Raport  z egzaminu gimnazjalnego 2008

        przeprowadzonego w Gimnazjum nr 1 w Wodzis�awiu �l�skim

 

I.                    Do egzaminu przyst�pi�o 207 uczni�w.

 

II.                  Zestawy sprawdza�y umiej�tno�ci i wiadomo�ci opisane w nast�puj�cych obszarach standard�w egzaminacyjnych:

1.       Cz�� humanistyczna

a)       czytanie i odbi�r tekst�w kultury (I)

b)       tworzenie w�asnego tekstu (II)

2.       Cz�� matematyczno � przyrodnicza

a)       umiej�tne stosowanie termin�w, poj�� i procedur z zakresu przedmiot�w matematyczno � przyrodniczych niezb�dnych w praktyce �yciowej i dalszym kszta�ceniu (I)

b)       wyszukiwanie i stosowanie informacji (II)

c)       wskazywanie i opisywanie fakt�w, zwi�zk�w i zale�no�ci, w szczeg�lno�ci przyczynowo � skutkowych, funkcjonalnych, przestrzennych i czasowych (III)

d)       stosowanie zintegrowanej wiedzy i umiej�tno�ci do rozwi�zywania problem�w (IV)

 

III.               Wyniki egzaminu przedstawione na dziewi�ciopunktowej znormalizowanej skali staninowej po zgrupowaniu w trzy przedzia�y (niski od 0 do 27 pkt, �redni od 28 do 40 pkt, wysoki od 41 do 50 pkt.) pokazuj�, �e

 

1.       w cz�ci H wynik najni�szy, bardzo niski i niski uzyska�o w szkole 11,11 % uczni�w (w gminie  12,27 %, w powiecie 15,86 %, w wojew�dztwie 21,6 %), wynik �redni uzyska�o w szkole 48,3 % (w gminie 52,9 %, w powiecie 55,93 %, w wojew�dztwie 51,39%), a wyniki wysoki, bardzo wysoki i najwy�szy uzyska�o w szkole 40,58 % (w gminie 34,83%, w powiecie 28,21 %, w wojew�dztwie 27,00 %).

 

 

             

2.       w cz�ci MP wynik najni�szy, bardzo niski i niski uzyska�o w szkole 17,40 % uczni�w (w gminie 19,22 %, w powiecie 17,48 %, w wojew�dztwie 21,44 %), wynik �redni uzyska�o w szkole 45,42 % (w gminie 54,39 %, w powiecie 60,02 %, w wojew�dztwie 56,59 %), a wyniki wysoki, bardzo wysoki i najwy�szy uzyska�o w szkole 37,20 % (w gminie 26,36 %, w powiecie 22,49 %, w wojew�dztwie 21,97 %).

 

.

   

    W wojew�dztwie �l�skim uczniowie w cz�ci H najcz�ciej uzyskiwali wynik w 5 staninie:  19,00 %

    W szkole wyniki najcz�stsze uczniowie uzyskali w 7 staninie : 25,60 % .

   

   Natomiast w cz�ci MP w wojew�dztwie uczniowie najcz�ciej uzyskiwali wynik w 5 staninie:   21,83 %.

   W szkole w 7 staninie: 20,77 % .

 

 

  Wyniki dotycz�ce zestawu egzaminacyjnego

 

IV.                Modalna, czyli wynik najcz�stszy w cz�ci H wynosi w wojew�dztwie wynosi 38 pkt, w szkole: 40 pkt., ( 18 uczni�w), w cz�ci MP w wojew�dztwie wynosi 19 pkt., w szkole 20 pkt. (11 uczni�w).

 

V.                  Mediana, czyli wynik �rodkowy w wojew�dztwie w cz�ci H wynosi 33, w szkole 37, w cz�ci MP w woj. 26, w szkole 32.

 

VI.                Wynik �redni w wojew�dztwie w cz�ci H wynosi 31,14 w szkole  34,53  natomiast  w cz�ci MP w woj. 26,96  w szkole 30,81

 

Diagram przedstawia por�wnanie  wynik�w �rednich zestawu cz�� H i MP w por�wnaniu z wojew�dztwem

 

VII.             Wynik najwy�szy uzyskany przez uczni�w w wojew�dztwie w cz�ci H wynosi 50, w szkole r�wnie� 50, w cz�ci MP w woj. 50, w szkole tak�e 50.

 

VIII.           Wynik najni�szy uzyskany przez uczni�w w wojew�dztwie w cz�ci H wynosi 0, w szkole 9, w cz�ci MP w woj. 0, w szkole 8

 

IX.                Rozst�p wynik�w w wojew�dztwie w cz�ci H wynosi 50, w szkole 42,

              w cz�ci MP w woj. 50, w szkole 43.     

 

X.                  Wska�nik �atwo�ci dla zestawu cz�ci H w wojew�dztwie wynosi 0,62  (umiarkowanie trudny); a  w szkole 0,70 (�atwy)

 

 W cz�ci MP wska�nik �atwo�ci zestawu w woj. wynosi 0,54 (umiarkowanie trudny); a w szkole  0,61  (umiarkowanie trudny)

Diagram przedstawia por�wnanie �atwo�ci zestawu cz�� H i MP w por�wnaniu z wojew�dztwem

 

 

 

 

 

 

 

         Wyniki dotycz�ce standard�w

 

XI.                Przeprowadzony egzamin wskazuje na jakim poziomie uczniowie ko�cz�cy gimnazjum opanowali umiej�tno�ci w zakresie okre�lonych standard�w.

 

1.       �atwo�� standard�w w cz�ci H wynosi

 

a)       I    w wojew�dztwie  0,77   w szkole � 0, 82 

b)       II   w wojew�dztwie  0,47   w szkole � 0, 57

 

2.       �atwo�� standard�w w cz�ci MP wynosi

 

a)       I     w wojew�dztwie  0,49   w szkole � 0, 59

b)       II    w wojew�dztwie  0,71   w szkole � 0, 76

c)       III   w wojew�dztwie  0,54   w szkole � 0, 59

d)       IV   w wojew�dztwie  0,36   w szkole � 0, 49

 

Diagram �atwo�ci standard�w na tle wojew�dztwa i gminy � cze�� humanistyczna i matematyczno - przyrodnicza.

 

 

   �atwo�� badanych czynno�ci w zakresie standardu:

 

 

cz�� humanistyczna

 

Lp.

 

 

Badane czynno�ci

 

standard

 

Numery zada�

 

Warto�� wska�nika �atwo�ci w wojew�dztwie

 

Warto�� wska�nika �atwo�ci poszczeg�lnych zada� w gimnazjum

 

Warto�� wska�nika �atwo�ci w gimnazjum

 

 

1

 

 

czyta teksty kultury na poziomie dos�ownym, przeno�nym i symbolicznym

 

 

 

 

I/1

6

7

9

10

15

16

18

19

20

 

0,83

0,87

0,90

0,85

0,91 

0,81

0,58

0,91

0,98

0,93

0,86

 

 

2

interpretuje teksty kultury, uwzgl�dniaj�c intencje nadawcy 

 

I/2

3

12

17

25

27

29

0,70

 0,69

0,94

0,71

0,83

0,76

0,68

0,77

 

3

 

wyszukuje informacje 

 

 

I/3

 1

2

4

5

13

0,83

0,95

0,88

0,93

0,87

0,83

0,89

 

4

dostrzega w odczytywanych tekstach �rodki wyrazu i okre�la ich funkcje

 

I/4

28

0,62

0,76

0,76

5

odnajduje i interpretuje  zwi�zki przyczynowo � skutkowe w polityce

 

I/5

11

0,74

0,78

0,77

 

 

6

dostrzega kontekst historyczny

 

 

I/6

 8

14

26

 

0,64

0,55

0,88

0,58

0,67

7

buduje wypowiedzi poprawne pod wzgl�dem j�zykowym i stylistycznym 

II/1

 31.1

31.3

31.4

32.3

32.4

0,34

 0,71

0,57

0,59

0,46

0,28

0,52

8

Pos�uguje si� kategoriami i poj�ciami swoistymi dla przedmiot�w humanistycznych

 

 

II/2

22

0,51

0,69

0,69

 

9

tworzy tekst na zadany temat / zna i stosuje zasady organizacji tekstu

 

II/4

 

31.2

32.1.1

32.2

0,66

0,94

0,85

0,78

0,86

 

10

formu�uje argumenty uzasadniaj�ce / w�asne stanowisko

 

 

II/5

 24

32.1.5

0,51

0,57

0,62

0,60

 

11

analizuje i por�wnuje / porz�dkuje informacje zawarte w tekstach kultury

 

II/6

 

 23

32.1.2

32.1.3

32.1.4

0,55

0,74

0,73

 0,34

0,75

0,64

12

dokonuje celowych operacji na tek�cie � przekszta�ca stylistycznie

II/7

21

0,12

0,10

0,10

 

13

 Wypowiada si� na temat sytuacji problemowej przedstawionej w tekstach kultury / wyci�ga wnioski

 

 

II/9

 

30

32.1.6

0,67

0,87

0,77

0,82

 

 

cz�� matematyczno � przyrodnicza

 

Lp.

 

Badane czynno�ci

 

standard

 

Numery zada�

Warto�� wska�nika �atwo�ci w wojew�dztwie

Warto�� wska�nika �atwo�ci poszczeg�lnych zada� w gimnazjum

 

Warto�� wska�nika �atwo�ci w gimnazjum

1

 Stosuje terminy i poj�cia matematyczno - przyrodnicze

I/1

 

19

28

0,59

0,48

0,78

0,63

2

wykonuje obliczenie w sytuacjach praktycznych

I/2

 1

2

7

9

11

31

 0,49

0,37

0,78

0,68

0,40

0,70

0,51

 

0,57

 

3

 

pos�uguje si� w�a�ciwo�ciami figur

I/3

 33

0,40

 

0,58

 

0,58

 

4

odczytuje informacje

 

II/1

22

0,69

 

0,75

 

0,75

 

 

 

5

 

 

 

operuje informacj�

 

 

 

 

II/2

 3

4

5

6

8

12

13

16

21

29

0,72

0,92

0,76

0,94

0,91

0,99

0,79

0,58

0,58

0,83

0,55

0,79

 

 

6

wskazuje prawid�owo�ci w procesach,

w funkcjonowaniu uk�ad�w i system�w

 

 

III/1

 14

17

18

30

0,67

0,71

0,64

0,65

0,76

0,69

 

7

 

pos�uguje si� j�zykiem symboli i wyra�e� algebraicznych

 

III/2

15

20

27

0,37

0,51

0,62

0,33

0,49

8

pos�uguje si� funkcjami

III/3

23

0,27

0,29

0,29

9

stosuje zintegrowan� wiedz� do obja�niania zjawisk przyrodniczych

 

III/4

10

24

25

0,66

0,46

0,86

0,86

0,73

10

tworzy modele sytuacji problemowej

 

IV/ 3

32

0,20

0,25

0,25

11

tworzy i realizuje plan rozwi�zania

IV/4

26

0,42

 

0,57

 

0,57

 

Cz�� humanistyczna:

Diagram �atwo�ci badanych czynno�ci w zakresie standardu na tle wojew�dztwa � cz�� humanistyczna

 

 

 

Cz�� matematyczno � przyrodnicza:

Diagram �atwo�ci badanych czynno�ci w zakresie standardu na tle wojew�dztwa � cz�� matematyczno � przyrodnicza

 

Z diagram�w wida�, �e w cz�ci H uczniowie w przewa�aj�cej cz�ci badanych czynno�ciach uzyskali wyniki wy�sze ni� �rednie wyniki w wojew�dztwie; za wyj�tkiem standardu II/7, a w cz�ci MP  wyniki uczni�w naszej szko�y s� wy�sze we wszystkich standardach.

 

 

 

 

 

 

 

Wyniki dotycz�ce zada� 

 

XII.            Analiza tabeli zawieraj�cej wyniki o zadaniach pozwala ustali�, co dla uczni�w by�o trudne i s�abiej opanowane, czyli co wymaga dodatkowych �wicze� lub zmiany sposobu nauczania, uczenia si�.

 

Cz�� humanistyczna

interpretacja

bardzo trudne

 

trudne

umiarkowanie trudne

 

�atwe

bardzo �atwe

warto�� wska�nika

 

0 � 0,19

 

0,20 � 0,49

 

0,50 � 0,69

 

0,70 � 0,89

 

0,90 - 1

 

numery zada� - wojew�dztwo

 

zamkni�te

 

brak

 

brak

 

3,8,16

 

 2,5,6,7,9,11,13,14,15,17,20

 1,4,10,12,18,19

otwarte

 21

 32

22,23,24,25,

26,27,28,

29,31

 30

brak

 

numery zada� - szko�a

 

zamkni�te

brak

brak

 3,8,16

 2,5,6,9,11,13,14,

15,17

1,4,7,10,12,18,

19,20

otwarte

 21

 brak

22,24,26,

29,32

 23,25,27,28,

30,31

 brak

 

1.      Zadania, kt�re jako ca�o�� okaza�y si� �atwiejsze dla uczni�w naszego gimnazjum ni� dla og�u uczni�w w wojew�dztwie:  7, 20, 23, 25, 27, 28, 31.

 

2.       Zadania, kt�re jako ca�o�� okaza�y si� trudniejsze dla uczni�w naszego gimnazjum ni� dla og�u uczni�w w wojew�dztwie: brak.

 

Cz�� mat. - przyrodnicza

interpretacja

bardzo trudne

 

trudne

umiarkowanie trudne

 

�atwe

bardzo �atwe

warto�� wska�nika

 

0 � 0,19

 

0,20 � 0,49

 

0,50 � 0,69

 

0,70 � 0,89

 

0,90 - 1

numery zada� - wojew�dztwo

 

zamkni�te

brak

1,9,10,15,

19,23

2,4,7,11,13,14,16,17,18,20,22

3,12,21,24,25

5,6,8

 

otwarte

brak

26,27,29,31,32,33

brak

28,30

brak

 

numery zada� - szko�a

 

 

zamkni�te

brak

1,9,10,19, 23

7,13,15,16,

17,18,20

2,4,11,12,14,

21,22,24,25

3,5,6,8

 

otwarte

brak

27,32

26, 29,31,33

28,30

brak

 

1. Zadania, kt�re jako ca�o�� okaza�y si� �atwiejsze dla uczni�w naszego gimnazjum ni� dla og�u uczni�w w wojew�dztwie:   2, 3, 4, 11, 14, 15, 22, 26, 29, 31, 33.

 

             2.  Zadania, kt�re jako ca�o�� okaza�y si� trudniejsze dla uczni�w naszego gimnazjum ni�

     dla og�u uczni�w w wojew�dztwie:  brak

 

 

 

 

 

 

XIII.

 

Tabela zawiera zadania obejmuj�ce badane czynno�ci z podzia�em na stopie� opanowania wiadomo�ci i umiej�tno�ci - dla uczni�w naszego gimnazjum z podzia�em na cz�ci zada�:

 

Cz�� humanistyczna

Interpretacja �atwo�ci zada� w szkole

Numer zadania

Warto�� wska�nika

Badane czynno�ci

Przedmiot nauczania

szko�a

woj.

bardzo trudne

0 � 0,19

 

 

21

0,10

0,12

Przekszta�ca fragment kroniki w tekst niezawieraj�cy opinii

j. polski

 

32.3.1

0,11

0,14

Pisze poprawnie pod wzgl�dem sk�adniowym, leksykalnym, fleksyjnym, frazeologicznym

trudne

0,20 � 0,49

 32.1.3

0,34

0,46

Omawia cechy postaci

 32.4.1

0,27

0,24

Stosuje zasady ortografii

 32.4.2

0,29

0,24

Stosuje zasady interpunkcji

 

    zadania umiarkowanie trudne 0,50 � 0,69 :

3, 8, 16, 22, 24, 26, 29, 31.3, 31.4, 31.1.5

 

 

�atwe

0,70 � 0,89

2

0,88

Wyszukuje informacje we fragmencie tekstu

j. polski

5

0,87

Wyszukuje informacje w tek�cie

6

0,87

Odczytuje fragment tekstu na poziomie dos�ownym

9

0,85

Odczytuje tekst na poziomie dos�ownym

11

0,78

Dostrzega skutki wydarzenia historycznego dla postaci bior�cej w nim udzia�

j. polski historia

13

0,83

Rozpoznaje wiek na podstawie przypisu

14

0,88

Przywo�uje kontekst historyczny dla odczytania znaczenia wyrazu

15

0,81

Odczytuje fragment tekstu na poziomie dos�ownym

j. polski

17

0,71

Odczytuje intencje nadawcy

23

0,74

Por�wnuje sytuacje ukazane w tek�cie II i na obrazie

25

0,83

Okre�la kto do kogo m�wi w wierszu

27

0,76

Okre�la cech� �wiata ukazanego w wierszu

28

0,76

Dostrzega funkcje zdrobnie�

30

0,87

Wyja�nia na czym polega� tragizm sytuacji, w jakiej znale�li si� bohater wiersza i jego r�wie�nicy

31.1

0,71

Redaguje og�oszenie na zadany temat, przestrzegaj�c wymog�w typowych dla tej formy (formalne wyr�niki)

32.1.1

0.85

Redaguje charakterystyk� poprawn� pod wzgl�dem tre�ci, kompozycji, j�zyka, stylu i zapisu, tzn.: wybiera posta� adekwatn� do tematu

32.1.2

0,73

Przedstawia posta�

32.1.4

0,75

Eksponuje cechy bohatera �wiadcz�ce o jego dorastaniu

32.1.6

0,77

Podsumowuje wypowied�

32.2.1

0,72

Stosuje zasady typowe dla kompozycji budowanej wypowiedzi

32.2.2

0,81

Pisze tekst sp�jny

32.2.3

0,80

Pisze tekst logicznie uporz�dkowany

32.3.2

0,81

Dostosowuje styl wypowiedzi do sytuacji komunikacyjnej � stosuje s�ownictwo oceniaj�ce i warto�ciuj�ce

bardzo �atwe

0,90 - 1

1

0,95

Wyszukuje informacje we fragmencie tekstu

j. polski

4

0,03

Wyszukuje informacje we fragmencie tekstu

7

0,90

Odczytuje przeno�ne znaczenie wyra�enia na podstawie przypisu i ca�ego tekstu

10

0,91

Odczytuje znaczenie wyra�enia z kontekstu

12

0,94

Odczytuje intencje autora tekstu

18

0,91

Odczytuje fragment tekstu na poziomie dos�ownym

19

0,98

Odczytuje fragment tekstu na poziomie dos�ownym

20

0,93

Rozpoznaje zdanie zawieraj�ce przypuszczenie

31.2

0,94

Pisze sp�jny tekst

  

 

 

Cz�� matematyczno - przyrodnicza

Interpretacja �atwo�ci zada� w szkole

Numer zadania

Warto�� wska�nika

Badane czynno�ci

Przedmiot nauczania

szko�a

woj.

bardzo trudne

0 � 0,19

32.2

0,17

0,12

Podaje wyra�enie algebraiczne d�ugo�ci chodnika u�o�onego z n p�ytek

matematyka

 

trudne

0,20 � 0,49

1

0,37

Oblicze procent danej liczby wyra�onej w procentach

matematyka

9

0,40

Wybiera wyra�enie, za pomoc� kt�rego mo�na obliczy� szukana wielko��

matematyka

 

10

0,46

Ocenia poprawno�� wniosk�w na podstawie danych z tabeli

matematyka geografia

19

0,48

Wskazuje nazw� procesu uwalniania energii w kom�rkach

biologia

23

0,29

Wybiera poprawny wniosek na podstawie analizy wykresu

chemia

26.4

0,48

Stosuje wz�r na obliczanie pola powierzchni prostopad�o�cianu

matematyka

26.6

0,23

Wykonuje obliczenia

matematyka

27.1

0,35

Uzupe�nia luki w zapisach reakcji, podaje wzory reagent�w

 

 biologia

chemia

 

 

27.2

0,33

Dobiera wsp�czynniki w r�wnaniu reakcji

27.3

0,29

Podaje nazwy reagent�w

31.1

0,32

Oblicza odleg�o�� i analizuje niezb�dno�� danych; oblicza odleg�o�� na podstawie danych

matematyka

32.1

0,33

Wyr�nia istotne wielko�ci oraz zapisuje je w terminach matematycznych � oblicza d�ugo�� chodnika u�o�onego z podanej liczby p�ytek o okre�lonym kszta�cie

matematyka

33.5

0,41

Wykonuje obliczenia

matematyka

 

zadania umiarkowanie trudne 0,50 � 0,69 :

7, 13, 15, 16, 17, 18, 20, 26.3, 26.5, 29.1, 29.2, 33.2, 33.3, 33.4

 

�atwe

0,70 � 0,89

2

0,78

Oblicza miar� k�ta odpowiadaj�c� wycinkowi ko�a

matematyka

4

0,76

Przetwarza informacje przedstawione na rysunku

geografia

11

0,70

Oblicza �redni� arytmetyczn�

matematyka

12

0,79

Por�wnuje informacje z piramid wiekowych

geografia

14

0,71

Dobiera kszta�t piramidy wiekowej do podanych warunk�w dotycz�cych populacji

geografia

21

0,83

Na podstawie informacji z tekstu wybiera wz�r strukturalny w�glowodoru nasyconego

chemia

22

0,75

Na podstawie wykresu wybiera wz�r w�glowodoru wrz�cego we wskazanym przedziale temperatur

chemia

24

0,86

Wskazuje wniosek wynikaj�cy z opisanej operacji

fizyka

25

0,86

Obja�nia przyczyn� zjawiska wyst�puj�cego w przyrodzie

biologia

26.1

0,84

Uk�ada i wykonuje plan rozwi�zania zadania, stosuje wz�r na obliczanie pola powierzchni kuli

matematyka

26.2

0,75

Stosuje wz�r na obliczanie pola powierzchni kuli

28.1

0,78

Porz�dkuje procesy geologiczne, dobiera nazw� rodzaju procesu i przyk�ady proces�w geologicznych powodowanych przez energie s�oneczn�

geografia

28.2

0,77

Dobiera nazw� rodzaju energii i przyk�ady powodowanej przez ni� wewn�trznych proces�w geologicznych

30.1

0,83

Stwierdza odnawialno�� �r�d�a energii

fizyka

30.2

0,72

Podaje kolejno�� przemian energii w elektrowni wodnej

31.2

0,71

Wskazuje niepotrzebn� dan�

matematyka

33.1

0,75

Stosuje w�asno�ci tr�jk�t�w ( r�wnoramiennych i prostok�tnych ), korzysta z w�asno�ci k�t�w w tr�jk�cie do obliczania miar k�t�w

matematyka

bardzo �atwe

0,90 - 1

3

0,92

Por�wnuje informacje przedstawione na rysunku

geografia

5

0,94

Por�wnuje informacje z wykresu

geografia matematyka

6

0,91

Analizuje informacje z wykresu

geografia

matematyka

8

0,99

Por�wnuje dane liczbowe z tabeli

geografia

matematyka

 

XIV.  Tabela zawiera wyniki uczni�w naszej szko�y od  2002 roku

 

Uwaga: R�nice rz�du 0,01 wynikaj� z przybli�e� 

 

1. Cz�� humanistyczna � dane dotycz�ce naszej szko�y:

 

wska�niki

2002

2003

2004

2005

2006

2007

2008

Liczba uczni�w

169

208

183

192

194

185

207

�atwo�� zestawu

0,63

0,66

0,6

0,72

0,60

0,70

0,70

�atwo�� standardu

I

0,74

0,80

0,66

0,83

0,72

0,79

0,82

II

0,52

0,52

0,54

0,62

0,49

0,62

O,57

�rednia M

31,5

33

32

36,21

30,21

35,22

34,53

Modalna Mo

33, 35, 36

35

32

40

35

35, 38, 40

40

Mediana Me

33

34

31

38

31

36

37

Najwy�szy wynik

45

46

45

50

43

49

50

Najni�szy wynik

10

12

6

9

4

9

9

Rozst�p

35

34

39

42

39

40

41

Diagram przedstawia �atwo�� standard�w w naszej szkole od 2002 roku - cz�� humanistyczna.

 

 

X V.   Tabela zawiera �atwo�ci zestawu i �atwo�ci standard�w uczni�w naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy � cz�� humanistyczna.

 

 

rok

wska�niki

woj.

gmina

szko�a

 

2002

�atwo�� zestawu

0,62

0,64

0,63

�atwo�� standard�w

I

0,70

0,72

0,74

II

0,54

0,56

0,52

 

2003

�atwo�� zestawu

0,66

0,66

0,66

�atwo�� standard�w

I

0,79

0,80

0,80

II

0,52

0,52

0,52

 

2004

�atwo�� zestawu

0,56

0,57

0,60

�atwo�� standard�w

I

0,62

0,63

0,66

II

0,50

0,50

0,54

 

  2005

�atwo�� zestawu

0,67

0,67

0,72

�atwo�� standard�w

I

0,76

0,78

0,83

II

0,54

0,56

0,62

 

2006

�atwo�� zestawu

0,63

0,61

0,60

�atwo�� standard�w

I

0,73

0,72

0,72

II

0,54

0,50

0,49

 

2007

�atwo�� zestawu

0,63

0,64

0,70

�atwo�� standard�w

I

0,72

0,74

0,79

II

0,55

0,54

0,62

 

  2008

�atwo�� zestawu

O,62

0,67

0,70

�atwo�� standard�w

I

0,77

0,79

0,82

II

0,47

0,55

0,57

 

 

 

 

 

 

 

 

Diagram �atwo�ci zestawu egzaminacyjnego dla uczni�w naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku � cz�� humanistyczna.

 

 

 

 

 

Diagram �atwo�ci standardu I naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku � cz�� humanistyczna.

 

 

 

Diagram �atwo�ci standardu II naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku � cz�� humanistyczna.

 

 

 

 

2.  Cz�� mat. - przyrodnicza � dane dotycz�ce naszej szko�y:

 

wska�niki

2002

2003

2004

2005

2006

2007

2008

Liczba uczni�w

169

208

183

192

194

185

207

�atwo�� zestawu

0,55

0,6

0,53

0,58

0,55

0,62

0,61

�atwo�� standardu

I

0,71

0,65

0,59

0,63

0,55

0,59

0,59

II

0,68

0,56

0,77

0,71

0,70

0,76

0,76

III

0,56

0,48

0,60

0,49

0,48

0,60

0,59

IV

0,26

0,37

0,44

0,45

0,45

0,46

0,49

�rednia M

27,5

30

26,6

28,82

27,42

30,77

0,61

Modalna Mo

26

38

18, 25, 26

18, 29, 31

34

36

20

Mediana Me

28

34,5

26

29

27

31

32

Najwy�szy wynik

45

50

50

50

50

50

50

Najni�szy wynik

10

8

5

6

4

7

8

Rozst�p

35

42

45

45

46

43

42

 

 

Diagram przedstawia �atwo�� standard�w w naszej szkole od 2002 roku - cz�� matematyczno � przyrodnicza.

 

XV.   Tabela zawiera �atwo�ci zestawu i �atwo�ci standard�w uczni�w naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy � cz�� matematyczno � przyrodnicza.

 

 

rok

wska�niki

woj.

gmina

szko�a

 

 

2002

�atwo�� zestawu

0,52

0,55

0,55

 

 

�atwo�� standard�w

I

0,61

0,66

0,71

 

II

0,65

0,67

0,68

 

III

0,52

0,54

0,56

 

IV

0,29

0,31

0,26

 

 

 

2003

�atwo�� zestawu

0,49

0,56

0,60

 

 

�atwo�� standard�w

I

0,49

0,56

0,59

 

II

0,70

0,75

0,77

 

III

0,48

0,54

0,60

 

IV

0,28

0,37

0,44

 

 

 

2004

�atwo�� zestawu

0,46

0,49

0,52

 

 

�atwo�� standard�w

I

0,57

0,61

0,65

 

II

0,51

0,54

0,56

 

III

0,45

0,46

0,48

 

IV

0,30

0,33

0,37

 

2005

�atwo�� zestawu

0,47

0,51

0,57

 

 

�atwo�� standard�w

I

0,52

0,55

0,63

 

II

0,63

0,66

0,71

 

III

0,39

0,42

0,49

 

IV

0,35

0,40

0,45

 

 

 

2006

�atwo�� zestawu

0,48

0,50

0,55

 

�atwo�� standard�w

I

0,44

0,49

0,55

 

II

0,66

0,69

0,70

 

III

0,46

0,48

0,48

 

IV

0,30

0,36

0,45

 

 

 

2007

�atwo�� zestawu

0,50

0,52

0,62

 

�atwo�� standard�w

I

0,42

0,48

0,59

 

II

0,68

0,70

0,76

 

III

0,52

0,54

0,60

 

IV

0,35

0,38

0,46

 

 

 

2008

�atwo�� zestawu

0,53

0,56

0,61

 

�atwo�� standard�w

I

0,49

0,53

0,59

 

II

0,71

0,73

0,76

 

III

0,54

0,56

0,59

 

IV

0,36

0,41

0,49

 

 

 

 

Diagram �atwo�ci zestawu egzaminacyjnego uczni�w naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku - cz�� matematyczno � przyrodnicza.

 

Diagram �atwo�ci standardu I naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku - cz�� matematyczno � przyrodnicza.

 

 

Diagram �atwo�ci standardu II naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku � cz�� matematyczno � przyrodnicza.

 

 

 

Diagram �atwo�ci standardu III naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku - cz�� matematyczno � przyrodnicza.

 

 

Diagram �atwo�ci standardu IV naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku � cz�� matematyczno � przyrodnicza.

 

 

 

XVI.

 

Tabela zawiera standardy obj�te planem naprawczym od roku szkolnego 2004/2005 oraz �atwo�ci standard�w uczni�w naszej szko�y w roku 2004, 2005, 2006, 2007 i 2008

 

cz�� humanistyczna

 

 

Standard obj�ty planem naprawczym

w roku szk. 2004/05 i 2005/06

 

Przedmioty, na kt�rych g��wnie realizowano plan naprawczy danego standardu

�atwo�ci standard�w

2004

2005

2006

2007

2008

 

 

I   Czytanie i odbi�r tekst�w kultury

 

I.1.

Czyta teksty kultury

 

historia

0,70

0,84

0,70

0,79

0,86

 

I.6

Dostrzega i analizuje konteksty niezb�dne do interpretacji tekst�w

 

j. polski

historia

plastyka

muzyka

religia

 

0,55

0,77

0,67

0,68

0,67

 

 

II. Tworzenie w�asnego tekstu

 

II.1

Buduje wypowiedzi poprawne pod wzgl�dem j�zykowym i stylistycznym w r�nych formach

 

j. polski

historia i WOS

j. obcy

plastyka

muzyka

religia

 

0,30

0,35

0,27

0,45

0,52

 

II. 5

Formu�uje, porz�dkuje i warto�ciuje argumenty uzasadniaj�ce stanowisko w�asne lub cudze

 

historia

i WOS

plastyka

muzyka

religia

0,51

0,31

0,38

0,48

0,60

 

II.6

Analizuje, por�wnuje, porz�dkuje i syntetyzuje zawarte                                              w tekstach kultury

 

historia i WOS

j. obcy

plastyka

muzyka

religia

 

0,58

0,73

0,48

0,79

0,64

II. 7

Dokonuje celowych operacji na tek�cie

j. polski

j. obcy

0,46

0,41

0,47

Zakres nie badany

0,10

II.8

Wypowiada si� na temat zwi�zk�w mi�dzy kultur� rodzim� a innymi kr�gami kulturowymi

 

j. polski

plastyka

 

0,27

Zakres nie badany

Zakres nie badany

Zakres nie badany

Zakres nie badany

 

 

 

 

 

cz�� matematyczno � przyrodnicza

 

 

Standard obj�ty planem naprawczym

w roku szk. 2004/05 i 2005/06

 

 

Przedmioty, na kt�rych g��wnie realizowano plan naprawczy danego standardu

 

�atwo�ci standard�w

2004

2005

2006

2007

2008

 

I Umiej�tne stosowanie termin�w,  poj�� i procedur  z zakresu przedmiot�w  matematyczno � przyrodniczych niezb�dnych w praktyce

�yciowej i dalszym kszta�ceniu

I.1.

Stosuje terminy i poj�cia matematyczno - przyrodnicze

 

matematyka

fizyka

chemia

biologia

 

0,66

0,77

Zakres nie badany

Zakres nie badany

0,63

I.2

Wykonuje obliczenia w r�nych sytuacjach praktycznych

 

geografia

matematyka

fizyka

chemia

technika

 

0,67

0,67

0,56

0,64

0,57

I.3

Pos�uguje si� w�asno�ciami figur

 

matematyka

0,52

0,47

0,56

0,52

0,58

 

II. Wyszukiwanie i stosowanie informacji

II.1

Odczytuje informacje

 

informatyka

 

0,60

0,58

0,89

0,89

0,75

II.2

Operuje informacj�

 

matematyka

fizyka

chemia

biologia

geografia

technika

 

0,57

0,75

0,56

0,69

0,79

 

III. Wskazywanie i opisywanie fakt�w, zwi�zk�w i zale�no�ci w szczeg�lno�ci przyczynowo � skutkowych, funkcjonalnych, przestrzennych i czasowych

III.1

wskazuje prawid�owo�ci w procesach, w funkcjonowaniu uk�ad�w i system�w

 

fizyka

chemia

geografia

0,59

0,61

0,50

0,56

0,69

III.2

Pos�uguje si� j�zykiem symboli i wyra�e� algebraicznych

 

matematyka

fizyka

chemia

geografia

 

0,41

0,48

0,50

0,60

0,49

III.3

Pos�uguje si� funkcjami

 

Matematyka

 

Zakres nie badany

Zakres nie badany

Zakres nie badany

Zakres nie badany

0,29

III.4

stosuje zintegrowan� wiedz� do obja�niania zjawisk przyrodniczych

 

fizyka

biologia

geografia

kultura fizyczna

 

 

0,36

Zakres nie badany

0,59

0,61

0,73

 

IV. Stosowanie zintegrowanej wiedzy i umiej�tno�ci do rozwi�zywania problem�w

IV.1

stosuje techniki tw�rczego rozwi�zywania problem�w

 

biologia

chemia

 

Zakres nie badany

0,36

Zakres nie badany

0,67

Zakres nie badany

IV.2

analizuje sytuacj� problemow�

 

matematyka

fizyka

biologia

geografia

 

0,41

0,77

Zakres nie badany

Zakres nie badany

Zakres nie badany

IV.3

tworzy modele sytuacji problemowej

 

biologia

Zakres nie badany

0,31

0,47

0,54

0,25

IV.4

tworzy i realizuje plan rozwi�zania

 

matematyka

fizyka

biologia

geografia

 

0,34

0,40

0,46

0,40

Zakres nie badany

IV.5

opracowuje wyniki

 

matematyka

biologia

informatyka

 

 

Zakres nie badany

0,22

 

 

0,35

0,08

 

Zakres nie badany

 

 

 

Diagram przedstawia standardy obj�te planem naprawczym od roku szk. 2004/05  �

-          cz�� humanistyczna - por�wnanie �atwo�ci standard�w od 2004 roku

 

 

 


 

 

Diagram przedstawia standardy obj�te planem naprawczym od roku szk. 2004/05  �

- cz�� matematyczno - przyrodnicza - por�wnanie �atwo�ci standard�w od roku 2004.