przeprowadzonego
w Gimnazjum nr 1 w Wodzis�awiu �l�skim
A Cz�� humanistyczna
I. Do egzaminu przyst�pi�o 177 uczni�w.
II. Zestaw sprawdza� umiej�tno�ci i wiadomo�ci opisane w nast�puj�cych obszarach standard�w egzaminacyjnych:
a) czytanie i odbi�r tekst�w kultury (I)
b) tworzenie w�asnego tekstu (II)
III. Wyniki egzaminu przedstawione na dziewi�ciopunktowej znormalizowanej skali staninowej po zgrupowaniu w trzy przedzia�y.
W cz�ci H (niski od 0 do 25 pkt, �redni od 26 do 38 pkt, wysoki od 39 do 50 pkt.) pokazuj�, �e
W cz�ci H:
- wynik najni�szy, bardzo niski i niski uzyska�o w szkole 15,55 % uczni�w (w gminie 14,59 %, w powiecie 19,09 %, w wojew�dztwie 22,00 %)
- wynik �redni uzyska�o w szkole 54,23 % (w gminie 53,32 %, w powiecie 53,78 %, w wojew�dztwie 54,40 %)
- wyniki wysoki, bardzo wysoki i najwy�szy uzyska�o w szkole 29,93 % (w gminie 29,09 %, w powiecie 27,15 %, w wojew�dztwie 23,60 %).
W wojew�dztwie �l�skim uczniowie w cz�ci H najcz�ciej uzyskiwali wynik w 5 staninie: 23,2 %
W szkole wyniki najcz�stsze uczniowie uzyskali r�wnie� w 5 staninie : 24,29 %
Wyniki
dotycz�ce zestawu egzaminacyjnego
a) Modalna, czyli wynik najcz�stszy w cz�ci H wynosi w wojew�dztwie wynosi 37 pkt, w szkole r�nie�: 37 pkt., ( 13 uczni�w),
b) Mediana, czyli wynik �rodkowy w wojew�dztwie w cz�ci H wynosi 33, w szkole 35
c) Wynik �redni w wojew�dztwie w cz�ci H wynosi 31,98 w szkole 33,98
Diagram
przedstawia por�wnanie wynik�w �rednich
zestawu cz�� H. MP i JON w por�wnaniu z wojew�dztwem
d) Wynik najwy�szy uzyskany przez uczni�w w wojew�dztwie i w
szkole wynosi 50 pkt.
e) Wynik najni�szy uzyskany przez uczni�w w wojew�dztwie w cz�ci H wynosi 2, w szkole 10
f) Rozst�p wynik�w w wojew�dztwie w cz�ci H wynosi 49, w szkole 40,
g) Wska�nik �atwo�ci dla zestawu cz�ci H w wojew�dztwie wynosi 0,64 (umiarkowanie trudny); a w szkole 0,68 (umiarkowanie trudny )
Diagram przedstawia por�wnanie �atwo�ci zestawu cz��
H, MP i JON w por�wnaniu z wojew�dztwem,
powiatem, gmin� i szko��.
Przeprowadzony egzamin wskazuje na jakim poziomie uczniowie ko�cz�cy gimnazjum opanowali umiej�tno�ci w zakresie okre�lonych standard�w.
�atwo�� standard�w w cz�ci H wynosi
a) I w wojew�dztwie 0,73
w szkole � 0, 77
b) II w wojew�dztwie 0,55
w szkole � 0, 59
Diagram �atwo�ci standard�w na tle wojew�dztwa i gminy �
cze�� humanistyczna
�atwo��
badanych czynno�ci w zakresie standardu:
cz�� humanistyczna |
||||||
Lp. |
Badane czynno�ci |
standard |
Numery zada� |
Warto�� wska�nika �atwo�ci w wojew�dztwie |
Warto�� wska�nika �atwo�ci poszczeg�lnych
zada� w gimnazjum |
Warto�� wska�nika �atwo�ci w gimnazjum |
1 |
czyta teksty kultury na poziomie dos�ownym, przeno�nym i symbolicznym |
I/1 |
1 4 17 18 |
0,77 |
0,93 0,89 0,46 0,72 |
0,75 |
2 |
interpretuje teksty kultury, uwzgl�dniaj�c intencje nadawcy, odr�nia fakty od opinii, prawd� historyczn� od fikcji, dostrzega perswazj�, manipulacj�, warto�ciowanie |
I/2 |
3 5 8 11 12 15 |
0,76 |
0,97 0,53 0,88 0,80 0,89 0,79 |
0,81 |
3 |
wyszukuje informacje zawarte w r�nych tekstach kultury, w szczeg�lno�ci w tekstach literackich, publicystycznych, popularnonaukowych, aktach normatywnych, ilustracjach, mapach, tabelach, diagramach, wykresach, schematach |
I/3 |
2 6 7 21 22 23 |
0,91 |
0,98 0,98 0,92 0,96 0,76 0,98 |
0,93 |
4 |
dostrzega w odczytywanych tekstach �rodki wyrazu i okre�la ich funkcje � dostrzega �rodki wyrazu typowe dla tekst�w literackich, tekst�w publicystycznych, dzie� sztuki plastycznej i muzyki |
I/4 |
10 13 14 20 25 |
0,61 |
0,84 0,66 0,63 0,75 0,62 |
0,70 |
5 |
odnajduje i interpretuje zwi�zki przyczynowo � skutkowe w rozwoju cywilizacyjnym Polski i �wiata � odnajduje i interpretuje zwi�zki przyczynowo � skutkowe w polityce, gospodarce, kulturze i �yciu spo�ecznym |
I/5 |
19 |
0,65 |
0,64 |
0,64 |
6 |
dostrzega i analizuje konteksty niezb�dne do interpretacji tekst�w kultury: historyczny, biograficzny, filozoficzny, religijny, literacki, plastyczny, muzyczny, regionalny i wypowiada si� na ich temat oraz wyja�nia zale�no�ci mi�dzy r�nymi rodzajami tekst�w kultury (plastyka, muzyka, literatura) |
I/6 |
9 16 |
0,49 |
0,72 0,41 |
0,57 |
7 |
buduje wypowiedzi poprawne pod wzgl�dem j�zykowym i stylistycznym w nast�puj�cych formach: opis, opowiadanie, charakterystyka, sprawozdanie, recenzja, rozprawka, notatka, plan, reporta�, artyku�, wywiad, og�oszenie, zaproszenie, dedykacja, podanie, list, pami�tnik |
II/1 |
28.3 28.4 28.5 29.3.1 29.3.2 29.4.1 |
0,34 |
0,95 0,43 0,36 0,14 0,85 0,23 |
0,49 |
8 |
tworzy teksty o charakterze informacyjnym lub perswazyjnym, dostosowane do sytuacji komunikacyjnej |
II/3 |
27.1 28.1.1 |
0,75 |
0,66 0,84 |
0,75 |
9 |
zna i stosuje zasady organizacji tekstu, tworzy tekst na zadany temat, sp�jny pod wzgl�dem logicznym i sk�adniowym |
II/4 |
27.2 27.3 28.2 29.1.1 29.2.1 29.2.2 29.2.3 |
0,74 |
0,76 0,81 0,39 0,83 0,84 0,83 0,89 |
0,76 |
10 |
formu�uje , porz�dkuje i warto�ciuje argumenty uzasadniaj�ce stanowisko w�asne i cudze |
II/5 |
28.1.2 29.1.2 29.1.3 |
0,57 |
0,56 0,80 0,67 |
0,68 |
12 |
dokonuje celowych operacji na tek�cie, streszcza, rozwija, przekszta�ca stylistycznie |
II/7 |
26 |
0,63 |
0,61 |
0,61 |
13 |
Formu�uje problemy, podaje sposoby ich rozwi�zania, wyci�ga wnioski, wypowiada si� na temat sytuacji problemowej przedstawionych w tekstach kultury |
II/9 |
29.1.4 |
0,67 |
0,80 |
0,80 |
Diagram
�atwo�ci badanych czynno�ci w zakresie standard�w na tle wojew�dztwa � cz��
humanistyczna
Z diagramu
wida�, �e w cz�ci H uczniowie w przewa�aj�cej cz�ci badanych czynno�ciach
uzyskali wyniki wy�sze ni� �rednie wyniki w wojew�dztwie; za wyj�tkiem
standardu I/1, I/5 i II/7
Analiza
tabeli zawieraj�cej wyniki o zadaniach pozwala ustali�, co dla uczni�w by�o
trudne i s�abiej opanowane, czyli co wymaga dodatkowych �wicze� lub zmiany
sposobu nauczania, uczenia si�.
Cz�� humanistyczna |
interpretacja |
bardzo trudne |
trudne |
umiarkowanie trudne |
�atwe |
bardzo �atwe |
|
warto�� wska�nika |
0 � 0,19 |
0,20 � 0,49 |
0,50 � 0,69 |
0,70 � 0,89 |
0,90 - 1 |
||
numery zada� - wojew�dztwo |
zamkni�te |
brak |
16 |
5 9 13 14 15 17 19 |
4 7 8 10 11 12 18 20 |
1 2 3 6 |
|
otwarte |
29.3.1 |
24 28.2 28.4 28.5 29.4.1 29.4.2 |
25 26 27.1 28.1.2 29.1.2 29.1.3 29.1.4 |
22 27.2 27.3 28.1.1 28.3 29.1.1 29.2.1 29.2.2 29.2.3 29.3.2 |
21 23 |
||
numery zada� - szko�a |
zamkni�te |
brak |
16 17 |
5 13 14 19 |
4 8 9 10 11 12 15 18 20 |
1 2 3 6 7 |
|
otwarte |
29.3.1 |
28.2 28.4 28.5 29.4.1 29.4.2 |
24 25 26 27.1 28.1.2 29.1.3 |
22 27.2 27.3 28.1.1 29.1.1 29.1.2 29.1.4 29.2.1 29.2.2 29.2.3 29.3.2 |
21 23 28,3 |
Zadania,
kt�re okaza�y si� �atwiejsze dla
uczni�w naszego gimnazjum ni� dla og�u uczni�w w wojew�dztwie: 7,
9, 15, 24, 28.3., 29.1.2., 29.1.4 .
Zadania,
kt�re okaza�y si� trudniejsze dla
uczni�w naszego gimnazjum ni� dla og�u uczni�w w wojew�dztwie: 17.
Tabela
zawiera zadania obejmuj�ce badane czynno�ci z podzia�em na stopie� opanowania
wiadomo�ci i umiej�tno�ci - dla uczni�w naszego gimnazjum z podzia�em na cz�ci
zada�:
Cz�� humanistyczna |
|||||||
Interpretacja �atwo�ci zada� w szkole |
Numer zadania |
Warto�� wska�nika |
Badane czynno�ci |
Przedmiot nauczania |
|||
szko�a |
woj. |
||||||
bardzo trudne 0 � 0,19 |
29.3.1 |
0,14 |
0,13 |
Pisze poprawnie pod wzgl�dem j�zykowym |
|
||
trudne 0,20 � 0,49 |
16 |
0,41 |
0,39 |
Przywo�uje kontekst historyczny � wskazuje dat� podanego wydarzenia |
|
||
17 |
0,46 |
0,52 |
Odczytuje znaczenie okre�lenia w kontek�cie tekstu |
|
|||
28.2 |
0,39 |
0,42 |
Zachowuje formalne wyr�niki podania |
|
|||
28.4 |
0,43 |
0,43 |
Pisze poprawnie pod wzgl�dem j�zykowym |
|
|||
28.5 |
0,36 |
0,28 |
Przestrzega zasad ortografii i interpunkcji |
|
|||
29.4.1 |
0,23 |
0,22 |
Przestrzega zasad ortografii |
|
|||
29.4.2 |
0,24 |
0,22 |
Przestrzega
zasad interpunkcji |
|
|||
zadania umiarkowanie trudne
0,50 � 0,69 : 5, 13, 14,
19, 24, 25, 26, 27.1., 28.1.2., 29.1.3 |
|||||||
�atwe 0,70 � 0,89 |
4 |
0,89 |
Odczytuje przeno�ny sens wyra�enia w kontek�cie wypowiedzi bohatera tekstu |
|
|||
8 |
0,88 |
Rozpoznaje stan emocjonalny, w jakim znajduje si� posta� przedstawiona na obrazie |
|
||||
9 |
0,72 |
Rozpoznaje rodzaj malarstwa |
|
||||
10 |
0,84 |
Rozpoznaje w tek�cie wyrazy wskazuj�ce na podmiot liryczny wiersza |
|
||||
11 |
0,80 |
Okre�la stan emocjonalny podmiotu lirycznego |
|
||||
12 |
0,89 |
Okre�la stan emocjonalny podmiotu lirycznego |
|
||||
15 |
0,79 |
Odczytuje intencje autora tekstu (rozpoznaje g��wn� my�l tekstu) |
|
||||
18 |
0,72 |
Odnajduje cel marze� i d��e� zbiorowo�ci opisanej w tek�cie |
|
||||
20 |
0,75 |
Klasyfikuje tekst ze wzgl�du na jego funkcj� |
|
||||
22 |
0,76 |
Wyszukuje informacje na temat celu dzia�ania podanej instytucji |
|
||||
27.2 |
0,76 |
Tworzy tekst sp�jny, logicznie uporz�dkowany |
|
||||
27.3 |
0,81 |
Buduje wypowied� w formie r�wnowa�nik�w zda� |
|
||||
28.1.1 |
0,84 |
Formu�uje
pro�b� |
|
||||
29.1.1 |
0,83 |
Redaguje rozprawk� poprawn� pod wzgl�dem tre�ci, kompozycji, j�zyka, stylu i zapisu |
|
||||
29.1.2 |
0,80 |
Przywo�uje przyk�ad z arkusza w funkcji argumentacyjnej |
|
||||
29.1.4 |
0,80 |
Podsumowuje rozwa�ania |
|
||||
29.2.1 |
0,84 |
Zachowuje tr�jdzielno�� wypowiedzi |
|
||||
29.2.2 |
0,83 |
Stosuje graficzn� segmentacj� tekstu |
|
||||
29.2.3 |
0,89 |
Redaguje tekst sp�jny pod wzgl�dem logicznym i sk�adniowym |
|
||||
29.3.2 |
0,85 |
Dostosowuje styl wypowiedzi do sytuacji komunikacyjnej |
|
||||
bardzo �atwe 0,90 - 1 |
1 |
0,93 |
Okre�la rol� ksi��ek w �yciu bohatera tekstu |
|
|||
2 |
0,98 |
Wyszukuje w tek�cie informacj� na temat wykszta�cenia jego bohatera |
|
||||
3 |
0,97 |
Interpretuje wypowiedzi bohatera tekstu w celu okre�lenia znaczenia wypraw |
|
||||
6 |
0,98 |
Wskazuje centralny element obrazu |
|
||||
7 |
0,92 |
Wskazuje elementy wydobywane na obrazie za pomoc� �wiat�a |
|
||||
21 |
0,96 |
Wyszukuje informacje na temat pragnie� bohater�w |
|
||||
23 |
0,98 |
Wyszukuje informacje na temat dzia�a� podj�tych przez bohater�w tekstu |
|
||||
28.3 |
0,95 |
Dostosowuje styl do formy wypowiedzi poprzez pos�ugiwanie si� zwrotami charakterystycznymi dla podania |
|
||||
Tabela zawiera wyniki uczni�w naszej szko�y od 2002 roku
Uwaga: R�nice
rz�du 0,01 wynikaj� z przybli�e�
Cz�� humanistyczna � dane dotycz�ce naszej szko�y:
wska�niki |
2002 |
2003 |
2004 |
2005 |
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
|
Liczba uczni�w |
169 |
208 |
183 |
192 |
194 |
185 |
207 |
177 |
|
�atwo�� zestawu |
0,63 |
0,66 |
0,6 |
0,72 |
0,60 |
0,70 |
0,70 |
0,68 |
|
�atwo�� standardu |
I |
0,74 |
0,80 |
0,66 |
0,83 |
0,72 |
0,79 |
0,82 |
0,77 |
II |
0,52 |
0,52 |
0,54 |
0,62 |
0,49 |
0,62 |
0,57 |
0,59 |
|
�rednia M |
31,5 |
33 |
32 |
36,21 |
30,21 |
35,22 |
34,53 |
33,98 |
|
Modalna Mo |
33, 35, 36 |
35 |
32 |
40 |
35 |
35, 38, 40 |
40 |
37 |
|
Mediana Me |
33 |
34 |
31 |
38 |
31 |
36 |
37 |
25 |
|
Najwy�szy wynik |
45 |
46 |
45 |
50 |
43 |
49 |
50 |
50 |
|
Najni�szy wynik |
10 |
12 |
6 |
9 |
4 |
9 |
9 |
10 |
|
Rozst�p |
35 |
34 |
39 |
42 |
39 |
40 |
41 |
40 |
Diagram przedstawia �atwo��
standard�w w naszej szkole od 2002 roku - cz�� humanistyczna.
Tabela
zawiera �atwo�ci zestawu i �atwo�ci standard�w uczni�w naszej szko�y na tle
wojew�dztwa i gminy � cz�� humanistyczna.
rok |
wska�niki |
woj. |
gmina |
szko�a |
||
2002 |
�atwo�� zestawu |
0,62 |
0,64 |
0,63 |
||
�atwo�� standard�w |
I |
0,70 |
0,72 |
0,74 |
||
II |
0,54 |
0,56 |
0,52 |
|||
2003 |
�atwo�� zestawu |
0,66 |
0,66 |
0,66 |
||
�atwo�� standard�w |
I |
0,79 |
0,80 |
0,80 |
||
II |
0,52 |
0,52 |
0,52 |
|||
2004 |
�atwo�� zestawu |
0,56 |
0,57 |
0,60 |
||
�atwo�� standard�w |
I |
0,62 |
0,63 |
0,66 |
||
II |
0,50 |
0,50 |
0,54 |
|||
2005 |
�atwo�� zestawu |
0,67 |
0,67 |
0,72 |
||
�atwo�� standard�w |
I |
0,76 |
0,78 |
0,83 |
||
II |
0,54 |
0,56 |
0,62 |
|||
2006 |
�atwo�� zestawu |
0,63 |
0,61 |
0,60 |
||
�atwo�� standard�w |
I |
0,73 |
0,72 |
0,72 |
||
II |
0,54 |
0,50 |
0,49 |
|||
2007 |
�atwo�� zestawu |
0,63 |
0,64 |
0,70 |
||
�atwo�� standard�w |
I |
0,72 |
0,74 |
0,79 |
||
II |
0,55 |
0,54 |
0,62 |
|||
2008 |
�atwo�� zestawu |
O,62 |
0,67 |
0,70 |
||
�atwo�� standard�w |
I |
0,77 |
0,79 |
0,82 |
||
II |
0,47 |
0,55 |
0,57 |
|||
2009 |
�atwo�� zestawu |
0,64 |
0,67 |
0,68 |
||
�atwo�� standard�w |
I |
0,73 |
0,75 |
0,77 |
||
II |
0,55 |
0,58 |
0,59 |
|||
Diagram
�atwo�ci zestawu egzaminacyjnego dla
uczni�w naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku � cz�� humanistyczna.
Diagram
�atwo�ci standardu I naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku � cz�� humanistyczna.
Diagram
�atwo�ci standardu II naszej szko�y
na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku � cz��
humanistyczna.
przeprowadzonego w Gimnazjum
nr 1 w Wodzis�awiu �l�skim
B Cz� matematyczno � prztrodnicza
I. Do egzaminu przyst�pi�o 177 uczni�w.
II. Zestaw sprawdza� umiej�tno�ci i wiadomo�ci opisane w nast�puj�cych obszarach standard�w egzaminacyjnych:
a) umiej�tne stosowanie termin�w, poj�� i procedur z zakresu przedmiot�w matematyczno � przyrodniczych niezb�dnych w praktyce �yciowej i dalszym kszta�ceniu (I)
a) wyszukiwanie i stosowanie informacji (II)
b) wskazywanie i opisywanie fakt�w, zwi�zk�w i zale�no�ci, w szczeg�lno�ci przyczynowo � skutkowych, funkcjonalnych, przestrzennych i czasowych (III)
c) stosowanie zintegrowanej wiedzy i umiej�tno�ci do rozwi�zywania problem�w (IV)
III. Wyniki egzaminu przedstawione na dziewi�ciopunktowej znormalizowanej skali staninowej po zgrupowaniu w trzy przedzia�y.
W cz�ci MP (niski od 0 do 16 pkt, �redni od 17 do 35 pkt, wysoki od 36 do 50 pkt.) pokazuj�, �e
W cz�ci MP
- wynik najni�szy, bardzo niski i niski uzyska�o w szkole 14,12 % uczni�w (w gminie 18,13 %, w powiecie 18,26 %, w wojew�dztwie 23,30 %)
- wynik �redni uzyska�o w szkole 51,97 % (w gminie 52,78 %, w powiecie 56,51 %, w wojew�dztwie 54,20 %)
- wyniki wysoki, bardzo wysoki i najwy�szy uzyska�o w szkole 33,89 % (w gminie 29,08 %, w powiecie 25,21 %, w wojew�dztwie 22,40 %).
W cz�ci MP w wojew�dztwie uczniowie najcz�ciej uzyskiwali wynik w 5 staninie: 20,3 %.
W szkole w 6 staninie: 19,21 % .
Wyniki
dotycz�ce zestawu egzaminacyjnego
c) Modalna, czyli wynik najcz�stszy w cz�ci MP w wojew�dztwie wynosi 18 pkt., w szkole 21 pkt. (11 uczni�w)
d) Mediana, czyli wynik �rodkowy w wojew�dztwie w cz�ci MP w woj. 25, w szkole 31
e) Wynik �redni w wojew�dztwie w cz�ci MP w woj. 25,84 w szkole 29,91
Diagram
przedstawia por�wnanie wynik�w �rednich
zestawu cz�� H. MP i JON w por�wnaniu z wojew�dztwem
f)
Wynik
najwy�szy uzyskany przez uczni�w w
wojew�dztwie i w szkole wynosi 50 pkt.
g) Wynik najni�szy uzyskany przez uczni�w w wojew�dztwie w cz�ci MP w woj. 2, w szkole 6
h) Rozst�p wynik�w w wojew�dztwie w cz�ci MP w woj. 49, w szkole 44
i)
Wska�nik
�atwo�ci dla zestawu w cz�ci MP
wska�nik �atwo�ci zestawu w woj. wynosi 0,52
(umiarkowanie trudny); a w szkole 0,58 (umiarkowanie trudny)
Diagram przedstawia por�wnanie �atwo�ci zestawu cz�� H, MP i JON w por�wnaniu z wojew�dztwem, powiatem, gmin� i szko��.
Przeprowadzony egzamin wskazuje na jakim poziomie uczniowie ko�cz�cy gimnazjum opanowali umiej�tno�ci w zakresie okre�lonych standard�w.
�atwo�� standard�w w cz�ci MP wynosi
a)
I w
wojew�dztwie 0,51 w szkole � 0, 64
b)
II w
wojew�dztwie 0,69 w szkole � 0, 73
c)
III w
wojew�dztwie 0,47 w szkole � 0, 53
d)
IV w
wojew�dztwie 0,35 w szkole � 0, 43
Diagram �atwo�ci standard�w na tle wojew�dztwa i
gminy � matematyczno �
przyrodnicza
�atwo��
badanych czynno�ci w zakresie standardu:
cz�� matematyczno � przyrodnicza |
||||||
Lp. |
Badane czynno�ci |
standard |
Numery zada� |
Warto�� wska�nika �atwo�ci w wojew�dztwie |
Warto�� wska�nika �atwo�ci poszczeg�lnych
zada� w gimnazjum |
Warto�� wska�nika �atwo�ci w gimnazjum |
1 |
Stosuje terminy i poj�cia matematyczno -
przyrodnicze |
I/1 |
8 21 |
0,78 |
0,86 0,84 |
0,85 |
2 |
wykonuje obliczenie w sytuacjach
praktycznych |
I/2 |
4 19 22 25 27 28 33.3 36 |
0,50 |
0,81 0,85 0,76 0,55 0,71 0,53 0,43 0,58 |
0,65 |
3 |
pos�uguje si� w�a�ciwo�ciami
figur |
I/3 |
33.1 33.2 |
0,33 |
0,60 0,32 |
0,46 |
4 |
odczytuje informacje |
II/1 |
5 9 |
0,84 |
0,89 0,87 |
0,88 |
5 |
operuje informacj� |
II/2 |
1 2 3 15 23 26 30 31 32 |
0,66 |
0,77 0,91 0,77 0,17 0,70 0,63 0,91 0,69 0,86 |
0,71 |
6 |
wskazuje prawid�owo�ci w
procesach, w funkcjonowaniu uk�ad�w i
system�w |
III/1 |
7 10 29 |
0,45 |
0,42 0,87 0,57 |
0,62 |
7 |
pos�uguje si� j�zykiem symboli i
wyra�e� algebraicznych |
III/2 |
13 16 17 20 35 |
0,45 |
0,57 0,53 0,36 0,68 0,23 |
0,47 |
8 |
pos�uguje si� funkcjami |
III/3 |
6 18 |
0,55 |
0,38 0,81 |
0,60 |
9 |
stosuje zintegrowan� wiedz� do
obja�niania zjawisk przyrodniczych |
III/4 |
24 |
0,58 |
0,63 |
0,63 |
10 |
analizuje sytuacje problemow� |
IV/ 2 |
11 12 |
0,64 |
0,60 0,80 |
0,70 |
11 |
tworzy i realizuje plan rozwi�zania |
IV/ 4 |
14 34.1 34.2 34.3 34.4 |
0,29 |
0,53 0,53 0,32 0,45 0,15 |
0,40 |
12 |
opracowuje wyniki |
IV/5 |
34.5 |
0,06 |
0,10 |
0,10 |
Diagram �atwo�ci badanych czynno�ci w zakresie
standard�w na tle wojew�dztwa � cz�� matematyczno � przyrodnicza
Z diagramu
wida�, �e, w cz�ci MP wyniki uczni�w
naszej szko�y s� wy�sze we wszystkich standardach.
Analiza
tabeli zawieraj�cej wyniki o zadaniach pozwala ustali�, co dla uczni�w by�o
trudne i s�abiej opanowane, czyli co wymaga dodatkowych �wicze� lub zmiany
sposobu nauczania, uczenia si�.
Cz�� mat. - przyrodnicza |
interpretacja |
bardzo trudne |
trudne |
umiarkowanie trudne |
�atwe |
bardzo �atwe |
|
warto�� wska�nika |
0 � 0,19 |
0,20 � 0,49 |
0,50 � 0,69 |
0,70 � 0,89 |
0,90 - 1 |
||
numery zada� - wojew�dztwo |
zamkni�te |
brak |
6 7 14 15 17 |
11 13 16 20 |
1 2 3 4 5 8 9 10 12 18 19 |
brak |
|
otwarte |
29.4 34.4 34.5 35.2 |
25 27.2 28.1 28.2 29.2 29.3 33.1 33.2 33.3 34.1 34.2 34.3 35.1 36.1 36.2 |
21 22 23 24 26.1 36.2 27.1 29.1 31 |
30 32 |
brak |
||
numery zada� - szko�a |
zamkni�te |
15 |
6 7 17 |
11 13 14 16 20 |
1 3 4 5 8 9 10 12 18 19 |
2 |
|
otwarte |
34.4 34.5 35.2 |
28.2 29.3 29.4 33.2 33.3 34.2 34.3 35.1 |
24 25 26.1 26.2 27.2 28.1 29.2 31 33.1 34.1 36.1 36.2 |
21 22 23 27.1 29.1 32 |
30 |
1. Zadania, kt�re okaza�y si� �atwiejsze dla uczni�w naszego gimnazjum ni� dla og�u uczni�w w
wojew�dztwie: 2, 14, 21, 22, 23,25, 27.1., 27.2., 28.1.,
29.1., 29.2., 29.4., 30, 33.1., 34.1., 36.1., 36.2
2.
Zadania, kt�re okaza�y si� trudniejsze
dla uczni�w naszego gimnazjum ni�
dla og�u
uczni�w w wojew�dztwie: 15
Tabela zawiera zadania
obejmuj�ce badane czynno�ci z podzia�em na stopie� opanowania wiadomo�ci i
umiej�tno�ci - dla uczni�w naszego gimnazjum z podzia�em na cz�ci zada�:
Cz�� matematyczno - przyrodnicza |
||||||||
Interpretacja �atwo�ci zada� w szkole |
Numer zadania |
Warto�� wska�nika |
Badane czynno�ci |
Przedmiot nauczania |
||||
szko�a |
woj. |
|||||||
bardzo trudne 0 � 0,19 |
15 |
0,17 |
0,24 |
Przetwarza informacje dotycz�ce budowy atomu pierwiastka |
|
|||
34.4 |
0,15 |
0,09 |
Wykorzystuje twierdzenie Pitagorasa lub w�asno�ci przek�tnej kwadratu do obliczenia kraw�dzi podstawy graniastos�upa prostego |
|
||||
34.5 |
0,10 |
0,06 |
Wykonuje obliczenia, interpretuje wynik |
|
||||
35.2 |
0,15 |
0,15 |
Uzupe�nia r�wnania reakcji chemicznych |
|
||||
trudne 0,20 � 0,49 |
6 |
0,38 |
Wnioskuje na podstawie analizy zale�no�ci funkcyjnych przedstawionych za pomoc� wykres�w |
|
||||
7 |
0,42 |
Wykorzystuje zasady i prawa do obja�niania zjawisk |
|
|||||
17 |
0,36 |
Identyfikuje reakcj� zoboj�tniania |
|
|||||
28.2 |
0,38 |
Wykonuje obliczenia na liczbach dziesi�tnych |
|
|||||
29.3 |
0,46 |
Stosuje wz�r na obliczenie mocy |
|
|||||
29.4 |
0,31 |
Wykonuje obliczenia, stosuje jednostki wielko�ci fizycznych |
|
|||||
33.2 |
0,32 |
Oblicza obj�to�� walca |
|
|||||
33.3 |
0,43 |
Pos�uguje si� jednostkami miar, stosuje przybli�enia |
|
|||||
34.2 |
0,32 |
Oblicza pole powierzchni bocznej ostros�upa |
|
|||||
34.3 |
0,45 |
Ustala spos�b obliczenia d�ugo�ci boku dachu domu II (zastosowanie twierdzenia Pitagorasa lub w�asno�ci przek�tnej kwadratu) |
|
|||||
35.1 |
0,32 |
Uzupe�nia r�wnania reakcji chemicznych |
|
|||||
zadania umiarkowanie trudne 0,50 � 0,69 : 11,
13.,14.,16.,20.,24.,25.,26.1.,26.2.,27.2.,28.1.,29.2.,31.,33.1.,34.1.,36.1.,36.2 |
||||||||
�atwe 0,70 � 0,89 |
1 |
0,77 |
Interpretuje informacje podane w tabeli |
|
||||
3 |
0,77 |
Przetwarza informacje z tabeli |
|
|||||
4 |
0,81 |
Przelicza jednostki energii |
|
|||||
5 |
0,89 |
Odczytuje informacje z wykresu |
|
|||||
8 |
0,86 |
Rozr�nia cukry proste i z�o�one |
|
|||||
9 |
0,87 |
Odczytuje informacje z tabeli |
|
|||||
10 |
0,87 |
Interpretuje wyniki bada� na podstawie podanych norm |
|
|||||
12 |
0,80 |
Wnioskuje o przebiegu reakcji chemicznej |
|
|||||
18 |
0,81 |
Wskazuje wz�r opisuj�cy zale�no�� funkcyjna przedstawion� na wykresie |
|
|||||
19 |
0,85 |
Stosuje w praktyce w�asno�ci dzia�a� |
|
|||||
21 |
0,84 |
Nazywa proces prowadz�cy do rozwoju miast i obszar�w miejskich |
|
|||||
22 |
0,76 |
Oblicza rzeczywist� odleg�o�� na podstawie skali mapy |
|
|||||
23 |
0,70 |
Okre�la na podstawie mapy kierunek geograficzny |
|
|||||
27.1 |
0,79 |
Oblicza, jakim procentem jednej liczby jest druga liczba |
|
|||||
29.1 |
0,81 |
Stosuje wz�r na obliczenie si�y |
|
|||||
32 |
0,86 |
Przetwarza informacje z tekstu |
|
|||||
bardzo �atwe 0,90 - 1 |
2 |
0,91 |
Wykorzystuje informacje podane w tabeli |
|
||||
30 |
0,91 |
Przetwarza informacje z tekstu |
|
|||||
Tabela zawiera wyniki uczni�w naszej szko�y od 2002 roku
Uwaga: R�nice
rz�du 0,01 wynikaj� z przybli�e�
Cz�� mat. - przyrodnicza � dane dotycz�ce naszej
szko�y:
wska�niki |
2002 |
2003 |
2004 |
2005 |
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
|
Liczba uczni�w |
169 |
208 |
183 |
192 |
194 |
185 |
207 |
177 |
|
�atwo�� zestawu |
0,55 |
0,6 |
0,53 |
0,58 |
0,55 |
0,62 |
0,61 |
0,58 |
|
�atwo�� standardu |
I |
0,71 |
0,65 |
0,59 |
0,63 |
0,55 |
0,59 |
0,59 |
0,64 |
II |
0,68 |
0,56 |
0,77 |
0,71 |
0,70 |
0,76 |
0,76 |
0,73 |
|
III |
0,56 |
0,48 |
0,60 |
0,49 |
0,48 |
0,60 |
0,59 |
0,53 |
|
IV |
0,26 |
0,37 |
0,44 |
0,45 |
0,45 |
0,46 |
0,49 |
0,43 |
|
�rednia M |
27,5 |
30 |
26,6 |
28,82 |
27,42 |
30,77 |
0,61 |
29,91 |
|
Modalna Mo |
26 |
38 |
18, 25, 26 |
18, 29, 31 |
34 |
36 |
20 |
21 |
|
Mediana Me |
28 |
34,5 |
26 |
29 |
27 |
31 |
32 |
31 |
|
Najwy�szy wynik |
45 |
50 |
50 |
50 |
50 |
50 |
50 |
50 |
|
Najni�szy wynik |
10 |
8 |
5 |
6 |
4 |
7 |
8 |
6 |
|
Rozst�p |
35 |
42 |
45 |
45 |
46 |
43 |
42 |
44 |
Diagram
przedstawia �atwo�� standard�w w
naszej szkole od 2002 roku - cz��
matematyczno � przyrodnicza.
Tabela zawiera �atwo�ci zestawu i �atwo�ci standard�w uczni�w naszej
szko�y na tle wojew�dztwa i gminy � cz�� matematyczno � przyrodnicza.
|
rok |
wska�niki |
woj. |
gmina |
szko�a |
|||||||
2002 |
�atwo�� zestawu |
0,52 |
0,55 |
0,55 |
|
|||||||
�atwo�� standard�w |
I |
0,61 |
0,66 |
0,71 |
|
|||||||
II |
0,65 |
0,67 |
0,68 |
|
||||||||
III |
0,52 |
0,54 |
0,56 |
|
||||||||
IV |
0,29 |
0,31 |
0,26 |
|
||||||||
2003 |
�atwo�� zestawu |
0,49 |
0,56 |
0,60 |
|
|||||||
�atwo�� standard�w |
I |
0,49 |
0,56 |
0,59 |
|
|||||||
II |
0,70 |
0,75 |
0,77 |
|
||||||||
III |
0,48 |
0,54 |
0,60 |
|
||||||||
IV |
0,28 |
0,37 |
0,44 |
|
||||||||
2004 |
�atwo�� zestawu |
0,46 |
0,49 |
0,52 |
|
|||||||
�atwo�� standard�w |
I |
0,57 |
0,61 |
0,65 |
|
|||||||
II |
0,51 |
0,54 |
0,56 |
|
||||||||
III |
0,45 |
0,46 |
0,48 |
|
||||||||
IV |
0,30 |
0,33 |
0,37 |
|
||||||||
2005 |
�atwo�� zestawu |
0,47 |
0,51 |
0,57 |
|
|||||||
�atwo�� standard�w |
I |
0,52 |
0,55 |
0,63 |
|
|||||||
II |
0,63 |
0,66 |
0,71 |
|
||||||||
III |
0,39 |
0,42 |
0,49 |
|
||||||||
IV |
0,35 |
0,40 |
0,45 |
|
||||||||
2006 |
�atwo�� zestawu |
0,48 |
0,50 |
0,55 |
|
|||||||
�atwo�� standard�w |
I |
0,44 |
0,49 |
0,55 |
|
|||||||
II |
0,66 |
0,69 |
0,70 |
|
||||||||
III |
0,46 |
0,48 |
0,48 |
|
||||||||
IV |
0,30 |
0,36 |
0,45 |
|
||||||||
2007 |
�atwo�� zestawu |
0,50 |
0,52 |
0,62 |
|
|||||||
�atwo�� standard�w |
I |
0,42 |
0,48 |
0,59 |
|
|||||||
II |
0,68 |
0,70 |
0,76 |
|
||||||||
III |
0,52 |
0,54 |
0,60 |
|
||||||||
IV |
0,35 |
0,38 |
0,46 |
|
||||||||
2008 |
�atwo�� zestawu |
0,53 |
0,56 |
0,61 |
|
|||||||
�atwo�� standard�w |
I |
0,49 |
0,53 |
0,59 |
|
|||||||
II |
0,71 |
0,73 |
0,76 |
|
||||||||
III |
0,54 |
0,56 |
0,59 |
|
||||||||
IV |
0,36 |
0,41 |
0,49 |
|
||||||||
2009 |
�atwo�� zestawu |
0,52 |
0,55 |
0,58 |
|
|||||||
�atwo�� standard�w |
I |
0,51 |
0,58 |
0,64 |
|
|||||||
II |
0,69 |
0,71 |
0,73 |
|
||||||||
III |
0,47 |
0,50 |
0,53 |
|
||||||||
IV |
0,35 |
0,40 |
0,43 |
|
||||||||
Diagram
�atwo�ci zestawu egzaminacyjnego
uczni�w naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku - cz�� matematyczno � przyrodnicza.
Diagram
�atwo�ci standardu I naszej szko�y
na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku - cz��
matematyczno � przyrodnicza.
Diagram
�atwo�ci standardu II naszej szko�y
na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku
� cz�� matematyczno � przyrodnicza.
Diagram
�atwo�ci standardu III naszej szko�y
na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku - cz��
matematyczno � przyrodnicza.
Diagram
�atwo�ci standardu IV naszej szko�y
na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku �
cz�� matematyczno � przyrodnicza.
przeprowadzonego w Gimnazjum
nr 1 w Wodzis�awiu �l�skim
C Cz�� z j�zyka obcego nowo�ytnego � j�zyk
angielski
I. Do egzaminu przyst�pi�o 177 uczni�w.
II. Zestaw sprawdza� umiej�tno�ci i wiadomo�ci opisane w nast�puj�cych obszarach standard�w egzaminacyjnych:
e) odbi�r tekstu s�uchanego (I)
f) odbi�r tekstu czytanego (II)
g) reagowanie j�zykowe (III)
III. Wyniki egzaminu przedstawione na dziewi�ciopunktowej znormalizowanej skali staninowej po zgrupowaniu w trzy przedzia�y.
W cz�ci JON (niski od 0 do 20 pkt, �redni od 21 do 41 pkt, wysoki od 42 do 50 pkt.) pokazuj�, �e
W cz�ci JON
- wynik najni�szy, bardzo niski i niski uzyska�o w szkole 12,43 % uczni�w (w gminie 14,66 %, w powiecie 18,45 %, w wojew�dztwie 19,99 %)
- wynik �redni uzyska�o w szkole 58,74 % (w gminie 59,84 %, w powiecie 58,41 %, w wojew�dztwie 56,00 %)
- wyniki wysoki, bardzo wysoki i najwy�szy uzyska�o w szkole 28,81 % (w gminie 25,51 %, w powiecie 23,13 %, w wojew�dztwie 24,02 %).
W cz�ci JON w wojew�dztwie uczniowie najcz�ciej uzyskiwali wynik w 5 staninie: 20,55 %.
W szkole w r�wnie� w 5 staninie: 21,47 % .
a) Modalna, czyli wynik najcz�stszy w cz�ci JON w wojew�dztwie wynosi 23 pkt., a w szkole 50 pkt. (10 uczni�w).
b) Mediana, czyli wynik �rodkowy w wojew�dztwie w cz�ci JON w woj. 30, a w szkole 32 pkt.
c) Wynik �redni w wojew�dztwie w cz�ci JON w woj. 31,06 , a w szkole 33,13 pkt.
Diagram
przedstawia por�wnanie wynik�w �rednich
zestawu cz�� H. MP i JON w por�wnaniu z wojew�dztwem
d) Wynik najwy�szy uzyskany przez uczni�w w wojew�dztwie i w
szkole wynosi 50 pkt.
e) Wynik najni�szy uzyskany przez uczni�w w wojew�dztwie w cz�ci JON w woj. 0, a w szkole 12 pkt.
f) Rozst�p wynik�w w wojew�dztwie w cz�ci JON w woj. 50, a w szkole 38 pkt..
g) Wska�nik �atwo�ci dla zestawu w cz�ci JON wska�nik �atwo�ci zestawu w woj. wynosi 0,62 (umiarkowanie trudny); a w szkole 0,67 (umiarkowanie trudny)
Przeprowadzony egzamin wskazuje na jakim poziomie uczniowie ko�cz�cy gimnazjum opanowali umiej�tno�ci w zakresie okre�lonych standard�w.
�atwo�� standard�w w cz�ci JON wynosi
a) I
w wojew�dztwie 0,66 w szkole � 0, 69
b) II w wojew�dztwie 0,61 w szkole � 0, 65
c) III w wojew�dztwie 0,62 w szkole � 0, 66
Diagram �atwo�ci standard�w na tle wojew�dztwa i gminy �
cze�� z j�zyka angielskiego.
�atwo�� badanych czynno�ci w zakresie
standardu:
cz�� z j�zyka obcego nowo�ytnego |
||||||
|
Badane czynno�ci |
standard |
Jednostka testu |
Warto�� wska�nika �atwo�ci w wojew�dztwie |
Warto�� wska�nika �atwo�ci poszczeg�lnych
zada� w gimnazjum |
Warto�� wska�nika �atwo�ci w gimnazjum |
1 |
okre�la g��wn� my�l tekstu /odbi�r tekstu s�uchanego/ |
I / 1 |
2.1 2.2 2.3 |
0,53 |
0,46 0,51 0,71 |
0,56 |
2 |
okre�la kontekst sytuacyjny /odbi�r tekstu s�uchanego/ |
I / 2 |
1.4 |
0,50 |
0,55 |
0,55 |
3 |
stwierdza, czy tekst zawiera
okre�lone informacje; wyszukuje lub selekcjonuje informacje /odbi�r tekstu s�uchanego/ |
I / 3 |
1.1 1.2 1.3 3.1 3.2 3.3 |
0,78 |
0,84 0,93 0,79 0,92 0,78 0,46 |
0,79 |
4 |
okre�la g��wn� my�l
poszczeg�lnych cz�ci tekstu / odbi�r tekstu czytanego / |
II / 2 |
9.1 9.2 9.3 9.4 9.5 |
0,51 |
0,49 0,46 0,70 0,62 0,50 |
0,55 |
5 |
Stwierdza, czy tekst zawiera
okre�lone informacje; wyszukuje lub selekcjonuje informacje / odbi�r tekstu czytanego / |
II / 3 |
10.1 10.3 12.1 12.2 12.3 12.4 |
0,59 |
0,63 0,57 0,70 0,68 0,71 0,74 |
0,67 |
6 |
Okre�la intencje nadawcy tekstu / odbi�r tekstu czytanego / |
II /4 |
11.1 11.2 11.3 |
0,58 |
0,65 0,60 0,64 |
0,63 |
7 |
okre�la kontekst sytuacyjny / odbi�r tekstu czytanego / |
II / 5 |
10.2 10.4 |
0,86 |
0,90 0,88 |
0,89 |
8 |
Rozpoznaje zwi�zki mi�dzy
poszczeg�lnymi cz�ciami tekstu / odbi�r tekstu czytanego / |
II / 6 |
13.1 13.2 13.3 13.4 |
0,59 |
0,53 0,60 0,55 0,80 |
0,62 |
9 |
w�a�ciwie reaguje j�zykowo w
okre�lonych kontekstach sytuacyjnych / reagowanie j�zykowe / |
III / 1 |
4.1 4.2 4.3 4.4 5.1 5.2 5.3 5.4 |
0,62 |
0,53 0,41 0,92 0,45 0,96 0,69 0,56 0,71 |
0,65 |
10 |
rozpoznaje i poprawnie stosuje
struktury leksykalno � gramatyczne niezb�dne do skutecznej komunikacji / reagowanie j�zykowe / |
III /2 |
7.1 7.2 7.3 |
0,55 |
0,47 0,71 0,60 |
0,59 |
11 |
przetwarza cz�ci tekstu
przeczytanego w j�zyku polskim lub tre�ci przedstawione w materiale
ikonograficznym i wyra�a je w j�zyku obcym / reagowanie j�zykowe / |
III / 3 |
6.1 6.2 6.3 6.4 6.5 8.1 8.2 8.3 8.4 |
0,63 |
0,77 0,67 0,73 0,56 0,92 0,28 0,84 0,77 0,69 |
0,69 |
Diagram �atwo�ci badanych czynno�ci w
zakresie standard�w na tle wojew�dztwa � cz�� z j�zyka
angielskiego.
Z diagramu
wida�, �e, w cz�ci JON uczniowie w przewa�aj�cej cz�ci badanych czynno�ciach
uzyskali wyniki wy�sze ni� �rednie wyniki w wojew�dztwie; za wyj�tkiem
standardu II/3.
Analiza
tabeli zawieraj�cej wyniki o zadaniach pozwala ustali�, co dla uczni�w by�o
trudne i s�abiej opanowane, czyli co wymaga dodatkowych �wicze� lub zmiany
sposobu nauczania, uczenia si�.
Cz�� z j�zyka angielskiego |
interpretacja |
bardzo trudne |
trudne |
umiarkowanie trudne |
�atwe |
bardzo �atwe |
warto�� wska�nika |
0 � 0,19 |
0,20 � 0,49 |
0,50 � 0,69 |
0,70 � 0,89 |
0,90 - 1 |
|
numery zada� - wojew�dztwo |
brak |
2.1 2.2 3.3 4.2 4.4 7.1 8.1 9.1 9.2 9.5 13.1 |
1.4 2 3 4.1 5.2 5.3 5.4 6.4 7.2 7.3 8.2 8.3 8.4 9.3 9.4 10.1 10.3 11.1 11.2 11.3 12.1 12.2 13.2 13.3 |
1.1 1.3 2.3 3.2 4.3 5 6.1 6.2 6.3 6.5 10.2 10.4 12.3 12.4 13.4 |
1.2 3.1 5.1 |
|
numery zada� - szko�a |
brak |
2.1 3.3 4.2 4.4 7.1 8.1 9.1 9.2 |
1.4 2 2.2 3 4.1 5.2 5.3 5.4 6.2 6.4 7.3 8.4 9.4 9.5 10.1 10.3 11.1 11.2 11.3 12.2 13.1 13.2 13.3 |
1.1 1.3 2.3 3.2 5 6.1 6.3 7.2 8.2 8.3 9.3 10.4 12.1 12.3 12.4 13.4 |
1.2 3.1 4.3 5.1 6.5 10.2 |
1. Zadania, kt�re okaza�y si� �atwiejsze dla uczni�w naszego gimnazjum ni� dla og�u uczni�w
w wojew�dztwie: 2.2., 3.1.,4.3., 6.5., 7.2.,
8.2., 8.3., 9.3., 9.5., 12.1., 13.1.,
2.
Zadania, kt�re okaza�y si� trudniejsze
dla uczni�w naszego gimnazjum ni�
dla og�u uczni�w w wojew�dztwie: 6.2.,
Tabela zawiera zadania obejmuj�ce badane czynno�ci z
podzia�em na stopie� opanowania wiadomo�ci i umiej�tno�ci - dla uczni�w naszego
gimnazjum z podzia�em na cz�ci zada�:
Cz�� z j�zyka angielskiego |
||||||
Interpretacja �atwo�ci zada� w szkole |
Numer zadania |
Warto�� wska�nika |
Badane czynno�ci |
|||
szko�a |
woj. |
|||||
bardzo trudne 0 � 0,19 |
brak |
brak |
brak |
brak
|
||
trudne 0,20 � 0,49 |
2.1 |
0,46 |
Odbi�r
tekstu s�uchanego � ucze� okre�la g��wn� my�l tekstu |
|||
3.3 |
0,46 |
Odbi�r
tekstu s�uchanego � ucze� stwierdza, czy tekst zawiera okre�lone informacje;
wyszukuje lub selekcjonuje informacje |
||||
4.2 |
0,41 |
Reagowanie j�zykowe � ucze�
w�a�ciwie reaguje j�zykowo w okre�lonych kontekstach sytuacyjnych, w
szczeg�lno�ci w celu uzyskania , udzielenia, przekazania lub odmowy
udzielenia informacji, rozpocz�cia, podtrzymania i zako�czenia rozmowy |
||||
4.4 |
0,45 |
Reagowanie j�zykowe � ucze�
w�a�ciwie reaguje j�zykowo w okre�lonych kontekstach sytuacyjnych, w
szczeg�lno�ci w celu uzyskania , udzielenia, przekazania lub odmowy udzielenia
informacji, rozpocz�cia, podtrzymania i zako�czenia rozmowy |
||||
7.1 |
0,47 |
Reagowanie j�zykowe � ucze�
rozpoznaje i poprawnie stosuje struktury leksykalno-gramatyczne niezb�dne do
skutecznej komunikacji |
||||
8.1 |
0,28 |
Reagowanie j�zykowe � ucze�
przetwarza tre�ci tekstu przeczytanego w j�zyku polskim lub tre�ci
przedstawione w materiale ikonograficznym i wyra�a je w j�zyku obcym |
||||
9.1 |
0,49 |
Odbi�r tekstu czytanego � ucze�
okre�la g��wn� my�l poszczeg�lnych cz�ci tekstu |
||||
9.2 |
0,46 |
Odbi�r tekstu czytanego � ucze� okre�la g��wn� my�l
poszczeg�lnych cz�ci tekstu |
||||
zadania umiarkowanie trudne 0,50 � 0,69 : 1.4.,2.2.,4.1.,5.2.,5.3.,6.2.,6.4.,7.3.,8.4.,9.4.,9.5.,10.1.,10.3.,11.1.,11.2.,11.3.,12.2.,13.1.,13.2.,13.3 |
||||||
�atwe 0,70 � 0,89 |
1.1 |
0,84 |
Odbi�r tekstu s�uchanego � ucze� stwierdza, czy tekst
zawiera okre�lone informacje; wyszukuje lub selekcjonuje informacje |
|||
1.3 |
0,79 |
Odbi�r tekstu s�uchanego � ucze�
stwierdza, czy tekst zawiera okre�lone informacje; wyszukuje lub selekcjonuje
informacje |
||||
2.3 |
0,71 |
Odbi�r tekstu s�uchanego � ucze�
okre�la g��wn� my�l tekstu |
||||
3.2 |
0,78 |
Odbi�r tekstu s�uchanego � ucze�
stwierdza, czy tekst zawiera okre�lone informacje; wyszukuje lub selekcjonuje
informacje |
||||
5.4 |
0,71 |
Reagowanie j�zykowe � ucze� w�a�ciwie reaguje j�zykowo w okre�lonych kontekstach sytuacyjnych, w szczeg�lno�ci w celu uzyskania , udzielenia, przekazania lub odmowy udzielenia informacji, rozpocz�cia, podtrzymania i zako�czenia rozmowy |
||||
6.1 |
0,77 |
Reagowanie j�zykowe � ucze�
przetwarza tre�ci tekstu przeczytanego w j�zyku polskim lub tre�ci
przedstawione w materiale ikonograficznym i wyra�a je w j�zyku obcym |
||||
6.3 |
0,73 |
Reagowanie j�zykowe � ucze� przetwarza tre�ci tekstu przeczytanego w j�zyku polskim lub tre�ci przedstawione w materiale ikonograficznym i wyra�a je w j�zyku obcym |
||||
7.2 |
0,71 |
Reagowanie j�zykowe � ucze�
rozpoznaje i poprawnie stosuje struktury leksykalno-gramatyczne niezb�dne do
skutecznej komunikacji |
||||
8.2 |
0,84 |
Reagowanie j�zykowe � ucze�
przetwarza tre�ci tekstu przeczytanego w j�zyku polskim lub tre�ci
przedstawione w materiale ikonograficznym i wyra�a je w j�zyku obcym |
||||
8.3 |
0,77 |
Reagowanie j�zykowe � ucze� przetwarza tre�ci tekstu przeczytanego w j�zyku polskim lub tre�ci przedstawione w materiale ikonograficznym i wyra�a je w j�zyku obcym |
||||
9.3 |
0,70 |
Odbi�r tekstu czytanego � ucze� okre�la g��wn� my�l poszczeg�lnych cz�ci tekstu |
||||
10.4 |
0,88 |
Odbi�r tekstu czytanego � ucze� okre�la kontekst sytuacyjny |
||||
12.1 |
0,70 |
Odbi�r tekstu czytanego � ucze� stwierdza, czy tekst zawiera okre�lone informacje; wyszukuje lub selekcjonuje informacje |
||||
12.3 |
0,71 |
Odbi�r tekstu czytanego � ucze�
stwierdza, czy tekst zawiera okre�lone informacje; wyszukuje lub selekcjonuje
informacje |
||||
12.4 |
0,74 |
Odbi�r tekstu czytanego � ucze� stwierdza, czy tekst zawiera okre�lone informacje; wyszukuje lub selekcjonuje informacje |
||||
13.4 |
0,80 |
Odbi�r tekstu czytanego � ucze� rozpoznaje zwi�zki mi�dzy poszczeg�lnymi cz�ciami tekstu |
||||
bardzo �atwe 0,90 - 1 |
1.2 |
0,93 |
Odbi�r tekstu s�uchanego � ucze�
stwierdza, czy tekst zawiera okre�lone informacje; wyszukuje lub selekcjonuje
informacje |
|||
3.1 |
0,92 |
Odbi�r tekstu s�uchanego � ucze� stwierdza, czy tekst zawiera okre�lone informacje; wyszukuje lub selekcjonuje informacje |
||||
4.3 |
0,92 |
Reagowanie j�zykowe � ucze� w�a�ciwie reaguje j�zykowo w okre�lonych kontekstach sytuacyjnych, w szczeg�lno�ci w celu uzyskania , udzielenia, przekazania lub odmowy udzielenia informacji, rozpocz�cia, podtrzymania i zako�czenia rozmowy |
||||
5.1 |
0,96 |
Reagowanie j�zykowe � ucze� w�a�ciwie reaguje j�zykowo w okre�lonych kontekstach sytuacyjnych, w szczeg�lno�ci w celu uzyskania , udzielenia, przekazania lub odmowy udzielenia informacji, rozpocz�cia, podtrzymania i zako�czenia rozmowy |
||||
6.5 |
0,92 |
Reagowanie j�zykowe � ucze� przetwarza tre�ci tekstu przeczytanego w j�zyku polskim lub tre�ci przedstawione w materiale ikonograficznym i wyra�a je w j�zyku obcym |
||||
10.2 |
0,90 |
Odbi�r tekstu czytanego � ucze� okre�la kontekst sytuacyjny |
||||
Tabela zawiera wyniki uczni�w naszej szko�y
Uwaga: R�nice rz�du 0,01 wynikaj� z
przybli�e�
wska�niki |
2009 |
|
Liczba uczni�w |
177 |
|
�atwo�� zestawu |
0,67 |
|
�atwo�� standardu |
I |
0,69 |
II |
0,65 |
|
III |
0,66 |
|
�rednia M |
33,13 |
|
Modalna Mo |
50 |
|
Mediana Me |
32 |
|
Najwy�szy wynik |
50 |
|
Najni�szy wynik |
12 |
|
Rozst�p |
38 |
Diagram
przedstawia �atwo�� standard�w w
naszej szkole w 2009 roku - cz�� z
j�zyka angielskiego
.
Tabela zawiera �atwo�ci zestawu i �atwo�ci standard�w uczni�w naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy � cz�� z j�zyka obcego nowo�ytnego � j�zyk angielski.
|
rok |
wska�niki |
woj. |
gmina |
szko�a |
||||||
2009 |
�atwo�� zestawu |
0,62 |
0,65 |
0,67 |
|
||||||
�atwo�� standard�w |
I |
0,66 |
0,68 |
0,69 |
|
||||||
II |
0,61 |
0,62 |
0,65 |
|
|||||||
III |
0,62 |
0,65 |
0,66 |
|
|||||||