przeprowadzonego w Gimnazjum nr 1 w
Wodzis�awiu �l�skim
I. Do egzaminu przyst�pi�o 207 uczni�w.
II. Zestawy sprawdza�y umiej�tno�ci i wiadomo�ci opisane w nast�puj�cych obszarach standard�w egzaminacyjnych:
1. Cz�� humanistyczna
a) czytanie i odbi�r tekst�w kultury (I)
b) tworzenie w�asnego tekstu (II)
2. Cz�� matematyczno � przyrodnicza
a) umiej�tne stosowanie termin�w, poj�� i procedur z zakresu przedmiot�w matematyczno � przyrodniczych niezb�dnych w praktyce �yciowej i dalszym kszta�ceniu (I)
b) wyszukiwanie i stosowanie informacji (II)
c) wskazywanie i opisywanie fakt�w, zwi�zk�w i zale�no�ci, w szczeg�lno�ci przyczynowo � skutkowych, funkcjonalnych, przestrzennych i czasowych (III)
d) stosowanie zintegrowanej wiedzy i umiej�tno�ci do rozwi�zywania problem�w (IV)
III. Wyniki egzaminu przedstawione na dziewi�ciopunktowej znormalizowanej skali staninowej po zgrupowaniu w trzy przedzia�y (niski od 0 do 27 pkt, �redni od 28 do 40 pkt, wysoki od 41 do 50 pkt.) pokazuj�, �e
1. w cz�ci H wynik najni�szy, bardzo niski i niski uzyska�o w szkole 11,11 % uczni�w (w gminie 12,27 %, w powiecie 15,86 %, w wojew�dztwie 21,6 %), wynik �redni uzyska�o w szkole 48,3 % (w gminie 52,9 %, w powiecie 55,93 %, w wojew�dztwie 51,39%), a wyniki wysoki, bardzo wysoki i najwy�szy uzyska�o w szkole 40,58 % (w gminie 34,83%, w powiecie 28,21 %, w wojew�dztwie 27,00 %).
2. w cz�ci MP wynik najni�szy, bardzo niski i niski uzyska�o w szkole 17,40 % uczni�w (w gminie 19,22 %, w powiecie 17,48 %, w wojew�dztwie 21,44 %), wynik �redni uzyska�o w szkole 45,42 % (w gminie 54,39 %, w powiecie 60,02 %, w wojew�dztwie 56,59 %), a wyniki wysoki, bardzo wysoki i najwy�szy uzyska�o w szkole 37,20 % (w gminie 26,36 %, w powiecie 22,49 %, w wojew�dztwie 21,97 %).
.
W wojew�dztwie �l�skim uczniowie w cz�ci H najcz�ciej uzyskiwali wynik w 5 staninie: 19,00 %
W szkole wyniki najcz�stsze uczniowie uzyskali w 7 staninie : 25,60 % .
Natomiast w cz�ci MP w wojew�dztwie uczniowie najcz�ciej uzyskiwali wynik w 5 staninie: 21,83 %.
W szkole w 7 staninie: 20,77 % .
IV. Modalna, czyli wynik najcz�stszy w cz�ci H wynosi w wojew�dztwie wynosi 38 pkt, w szkole: 40 pkt., ( 18 uczni�w), w cz�ci MP w wojew�dztwie wynosi 19 pkt., w szkole 20 pkt. (11 uczni�w).
V. Mediana, czyli wynik �rodkowy w wojew�dztwie w cz�ci H wynosi 33, w szkole 37, w cz�ci MP w woj. 26, w szkole 32.
VI. Wynik �redni w wojew�dztwie w cz�ci H wynosi 31,14 w szkole 34,53 natomiast w cz�ci MP w woj. 26,96 w szkole 30,81
Diagram przedstawia por�wnanie wynik�w �rednich zestawu cz�� H i MP w por�wnaniu z wojew�dztwem
VII. Wynik najwy�szy uzyskany przez uczni�w w wojew�dztwie w cz�ci H wynosi 50, w szkole r�wnie� 50, w cz�ci MP w woj. 50, w szkole tak�e 50.
VIII. Wynik najni�szy uzyskany przez uczni�w w wojew�dztwie w cz�ci H wynosi 0, w szkole 9, w cz�ci MP w woj. 0, w szkole 8
IX. Rozst�p wynik�w w wojew�dztwie w cz�ci H wynosi 50, w szkole 42,
w cz�ci MP w woj. 50, w szkole 43.
X. Wska�nik �atwo�ci dla zestawu cz�ci H w wojew�dztwie wynosi 0,62 (umiarkowanie trudny); a w szkole 0,70 (�atwy)
W cz�ci MP wska�nik �atwo�ci zestawu w woj. wynosi 0,54 (umiarkowanie trudny); a w szkole 0,61 (umiarkowanie trudny)
XI. Przeprowadzony egzamin wskazuje na jakim poziomie uczniowie ko�cz�cy gimnazjum opanowali umiej�tno�ci w zakresie okre�lonych standard�w.
1. �atwo�� standard�w w cz�ci H wynosi
a) I w wojew�dztwie 0,77
w szkole � 0, 82
b) II w wojew�dztwie 0,47
w szkole � 0, 57
2. �atwo�� standard�w w cz�ci MP wynosi
a) I w wojew�dztwie 0,49
w szkole � 0, 59
b) II w wojew�dztwie 0,71 w szkole � 0, 76
c) III w wojew�dztwie 0,54 w szkole � 0, 59
d) IV w wojew�dztwie 0,36 w szkole � 0, 49
Diagram �atwo�ci standard�w
na tle wojew�dztwa i gminy � cze�� humanistyczna i matematyczno - przyrodnicza.
�atwo�� badanych czynno�ci w zakresie
standardu:
cz�� humanistyczna |
||||||||||
Lp. |
Badane czynno�ci |
standard |
Numery zada� |
Warto�� wska�nika �atwo�ci w wojew�dztwie |
Warto�� wska�nika �atwo�ci poszczeg�lnych
zada� w gimnazjum |
Warto�� wska�nika �atwo�ci w gimnazjum |
||||
1 |
czyta teksty kultury na poziomie dos�ownym, przeno�nym i symbolicznym |
I/1 |
6 7 9 10 15 16 18 19 20 |
0,83 |
0,87 0,90 0,85 0,91 0,81 0,58 0,91 0,98 0,93 |
0,86 |
||||
2 |
interpretuje teksty kultury, uwzgl�dniaj�c intencje nadawcy |
I/2 |
3 12 17 25 27 29 |
0,70 |
0,69 0,94 0,71 0,83 0,76 0,68 |
0,77 |
||||
3 |
wyszukuje informacje |
I/3 |
1 2 4 5 13 |
0,83 |
0,95 0,88 0,93 0,87 0,83 |
0,89 |
||||
4 |
dostrzega w odczytywanych tekstach �rodki wyrazu i okre�la ich funkcje |
I/4 |
28 |
0,62 |
0,76 |
0,76 |
||||
5 |
odnajduje i interpretuje zwi�zki przyczynowo � skutkowe w polityce |
I/5 |
11 |
0,74 |
0,78 |
0,77 |
||||
6 |
dostrzega kontekst historyczny |
I/6 |
8 14 26 |
0,64 |
0,55 0,88 0,58 |
0,67 |
||||
7 |
buduje wypowiedzi poprawne pod wzgl�dem j�zykowym i stylistycznym |
II/1 |
31.1 31.3 31.4 32.3 32.4 |
0,34 |
0,71 0,57 0,59 0,46 0,28 |
0,52 |
||||
8 |
Pos�uguje si� kategoriami i poj�ciami swoistymi dla przedmiot�w humanistycznych |
II/2 |
22 |
0,51 |
0,69 |
0,69 |
||||
9 |
tworzy tekst na zadany temat / zna i stosuje zasady organizacji tekstu |
II/4 |
31.2 32.1.1 32.2 |
0,66 |
0,94 0,85 0,78 |
0,86 |
||||
10 |
formu�uje argumenty uzasadniaj�ce / w�asne stanowisko |
II/5 |
24 32.1.5 |
0,51 |
0,57 0,62 |
0,60 |
||||
11 |
analizuje i por�wnuje / porz�dkuje informacje zawarte w tekstach kultury |
II/6 |
23 32.1.2 32.1.3 32.1.4 |
0,55 |
0,74 0,73 0,34 0,75 |
0,64 |
||||
12 |
dokonuje celowych operacji na tek�cie � przekszta�ca stylistycznie |
II/7 |
21 |
0,12 |
0,10 |
0,10 |
||||
13 |
Wypowiada si� na temat sytuacji problemowej przedstawionej w tekstach kultury / wyci�ga wnioski |
II/9 |
30 32.1.6 |
0,67 |
0,87 0,77 |
0,82 |
||||
|
||||||||||
cz�� matematyczno � przyrodnicza |
||||||||||
Lp. |
Badane czynno�ci |
standard |
Numery zada� |
Warto�� wska�nika �atwo�ci w wojew�dztwie |
Warto�� wska�nika �atwo�ci poszczeg�lnych
zada� w gimnazjum |
Warto�� wska�nika �atwo�ci w gimnazjum |
||||
1 |
Stosuje terminy i poj�cia matematyczno - przyrodnicze |
I/1 |
19 28 |
0,59 |
0,48 0,78 |
0,63 |
||||
2 |
wykonuje obliczenie w sytuacjach praktycznych |
I/2 |
1 2 7 9 11 31 |
0,49 |
0,37 0,78 0,68 0,40 0,70 0,51
|
0,57 |
||||
3 |
pos�uguje si� w�a�ciwo�ciami figur |
I/3 |
33 |
0,40 |
0,58
|
0,58 |
||||
4 |
odczytuje informacje |
II/1 |
22 |
0,69 |
0,75
|
0,75 |
||||
5 |
operuje informacj� |
II/2 |
3 4 5 6 8 12 13 16 21 29 |
0,72 |
0,92 0,76 0,94 0,91 0,99 0,79 0,58 0,58 0,83 0,55 |
0,79 |
||||
6 |
wskazuje prawid�owo�ci w procesach, w funkcjonowaniu uk�ad�w i system�w |
III/1 |
14 17 18 30 |
0,67 |
0,71 0,64 0,65 0,76 |
0,69 |
||||
7 |
pos�uguje si� j�zykiem symboli i wyra�e� algebraicznych |
III/2 |
15 20 27 |
0,37 |
0,51 0,62 0,33 |
0,49 |
||||
8 |
pos�uguje si� funkcjami |
III/3 |
23 |
0,27 |
0,29 |
0,29 |
||||
9 |
stosuje zintegrowan� wiedz� do obja�niania zjawisk przyrodniczych |
III/4 |
10 24 25 |
0,66 |
0,46 0,86 0,86 |
0,73 |
||||
10 |
tworzy modele sytuacji problemowej |
IV/ 3 |
32 |
0,20 |
0,25 |
0,25 |
||||
11 |
tworzy i realizuje plan rozwi�zania |
IV/4 |
26 |
0,42 |
0,57
|
0,57 |
||||
Cz��
humanistyczna:
Diagram
�atwo�ci badanych czynno�ci w zakresie standardu na tle wojew�dztwa � cz��
humanistyczna
Cz�� matematyczno � przyrodnicza:
Diagram �atwo�ci badanych czynno�ci w zakresie standardu na tle wojew�dztwa � cz�� matematyczno � przyrodnicza
Z diagram�w wida�, �e w cz�ci H uczniowie w przewa�aj�cej cz�ci badanych czynno�ciach uzyskali wyniki wy�sze ni� �rednie wyniki w wojew�dztwie; za wyj�tkiem standardu II/7, a w cz�ci MP wyniki uczni�w naszej szko�y s� wy�sze we wszystkich standardach.
XII.
Analiza tabeli zawieraj�cej wyniki o zadaniach pozwala ustali�, co dla
uczni�w by�o trudne i s�abiej opanowane, czyli co wymaga dodatkowych �wicze�
lub zmiany sposobu nauczania, uczenia si�.
Cz�� humanistyczna |
interpretacja |
bardzo trudne |
trudne |
umiarkowanie trudne |
�atwe |
bardzo �atwe |
|
warto�� wska�nika |
0 � 0,19 |
0,20 � 0,49 |
0,50 � 0,69 |
0,70 � 0,89 |
0,90 - 1 |
||
numery zada� - wojew�dztwo |
zamkni�te |
brak |
brak |
3,8,16 |
2,5,6,7,9,11,13,14,15,17,20 |
1,4,10,12,18,19 |
|
otwarte |
21 |
32 |
22,23,24,25, 26,27,28, 29,31 |
30 |
brak |
||
numery zada� - szko�a |
zamkni�te |
brak |
brak |
3,8,16 |
2,5,6,9,11,13,14, 15,17 |
1,4,7,10,12,18, 19,20 |
|
otwarte |
21 |
brak |
22,24,26, 29,32 |
23,25,27,28, 30,31 |
brak |
1. Zadania, kt�re jako ca�o��
okaza�y si� �atwiejsze dla uczni�w
naszego gimnazjum ni� dla og�u uczni�w w wojew�dztwie: 7, 20, 23, 25, 27, 28, 31.
2. Zadania, kt�re jako ca�o�� okaza�y si� trudniejsze dla uczni�w naszego gimnazjum ni� dla og�u uczni�w w wojew�dztwie: brak.
Cz�� mat. - przyrodnicza |
interpretacja |
bardzo trudne |
trudne |
umiarkowanie trudne |
�atwe |
bardzo �atwe |
|
warto�� wska�nika |
0 � 0,19 |
0,20 � 0,49 |
0,50 � 0,69 |
0,70 � 0,89 |
0,90 - 1 |
||
numery zada� - wojew�dztwo |
zamkni�te |
brak |
1,9,10,15, 19,23 |
2,4,7,11,13,14,16,17,18,20,22 |
3,12,21,24,25 |
5,6,8 |
|
otwarte |
brak |
26,27,29,31,32,33 |
brak |
28,30 |
brak |
||
numery zada� - szko�a |
zamkni�te |
brak |
1,9,10,19, 23 |
7,13,15,16, 17,18,20 |
2,4,11,12,14, 21,22,24,25 |
3,5,6,8 |
|
otwarte |
brak |
27,32 |
26, 29,31,33 |
28,30 |
brak |
1. Zadania, kt�re jako ca�o�� okaza�y si� �atwiejsze dla uczni�w naszego
gimnazjum ni� dla og�u uczni�w w wojew�dztwie: 2, 3, 4, 11, 14, 15, 22, 26,
29, 31, 33.
2.
Zadania, kt�re jako ca�o�� okaza�y si� trudniejsze dla uczni�w naszego gimnazjum ni�
dla og�u
uczni�w w wojew�dztwie: brak
XIII.
Tabela zawiera zadania obejmuj�ce badane czynno�ci z
podzia�em na stopie� opanowania wiadomo�ci i umiej�tno�ci - dla uczni�w naszego gimnazjum z podzia�em
na cz�ci zada�:
Cz�� humanistyczna |
|||||||
Interpretacja �atwo�ci zada� w szkole |
Numer zadania |
Warto�� wska�nika |
Badane czynno�ci |
Przedmiot nauczania |
|||
szko�a |
woj. |
||||||
bardzo trudne 0 � 0,19 |
21 |
0,10 |
0,12 |
Przekszta�ca fragment kroniki w tekst niezawieraj�cy opinii |
j. polski |
||
32.3.1 |
0,11 |
0,14 |
Pisze poprawnie pod wzgl�dem sk�adniowym, leksykalnym, fleksyjnym, frazeologicznym |
||||
trudne 0,20 � 0,49 |
32.1.3 |
0,34 |
0,46 |
Omawia cechy postaci |
|||
32.4.1 |
0,27 |
0,24 |
Stosuje zasady ortografii |
||||
32.4.2 |
0,29 |
0,24 |
Stosuje zasady interpunkcji |
||||
zadania umiarkowanie trudne
0,50 � 0,69 : 3, 8, 16, 22, 24, 26, 29, 31.3, 31.4, 31.1.5 |
|||||||
�atwe 0,70 � 0,89 |
2 |
0,88 |
Wyszukuje informacje we fragmencie tekstu |
j. polski |
|||
5 |
0,87 |
Wyszukuje informacje w tek�cie |
|||||
6 |
0,87 |
Odczytuje fragment tekstu na poziomie dos�ownym |
|||||
9 |
0,85 |
Odczytuje tekst na poziomie dos�ownym |
|||||
11 |
0,78 |
Dostrzega skutki wydarzenia historycznego dla postaci bior�cej w nim udzia� |
j. polski historia |
||||
13 |
0,83 |
Rozpoznaje wiek na podstawie przypisu |
|||||
14 |
0,88 |
Przywo�uje kontekst historyczny dla odczytania znaczenia wyrazu |
|||||
15 |
0,81 |
Odczytuje fragment tekstu na poziomie dos�ownym |
j. polski |
||||
17 |
0,71 |
Odczytuje intencje nadawcy |
|||||
23 |
0,74 |
Por�wnuje sytuacje ukazane w tek�cie II i na obrazie |
|||||
25 |
0,83 |
Okre�la kto do kogo m�wi w wierszu |
|||||
27 |
0,76 |
Okre�la cech� �wiata ukazanego w wierszu |
|||||
28 |
0,76 |
Dostrzega funkcje zdrobnie� |
|||||
30 |
0,87 |
Wyja�nia na czym polega� tragizm sytuacji, w jakiej znale�li si� bohater wiersza i jego r�wie�nicy |
|||||
31.1 |
0,71 |
Redaguje og�oszenie na zadany temat, przestrzegaj�c wymog�w typowych dla tej formy (formalne wyr�niki) |
|||||
32.1.1 |
0.85 |
Redaguje charakterystyk� poprawn� pod wzgl�dem tre�ci, kompozycji, j�zyka, stylu i zapisu, tzn.: wybiera posta� adekwatn� do tematu |
|||||
32.1.2 |
0,73 |
Przedstawia posta� |
|||||
32.1.4 |
0,75 |
Eksponuje cechy bohatera �wiadcz�ce o jego dorastaniu |
|||||
32.1.6 |
0,77 |
Podsumowuje wypowied� |
|||||
32.2.1 |
0,72 |
Stosuje zasady typowe dla kompozycji budowanej wypowiedzi |
|||||
32.2.2 |
0,81 |
Pisze tekst sp�jny |
|||||
32.2.3 |
0,80 |
Pisze tekst logicznie uporz�dkowany |
|||||
32.3.2 |
0,81 |
Dostosowuje styl wypowiedzi do sytuacji komunikacyjnej � stosuje s�ownictwo oceniaj�ce i warto�ciuj�ce |
|||||
bardzo �atwe 0,90 - 1 |
1 |
0,95 |
Wyszukuje informacje we fragmencie tekstu |
j. polski |
|||
4 |
0,03 |
Wyszukuje informacje we fragmencie tekstu |
|||||
7 |
0,90 |
Odczytuje przeno�ne znaczenie wyra�enia na podstawie przypisu i ca�ego tekstu |
|||||
10 |
0,91 |
Odczytuje znaczenie wyra�enia z kontekstu |
|||||
12 |
0,94 |
Odczytuje intencje autora tekstu |
|||||
18 |
0,91 |
Odczytuje fragment tekstu na poziomie dos�ownym |
|||||
19 |
0,98 |
Odczytuje fragment tekstu na poziomie dos�ownym |
|||||
20 |
0,93 |
Rozpoznaje zdanie zawieraj�ce przypuszczenie |
|||||
31.2 |
0,94 |
Pisze sp�jny tekst |
|||||
Cz�� matematyczno - przyrodnicza |
||||||||
Interpretacja �atwo�ci zada� w szkole |
Numer zadania |
Warto�� wska�nika |
Badane czynno�ci |
Przedmiot nauczania |
||||
szko�a |
woj. |
|||||||
bardzo trudne 0 � 0,19 |
32.2 |
0,17 |
0,12 |
Podaje wyra�enie algebraiczne d�ugo�ci chodnika u�o�onego z n p�ytek |
matematyka
|
|||
trudne 0,20 � 0,49 |
1 |
0,37 |
Oblicze procent danej liczby wyra�onej w procentach |
matematyka |
||||
9 |
0,40 |
Wybiera wyra�enie, za pomoc� kt�rego mo�na obliczy� szukana wielko�� |
matematyka |
|||||
10 |
0,46 |
Ocenia poprawno�� wniosk�w na podstawie danych z tabeli |
matematyka geografia |
|||||
19 |
0,48 |
Wskazuje nazw� procesu uwalniania energii w kom�rkach |
biologia |
|||||
23 |
0,29 |
Wybiera poprawny wniosek na podstawie analizy wykresu |
chemia |
|||||
26.4 |
0,48 |
Stosuje wz�r na obliczanie pola powierzchni prostopad�o�cianu |
matematyka |
|||||
26.6 |
0,23 |
Wykonuje obliczenia |
matematyka |
|||||
27.1 |
0,35 |
Uzupe�nia luki w zapisach reakcji, podaje wzory reagent�w |
biologia chemia |
|||||
27.2 |
0,33 |
Dobiera wsp�czynniki w r�wnaniu reakcji |
||||||
27.3 |
0,29 |
Podaje nazwy reagent�w |
||||||
31.1 |
0,32 |
Oblicza odleg�o�� i analizuje niezb�dno�� danych; oblicza odleg�o�� na podstawie danych |
matematyka |
|||||
32.1 |
0,33 |
Wyr�nia istotne wielko�ci oraz zapisuje je w terminach matematycznych � oblicza d�ugo�� chodnika u�o�onego z podanej liczby p�ytek o okre�lonym kszta�cie |
matematyka |
|||||
33.5 |
0,41 |
Wykonuje obliczenia |
matematyka |
|||||
zadania umiarkowanie trudne 0,50 � 0,69 : 7, 13, 15, 16, 17, 18, 20, 26.3, 26.5,
29.1, 29.2, 33.2, 33.3, 33.4 |
||||||||
�atwe 0,70 � 0,89 |
2 |
0,78 |
Oblicza miar� k�ta odpowiadaj�c� wycinkowi ko�a |
matematyka |
||||
4 |
0,76 |
Przetwarza informacje przedstawione na rysunku |
geografia |
|||||
11 |
0,70 |
Oblicza �redni� arytmetyczn� |
matematyka
|
|||||
12 |
0,79 |
Por�wnuje informacje z piramid wiekowych |
geografia |
|||||
14 |
0,71 |
Dobiera kszta�t piramidy wiekowej do podanych warunk�w dotycz�cych populacji |
geografia |
|||||
21 |
0,83 |
Na podstawie informacji z tekstu wybiera wz�r strukturalny w�glowodoru nasyconego |
chemia |
|||||
22 |
0,75 |
Na podstawie wykresu wybiera wz�r w�glowodoru wrz�cego we wskazanym przedziale temperatur |
chemia |
|||||
24 |
0,86 |
Wskazuje wniosek wynikaj�cy z opisanej operacji |
fizyka |
|||||
25 |
0,86 |
Obja�nia przyczyn� zjawiska wyst�puj�cego w przyrodzie |
biologia |
|||||
26.1 |
0,84 |
Uk�ada i wykonuje plan rozwi�zania zadania, stosuje wz�r na obliczanie pola powierzchni kuli |
matematyka |
|||||
26.2 |
0,75 |
Stosuje wz�r na obliczanie pola powierzchni kuli |
||||||
28.1 |
0,78 |
Porz�dkuje procesy geologiczne, dobiera nazw� rodzaju procesu i przyk�ady proces�w geologicznych powodowanych przez energie s�oneczn� |
geografia |
|||||
28.2 |
0,77 |
Dobiera nazw� rodzaju energii i przyk�ady powodowanej przez ni� wewn�trznych proces�w geologicznych |
||||||
30.1 |
0,83 |
Stwierdza odnawialno�� �r�d�a energii |
fizyka |
|||||
30.2 |
0,72 |
Podaje kolejno�� przemian energii w elektrowni wodnej |
||||||
31.2 |
0,71 |
Wskazuje niepotrzebn� dan� |
matematyka |
|||||
33.1 |
0,75 |
Stosuje w�asno�ci tr�jk�t�w ( r�wnoramiennych i prostok�tnych ), korzysta z w�asno�ci k�t�w w tr�jk�cie do obliczania miar k�t�w |
matematyka |
|||||
bardzo �atwe 0,90 - 1 |
3 |
0,92 |
Por�wnuje informacje przedstawione na rysunku |
geografia |
||||
5 |
0,94 |
Por�wnuje informacje z wykresu |
geografia matematyka |
|||||
6 |
0,91 |
Analizuje informacje z wykresu |
geografia matematyka |
|||||
8 |
0,99 |
Por�wnuje dane liczbowe z tabeli |
geografia matematyka |
|||||
XIV. Tabela
zawiera wyniki uczni�w naszej szko�y od
2002 roku
Uwaga: R�nice rz�du 0,01 wynikaj� z
przybli�e�
1. Cz�� humanistyczna � dane dotycz�ce naszej
szko�y:
wska�niki |
2002 |
2003 |
2004 |
2005 |
2006 |
2007 |
2008 |
|
Liczba uczni�w |
169 |
208 |
183 |
192 |
194 |
185 |
207 |
|
�atwo�� zestawu |
0,63 |
0,66 |
0,6 |
0,72 |
0,60 |
0,70 |
0,70 |
|
�atwo�� standardu |
I |
0,74 |
0,80 |
0,66 |
0,83 |
0,72 |
0,79 |
0,82 |
II |
0,52 |
0,52 |
0,54 |
0,62 |
0,49 |
0,62 |
O,57 |
|
�rednia M |
31,5 |
33 |
32 |
36,21 |
30,21 |
35,22 |
34,53 |
|
Modalna Mo |
33, 35, 36 |
35 |
32 |
40 |
35 |
35, 38, 40 |
40 |
|
Mediana Me |
33 |
34 |
31 |
38 |
31 |
36 |
37 |
|
Najwy�szy wynik |
45 |
46 |
45 |
50 |
43 |
49 |
50 |
|
Najni�szy wynik |
10 |
12 |
6 |
9 |
4 |
9 |
9 |
|
Rozst�p |
35 |
34 |
39 |
42 |
39 |
40 |
41 |
Diagram przedstawia �atwo��
standard�w w naszej szkole od 2002 roku - cz�� humanistyczna.
X V. Tabela zawiera �atwo�ci zestawu i �atwo�ci standard�w uczni�w naszej
szko�y na tle wojew�dztwa i gminy � cz�� humanistyczna.
rok |
wska�niki |
woj. |
gmina |
szko�a |
||
2002 |
�atwo�� zestawu |
0,62 |
0,64 |
0,63 |
||
�atwo�� standard�w |
I |
0,70 |
0,72 |
0,74 |
||
II |
0,54 |
0,56 |
0,52 |
|||
2003 |
�atwo�� zestawu |
0,66 |
0,66 |
0,66 |
||
�atwo�� standard�w |
I |
0,79 |
0,80 |
0,80 |
||
II |
0,52 |
0,52 |
0,52 |
|||
2004 |
�atwo�� zestawu |
0,56 |
0,57 |
0,60 |
||
�atwo�� standard�w |
I |
0,62 |
0,63 |
0,66 |
||
II |
0,50 |
0,50 |
0,54 |
|||
2005 |
�atwo�� zestawu |
0,67 |
0,67 |
0,72 |
||
�atwo�� standard�w |
I |
0,76 |
0,78 |
0,83 |
||
II |
0,54 |
0,56 |
0,62 |
|||
2006 |
�atwo�� zestawu |
0,63 |
0,61 |
0,60 |
||
�atwo�� standard�w |
I |
0,73 |
0,72 |
0,72 |
||
II |
0,54 |
0,50 |
0,49 |
|||
2007 |
�atwo�� zestawu |
0,63 |
0,64 |
0,70 |
||
�atwo�� standard�w |
I |
0,72 |
0,74 |
0,79 |
||
II |
0,55 |
0,54 |
0,62 |
|||
2008 |
�atwo�� zestawu |
O,62 |
0,67 |
0,70 |
||
�atwo�� standard�w |
I |
0,77 |
0,79 |
0,82 |
||
II |
0,47 |
0,55 |
0,57 |
|||
Diagram
�atwo�ci zestawu egzaminacyjnego dla
uczni�w naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku � cz�� humanistyczna.
Diagram
�atwo�ci standardu I naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku � cz�� humanistyczna.
Diagram
�atwo�ci standardu II naszej szko�y na
tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku � cz��
humanistyczna.
2. Cz�� mat. - przyrodnicza � dane dotycz�ce naszej szko�y:
wska�niki |
2002 |
2003 |
2004 |
2005 |
2006 |
2007 |
2008 |
|
Liczba uczni�w |
169 |
208 |
183 |
192 |
194 |
185 |
207 |
|
�atwo�� zestawu |
0,55 |
0,6 |
0,53 |
0,58 |
0,55 |
0,62 |
0,61 |
|
�atwo�� standardu |
I |
0,71 |
0,65 |
0,59 |
0,63 |
0,55 |
0,59 |
0,59 |
II |
0,68 |
0,56 |
0,77 |
0,71 |
0,70 |
0,76 |
0,76 |
|
III |
0,56 |
0,48 |
0,60 |
0,49 |
0,48 |
0,60 |
0,59 |
|
IV |
0,26 |
0,37 |
0,44 |
0,45 |
0,45 |
0,46 |
0,49 |
|
�rednia M |
27,5 |
30 |
26,6 |
28,82 |
27,42 |
30,77 |
0,61 |
|
Modalna Mo |
26 |
38 |
18, 25, 26 |
18, 29, 31 |
34 |
36 |
20 |
|
Mediana Me |
28 |
34,5 |
26 |
29 |
27 |
31 |
32 |
|
Najwy�szy wynik |
45 |
50 |
50 |
50 |
50 |
50 |
50 |
|
Najni�szy wynik |
10 |
8 |
5 |
6 |
4 |
7 |
8 |
|
Rozst�p |
35 |
42 |
45 |
45 |
46 |
43 |
42 |
Diagram
przedstawia �atwo�� standard�w w
naszej szkole od 2002 roku - cz��
matematyczno � przyrodnicza.
XV. Tabela zawiera �atwo�ci zestawu i �atwo�ci standard�w uczni�w naszej
szko�y na tle wojew�dztwa i gminy � cz�� matematyczno � przyrodnicza.
|
rok |
wska�niki |
woj. |
gmina |
szko�a |
|||||||
2002 |
�atwo�� zestawu |
0,52 |
0,55 |
0,55 |
|
|||||||
�atwo�� standard�w |
I |
0,61 |
0,66 |
0,71 |
|
|||||||
II |
0,65 |
0,67 |
0,68 |
|
||||||||
III |
0,52 |
0,54 |
0,56 |
|
||||||||
IV |
0,29 |
0,31 |
0,26 |
|
||||||||
2003 |
�atwo�� zestawu |
0,49 |
0,56 |
0,60 |
|
|||||||
�atwo�� standard�w |
I |
0,49 |
0,56 |
0,59 |
|
|||||||
II |
0,70 |
0,75 |
0,77 |
|
||||||||
III |
0,48 |
0,54 |
0,60 |
|
||||||||
IV |
0,28 |
0,37 |
0,44 |
|
||||||||
2004 |
�atwo�� zestawu |
0,46 |
0,49 |
0,52 |
|
|||||||
�atwo�� standard�w |
I |
0,57 |
0,61 |
0,65 |
|
|||||||
II |
0,51 |
0,54 |
0,56 |
|
||||||||
III |
0,45 |
0,46 |
0,48 |
|
||||||||
IV |
0,30 |
0,33 |
0,37 |
|
||||||||
2005 |
�atwo�� zestawu |
0,47 |
0,51 |
0,57 |
|
|||||||
�atwo�� standard�w |
I |
0,52 |
0,55 |
0,63 |
|
|||||||
II |
0,63 |
0,66 |
0,71 |
|
||||||||
III |
0,39 |
0,42 |
0,49 |
|
||||||||
IV |
0,35 |
0,40 |
0,45 |
|
||||||||
2006 |
�atwo�� zestawu |
0,48 |
0,50 |
0,55 |
|
|||||||
�atwo�� standard�w |
I |
0,44 |
0,49 |
0,55 |
|
|||||||
II |
0,66 |
0,69 |
0,70 |
|
||||||||
III |
0,46 |
0,48 |
0,48 |
|
||||||||
IV |
0,30 |
0,36 |
0,45 |
|
||||||||
2007 |
�atwo�� zestawu |
0,50 |
0,52 |
0,62 |
|
|||||||
�atwo�� standard�w |
I |
0,42 |
0,48 |
0,59 |
|
|||||||
II |
0,68 |
0,70 |
0,76 |
|
||||||||
III |
0,52 |
0,54 |
0,60 |
|
||||||||
IV |
0,35 |
0,38 |
0,46 |
|
||||||||
2008 |
�atwo�� zestawu |
0,53 |
0,56 |
0,61 |
|
|||||||
�atwo�� standard�w |
I |
0,49 |
0,53 |
0,59 |
|
|||||||
II |
0,71 |
0,73 |
0,76 |
|
||||||||
III |
0,54 |
0,56 |
0,59 |
|
||||||||
IV |
0,36 |
0,41 |
0,49 |
|
||||||||
Diagram
�atwo�ci zestawu egzaminacyjnego
uczni�w naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku - cz�� matematyczno � przyrodnicza.
Diagram
�atwo�ci standardu I naszej szko�y
na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku - cz��
matematyczno � przyrodnicza.
Diagram
�atwo�ci standardu II naszej szko�y
na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku
� cz�� matematyczno � przyrodnicza.
Diagram
�atwo�ci standardu III naszej szko�y
na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku - cz��
matematyczno � przyrodnicza.
Diagram
�atwo�ci standardu IV naszej szko�y
na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku �
cz�� matematyczno � przyrodnicza.
XVI.
Tabela zawiera standardy obj�te planem naprawczym od
roku szkolnego 2004/2005 oraz �atwo�ci standard�w uczni�w naszej szko�y w roku
2004, 2005, 2006, 2007 i 2008
cz�� humanistyczna
Standard obj�ty planem naprawczym w roku szk. 2004/05 i 2005/06 |
Przedmioty,
na kt�rych g��wnie realizowano plan naprawczy danego standardu |
�atwo�ci standard�w |
|||||
2004 |
2005 |
2006 |
2007 |
2008 |
|||
I Czytanie i odbi�r tekst�w kultury |
I.1. Czyta teksty
kultury |
historia |
0,70 |
0,84 |
0,70 |
0,79 |
0,86 |
I.6
Dostrzega i
analizuje konteksty niezb�dne do interpretacji tekst�w |
j. polski historia plastyka muzyka religia |
0,55 |
0,77 |
0,67 |
0,68 |
0,67 |
|
II. Tworzenie
w�asnego tekstu |
II.1
Buduje wypowiedzi poprawne
pod wzgl�dem j�zykowym i stylistycznym w r�nych formach |
j. polski historia i WOS j. obcy plastyka muzyka religia |
0,30 |
0,35 |
0,27 |
0,45 |
0,52 |
II. 5
Formu�uje, porz�dkuje i
warto�ciuje argumenty uzasadniaj�ce stanowisko w�asne lub cudze |
historia i WOS plastyka muzyka religia |
0,51 |
0,31 |
0,38 |
0,48 |
0,60 |
|
II.6
Analizuje, por�wnuje,
porz�dkuje i syntetyzuje zawarte
w tekstach
kultury |
historia i WOS j. obcy plastyka muzyka religia |
0,58 |
0,73 |
0,48 |
0,79 |
0,64 |
|
II. 7
Dokonuje celowych operacji
na tek�cie |
j. polski j. obcy |
0,46 |
0,41 |
0,47 |
Zakres nie badany |
0,10 |
|
II.8 Wypowiada si� na temat
zwi�zk�w mi�dzy kultur� rodzim� a innymi kr�gami kulturowymi |
j. polski plastyka |
0,27 |
Zakres nie badany |
Zakres nie badany |
Zakres nie badany |
Zakres
nie badany |
cz�� matematyczno � przyrodnicza
Standard obj�ty planem naprawczym w roku szk. 2004/05 i 2005/06 |
Przedmioty, na kt�rych g��wnie realizowano plan naprawczy danego standardu |
�atwo�ci standard�w |
|||||
2004 |
2005 |
2006 |
2007 |
2008 |
|||
I Umiej�tne stosowanie termin�w,
poj�� i procedur z zakresu
przedmiot�w matematyczno �
przyrodniczych niezb�dnych w praktyce �yciowej i dalszym
kszta�ceniu |
I.1. Stosuje terminy i poj�cia
matematyczno - przyrodnicze |
matematyka fizyka chemia biologia |
0,66 |
0,77 |
Zakres nie badany |
Zakres nie badany |
0,63 |
I.2
Wykonuje obliczenia w
r�nych sytuacjach praktycznych |
geografia matematyka fizyka chemia technika |
0,67 |
0,67 |
0,56 |
0,64 |
0,57 |
|
I.3 Pos�uguje si� w�asno�ciami
figur |
matematyka |
0,52 |
0,47 |
0,56 |
0,52 |
0,58 |
|
II. Wyszukiwanie i
stosowanie informacji |
II.1 Odczytuje informacje |
informatyka |
0,60 |
0,58 |
0,89 |
0,89 |
0,75 |
II.2
Operuje informacj� |
matematyka fizyka chemia biologia geografia technika |
0,57 |
0,75 |
0,56 |
0,69 |
0,79 |
|
III. Wskazywanie i
opisywanie fakt�w, zwi�zk�w i zale�no�ci w szczeg�lno�ci przyczynowo �
skutkowych, funkcjonalnych, przestrzennych i czasowych |
III.1
wskazuje prawid�owo�ci w
procesach, w funkcjonowaniu uk�ad�w i system�w |
fizyka chemia geografia |
0,59 |
0,61 |
0,50 |
0,56 |
0,69 |
III.2
Pos�uguje si� j�zykiem
symboli i wyra�e� algebraicznych |
matematyka fizyka chemia geografia |
0,41 |
0,48 |
0,50 |
0,60 |
0,49 |
|
III.3
Pos�uguje si� funkcjami |
Matematyka |
Zakres nie badany |
Zakres nie badany |
Zakres nie badany |
Zakres nie badany |
0,29 |
|
III.4
stosuje zintegrowan�
wiedz� do obja�niania zjawisk przyrodniczych |
fizyka biologia geografia kultura fizyczna |
0,36 |
Zakres nie badany |
0,59 |
0,61 |
0,73 |
|
IV. Stosowanie
zintegrowanej wiedzy i umiej�tno�ci do rozwi�zywania problem�w |
IV.1 stosuje techniki tw�rczego
rozwi�zywania problem�w |
biologia chemia |
Zakres nie badany |
0,36 |
Zakres nie badany |
0,67 |
Zakres
nie badany |
IV.2 analizuje sytuacj� problemow� |
matematyka fizyka biologia geografia |
0,41 |
0,77 |
Zakres nie badany |
Zakres nie badany |
Zakres
nie badany |
|
IV.3
tworzy modele sytuacji
problemowej |
biologia |
Zakres nie badany |
0,31 |
0,47 |
0,54 |
0,25 |
|
IV.4
tworzy i realizuje plan
rozwi�zania |
matematyka fizyka biologia geografia |
0,34 |
0,40 |
0,46 |
0,40 |
Zakres nie badany |
|
IV.5
opracowuje wyniki |
matematyka biologia informatyka |
Zakres nie badany |
0,22 |
0,35 |
0,08 |
Zakres
nie badany |
Diagram
przedstawia standardy obj�te planem naprawczym od roku szk. 2004/05 �
- cz�� humanistyczna - por�wnanie �atwo�ci standard�w od 2004 roku
Diagram
przedstawia standardy obj�te planem naprawczym od roku szk. 2004/05 �
- cz�� matematyczno - przyrodnicza - por�wnanie �atwo�ci standard�w
od roku 2004.