci zestawu i �atwo�ci standard�w uczni�w naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy � cz�� z j�zyka obcego nowo�ytnego � j�zyk angielski.

 

 

rok

wska�niki

woj.

gmina

szko�a

 

 

2009

�atwo�� zestawu

0,62

0,65

0,67

 

 

�atwo�� standard�w

I

0,66

0,68

0,69

 

II

0,61

0,62

0,65

 

III

0,62

0,65

0,66