przeprowadzonego w Gimnazjum nr 1 w Wodzis�awiu �l�skim
I. Do egzaminu przyst�pi�o 185 uczni�w.
II. Zestawy sprawdza�y umiej�tno�ci i wiadomo�ci opisane w nast�puj�cych obszarach standard�w egzaminacyjnych:
1. Cz�� humanistyczna
a) czytanie i odbi�r tekst�w kultury (I)
b) tworzenie w�asnego tekstu (II)
2. Cz�� matematyczno � przyrodnicza
a) umiej�tne stosowanie termin�w, poj�� i procedur z zakresu przedmiot�w matematyczno � przyrodniczych niezb�dnych w praktyce �yciowej i dalszym kszta�ceniu (I)
b) wyszukiwanie i stosowanie informacji (II)
c) wskazywanie i opisywanie fakt�w, zwi�zk�w i zale�no�ci, w szczeg�lno�ci przyczynowo � skutkowych, funkcjonalnych, przestrzennych i czasowych (III)
d) stosowanie zintegrowanej wiedzy i umiej�tno�ci do rozwi�zywania problem�w (IV)
III. Wyniki egzaminu przedstawione na dziewi�ciopunktowej znormalizowanej skali staninowej po zgrupowaniu w trzy przedzia�y (niski od 0 do 27 pkt, �redni od 28 do 40 pkt, wysoki od 41 do 50 pkt.) pokazuj�, �e:
1. w cz�ci H wynik najni�szy, bardzo niski i niski uzyska�o w szkole 10,27 % uczni�w (w gminie 16,18 %, w powiecie 19,38 %, w wojew�dztwie 20,17 %), wynik �redni uzyska�o w szkole 57,84 % (w gminie 65,09 %, w powiecie 64,45 %, w wojew�dztwie 56,67%), a wyniki wysoki, bardzo wysoki i najwy�szy uzyska�o w szkole 31,89 % (w gminie 18,72%, w powiecie 16,16 %, w wojew�dztwie 23,15 %).
2. w cz�ci MP wynik najni�szy, bardzo niski i niski uzyska�o w szkole 9,18 % uczni�w (w gminie 16,70 %, w powiecie 18,92 %, w wojew�dztwie 22,85 %), wynik �redni uzyska�o w szkole 47,03% (w gminie 55,14 %, w powiecie 57, 88 %, w wojew�dztwie 54,79 %), a wyniki wysoki, bardzo wysoki i najwy�szy uzyska�o w szkole 43,78 % (w gminie 28,16 %, w powiecie 23,21 %, w wojew�dztwie 22,36 %).
.
W wojew�dztwie �l�skim uczniowie w cz�ci H najcz�ciej uzyskiwali wynik w 5 staninie: 22,76 %
W szkole r�wnie� wyniki najcz�stsze uczniowie uzyskali w 5 staninie : 25,95 % .
Natomiast w cz�ci MP w wojew�dztwie uczniowie najcz�ciej uzyskiwali wynik w 5 staninie: 20,71%.
W szkole w 7 staninie: 22,70 % .
IV. Modalna, czyli wynik najcz�stszy w cz�ci H wynosi w wojew�dztwie wynosi 39 pkt, w szkole: 35 pkt., 38 pkt. i 41 pkt. (po 12 uczni�w), w cz�ci MP w wojew�dztwie wynosi 18 pkt., w szkole 36 pkt. (12 uczni�w).
V. Mediana, czyli wynik �rodkowy w wojew�dztwie w cz�ci H wynosi 33, w szkole 36, w cz�ci MP w woj. 23, w szkole 31.
VI. Wynik �redni w wojew�dztwie w cz�ci H wynosi 31,8 w szkole 35,22 w cz�ci MP w woj. 25,02 w szkole 30,77
Diagram przedstawia por�wnanie wynik�w �rednich zestawu cz�� H i MP w por�wnaniu z wojew�dztwem
VII. Wynik najwy�szy uzyskany przez uczni�w w wojew�dztwie w cz�ci H wynosi 50, w szkole 49, w cz�ci MP w woj. 50, w szkole tak�e 50.
VIII. Wynik najni�szy uzyskany przez uczni�w w wojew�dztwie w cz�ci H wynosi 0, w szkole 9, w cz�ci MP w woj. 0, w szkole 7.
IX. Rozst�p wynik�w w wojew�dztwie w cz�ci H wynosi 50, w szkole 40, w cz�ci MP w woj. 50, w szkole 43.
X. Wska�nik �atwo�ci dla zestawu cz�ci H w wojew�dztwie wynosi 0,64 (umiarkowanie trudny); a w szkole 0,70 (�atwy)
W cz�ci MP wska�nik �atwo�ci zestawu w woj. wynosi 0,50 (umiarkowanie trudny); a w szkole 0,62 (umiarkowanie trudny)
XI. Przeprowadzony egzamin wskazuje na jakim poziomie uczniowie ko�cz�cy gimnazjum opanowali umiej�tno�ci w zakresie okre�lonych standard�w.
1. �atwo�� standard�w w cz�ci H wynosi
a) I w wojew�dztwie 0,72 w szkole � 0,79
b) II w wojew�dztwie 0,55 w szkole � 0,62
2. �atwo�� standard�w w cz�ci MP wynosi
a) I w wojew�dztwie 0,42 w szkole � 0,59
b) II w wojew�dztwie 0,68 w szkole � 0,76
c) III w wojew�dztwie 0,52 w szkole � 0,60
d) IV w wojew�dztwie 0,35 w szkole � 0,46
Diagram �atwo�ci standard�w na tle wojew�dztwa i gminy
�atwo�� badanych czynno�ci w zakresie standardu:
cz�� humanistyczna |
||||||||||
Lp. |
Badane czynno�ci |
standard |
Numery zada� |
Warto�� wska�nika �atwo�ci w wojew�dztwie |
Warto�� wska�nika �atwo�ci poszczeg�lnych zada� w gimnazjum |
Warto�� wska�nika �atwo�ci w gimnazjum |
||||
1 |
czyta teksty kultury na poziomie dos�ownym, przeno�nym i symbolicznym |
I/1 |
1 5 7 8 9 14 16 23 |
0,72 |
0,75 0,97 0,63 0,74 0,92 0,85 0,81 0,65 |
0,79 |
||||
2 |
interpretuje teksty kultury |
I/2 |
10 24 |
0,86 |
0,93 0,84 |
0,89 |
||||
3 |
wyszukuje informacje |
I/3 |
3 4 12 13 15 21 |
0,83 |
0,90 0,90 0,96 0,97 0,85 0,66 |
0,87 |
||||
4 |
dostrzega w odczytywanych tekstach �rodki wyrazu i okre�la ich funkcje |
I/4 |
19 22 25 |
0,61 |
0,69 0,83 0,62 |
0,71 |
||||
5 |
dostrzega zwi�zki przyczynowo - skutkowe |
I/5 |
15 |
0,82 |
0,86 |
0,86 |
||||
6 |
dostrzega i analizuje konteksty niezb�dne do interpretacji tekst�w kultury |
I/6 |
2 6 11 17 18 |
0,58 |
0,77 0,65 0,65 0,60 0,72 |
0,68 |
||||
7 |
buduje wypowiedzi poprawne pod wzgl�dem j�zykowym i stylistycznym |
II/1 |
29.3 29.4 30.3.1 30. 4.1 30. 4.2 |
0,32 |
0,82 0,67 0,13 0,27 0,35 |
0,45 |
||||
8 |
Pos�uguje si� kategoriami i poj�ciami swoistymi dla przedmiot�w humanistycznych |
II/2 |
27 |
0,37 |
0,45 |
0,45 |
||||
|
tworzy tekst o charakterze informacyjnym lub perswazyjnym, dostosowane do sytuacji komunikacyjnej |
II/3 |
28 29.1.1 29.1.2 30.1.2 30.3.2 30.1.3 |
0,63 |
0,65 0,63 0,99 0,80 0,94 0,52 |
0,76 |
||||
9 |
zna i stosuje zasady organizacji tekstu, tworzy tekst na zadany temat, sp�jny pod wzgl�dem logicznym i sk�adniowym |
II/4
|
29. 2 30. 1.1 30. 2.1 30. 2.2 30. 2.3 |
0,87 |
0,99 0,96 0,95 0,97 0,97 |
0,97 |
||||
10 |
formu�uje, porz�dkuje i warto�ciuje argumenty uzasadniaj�ce stanowisko w�asne lub cudze |
II/5 |
26 30. 1.4 30. 1.5 |
0,47 |
0,59 0,54 0,32 |
0,48 |
||||
11 |
syntetyzuje informacje zawarte w tekstach kultury |
II/6
|
30. 1. 6 |
0,69 |
0,79 |
0,79 |
||||
|
||||||||||
cz�� matematyczno � przyrodnicza |
||||||||||
Lp. |
Badane czynno�ci |
standard |
Numery zada� |
Warto�� wska�nika �atwo�ci w wojew�dztwie |
Warto�� wska�nika �atwo�ci poszczeg�lnych zada� w gimnazjum |
Warto�� wska�nika �atwo�ci w gimnazjum |
||||
1 |
wykonuje obliczenie w sytuacjach praktycznych |
I/2 |
7 8 11 17 18 30.1 30.2 30.3 30.4 |
0,46 |
0,79 0,34 0,97 0,79 0,49 0,76 0,48 0,74 0,42 |
0,64 |
||||
2 |
pos�uguje si� w�a�ciwo�ciami figur |
I/3 |
9 10 33. 1 33. 2 33. 3 33. 4 |
0,35 |
0,79 0,52 0,45 0,49 0,47 0,39 |
0,52 |
||||
3 |
odczytuje informacje |
II/1 |
1 5 26 31.2 |
0,82 |
0,94 0,90 0,99 0,74 |
0,89 |
||||
4 |
operuje informacj� |
II/2 |
2 3 4 6 27 31.1 31.3 |
0,61 |
0,86 0,77 0,51 0,69 0,74 0,97 0,28 |
0,69 |
||||
5 |
wskazuje prawid�owo�ci w procesach, w funkcjonowaniu uk�ad�w i system�w |
III/1 |
13 14 15 21 23 24 25 |
0,50 |
0,50 0,54 0,62 0,31 0,55 0,68 0,71 |
0,56 |
||||
6 |
pos�uguje si� j�zykiem symboli i wyra�e� algebraicznych |
III/2 |
19 20 29 |
0,49 |
0,66 0,50 0,64 |
0,60 |
||||
7 |
stosuje zintegrowan� wiedz� do obja�niania zjawisk przyrodniczych |
III/4 |
16 34 |
0,57 |
0,45 0,76 |
0,61 |
||||
8 |
stosuje techniki tw�rczego rozwi�zywania problem�w |
IV/1 |
12 22 |
0,52 |
0,70 0,64 |
0,67 |
||||
9 |
tworzy modele sytuacji problemowej |
IV/ 3 |
28 |
0,43 |
0,54 |
0,54 |
||||
10 |
tworzy i realizuje plan rozwi�zania |
IV/4 |
32.1 32.2 32.3 |
0,29 |
0,09 0,60 0,52 |
0,40 |
||||
11 |
opracowuje wyniki |
IV/5 |
32.4 |
0,05 |
0,08 |
0,08 |
||||
Cz�� humanistyczna:
Diagram �atwo�ci badanych czynno�ci w zakresie standardu na tle wojew�dztwa � cz�� humanistyczna
Cz�� matematyczno � przyrodnicza:
Diagram �atwo�ci badanych czynno�ci w zakresie standardu na tle wojew�dztwa � cz�� matematyczno � przyrodnicza
Z diagram�w wida�, �e w cz�ci H i cz�ci MP uczniowie we wszystkich badanych czynno�ciach uzyskali wyniki wy�sze ni� �redni wynik w wojew�dztwie.
XII. Analiza tabeli zawieraj�cej wyniki o zadaniach pozwala ustali�, co dla uczni�w by�o trudne i s�abiej opanowane, czyli co wymaga dodatkowych �wicze� lub zmiany sposobu nauczania, uczenia si�.
Cz�� humanistyczna |
interpretacja |
bardzo trudne |
trudne |
umiarkowanie trudne |
�atwe |
bardzo �atwe |
|
warto�� wska�nika |
0 � 0,19 |
0,20 � 0,49 |
0,50 � 0,69 |
0,70 � 0,89 |
0,90 - 1 |
||
numery zada� - wojew�dztwo |
zamkni�te |
brak |
brak |
1, 2, 6, 7, 8, 11, 17, 18, 19 |
3, 4, 9, 14, 15, 16, 20 |
5,10, 12, 13 |
|
otwarte |
brak |
25, 27 |
21, 22, 23, 26, 28, 30 |
24, 29 |
brak |
||
numery zada� - szko�a |
zamkni�te |
brak |
brak |
6, 7, 11, 17, 19 |
1, 2, 8, 14, 15, 16, 18, 20 |
3, 4, 5, 9, 10, 12, 13 |
|
otwarte |
brak |
27 |
21, 23, 25, 26, 28, 30 |
22, 24, 29 |
brak |
1. Zadania, kt�re jako ca�o�� okaza�y si� �atwiejsze dla uczni�w naszego gimnazjum ni� dla og�u uczni�w w wojew�dztwie: 1, 2, 3, 4, 8, 9, 18, 22, 25.
2. Zadania, kt�re jako ca�o�� okaza�y si� trudniejsze dla uczni�w naszego gimnazjum ni� dla og�u uczni�w w wojew�dztwie: brak.
Cz�� mat. - przyrodnicza |
interpretacja |
|
bardzo trudne |
trudne |
umiarkowanie trudne |
�atwe |
bardzo �atwe |
warto�� wska�nika |
|
0 � 0,19 |
0,20 � 0,49 |
0,50 � 0,69 |
0,70 � 0,89 |
0,90 - 1 |
|
numery zada� - wojew�dztwo |
zamkni�te |
brak |
4, 8, 10, 13, 14, 16, 18, 20, 21 |
6, 7, 9, 12, 15, 17, 19, 22, 23, 24, 25 |
1, 2, 3, 5 |
11 |
|
otwarte |
brak |
28, 30, 32, 33 |
27, 29, 31, 34 |
brak |
26 |
||
numery zada� - szko�a |
zamkni�te |
brak |
8, 16, 18, 21 |
4, 6, 10, 13, 14, 15, 19, 20, 22, 23, 24 |
2, 3, 7, 9, 12, 17, 25 |
1, 5, 11 |
|
otwarte |
brak |
32, 33 |
28, 29, 30, 31 |
27, 34 |
26 |
1. Zadania, kt�re jako ca�o�� okaza�y si� �atwiejsze dla uczni�w naszego gimnazjum ni� dla og�u uczni�w w wojew�dztwie: 1, 4, 5, 7, 9, 10, 12, 13, 14, 17, 20, 25, 27, 28, 30, 34
XIII. Tabela zawiera zadania obejmuj�ce badane czynno�ci z podzia�em na stopie� opanowania wiadomo�ci i umiej�tno�ci � dla uczni�w naszego gimnazjum z podzia�em na cz�ci zada�:
Cz�� humanistyczna |
||||||
Interpretacja �atwo�ci zada� w szkole |
Numer zadania |
Warto�� wska�nika |
Badane czynno�ci |
Przedmiot nauczania |
||
bardzo trudne 0 � 0,19 |
30.3/I |
0,13 |
Pisze poprawnie pod wzgl�dem sk�adniowym, leksykalnym, fleksyjnym, frazeologicznym |
j. polski
|
||
trudne 0,20 � 0,49 |
27 |
0,45 |
Pos�uguje si� poj�ciami z poetyki |
|||
30,1/V |
0,32 |
Uzasadnia dob�r przyk�ad�w |
||||
30.4/I |
0,27 |
Stosuje zasady ortografii |
||||
30.4/II |
0,35 |
Stosuje zasady interpunkcji |
||||
zadania umiarkowanie trudne 0,50 � 0,69 :
6, 7, 11, 17, 19, 21, 23, 25, 26, 29.1/I, 29.4, 30,1/III, 30,1/IV, 28, 30
|
||||||
�atwe 0,70 � 0,89 |
1 |
0,75 |
Wskazuje znaczenie wskazanego wyrazu |
j. polski |
||
2 |
0,77 |
Okre�la epok�, wykorzystuj�c w�asn� wiedze i informacje z tekstu |
j. polski, historia |
|||
8 |
0,74 |
Odczytuje sens fragmentu tekstu |
j. polski
|
|||
14 |
0,85 |
Odczytuje sens fragmentu tekstu |
||||
15 |
0,85 |
Wyszukuje informacj� w tek�cie |
||||
16 |
0,81 |
Odczytuje sens fragmentu tekstu |
||||
18 |
0,72 |
Wskazuje nazw� cyklicznych spotka� towarzysko � kulturalnych organizowanych w Polsce epoki stanis�awowskiej |
j. polski, historia |
|||
20 |
0,86 |
Wskazuje zale�no�ci miedzy wst�powaniem danego zjawiska i jego �r�d�ami |
j. polski historia |
|||
22 |
0,83 |
Rozpoznaje podmiot liryczny wiersza |
j. polski
|
|||
24 |
0,84 |
Odczytuje intencj� osoby m�wi�cej w wierszu |
||||
29.3 |
0,82 |
Pisze poprawnie pod wzgl�dem j�zykowym |
||||
30,1/II |
0,80 |
Celowo dobiera informacje |
||||
30,1/VI |
0,79 |
Podsumowuje rozwa�ania |
||||
bardzo �atwe 0,90 - 1 |
3 |
0,96 |
Wyszukuje informacj� w tek�cie |
j. polski
j. polski
|
||
4 |
0,96 |
Wyszukuje informacj� w tek�cie |
||||
5 |
0,92 |
Odczytuje znaczenie wyra�enia wskazuj�cego na symbolik� okre�lonego przedmiotu |
||||
9 |
0,99 |
Odczytuje sens fragmentu tekstu |
||||
10 |
0,90 |
Dostrzega intencj� autora tekstu |
||||
12 |
0,94 |
Wyszukuje informacj� w tek�cie |
||||
13 |
0,97 |
Wyszukuje informacj� w tek�cie |
||||
29.1/II |
0,99 |
Dostosowuje wypowied� do sytuacji komunikacyjnej |
||||
29.2 |
0,99 |
Tworzy tekst sp�jny i zwi�z�y |
||||
30,1/I |
0,96 |
Redaguje rozprawk� poprawna pod wzgl�dem tre�ci, kompozycji, j�zyka, stylu i zapisu, tzn.: pisze tekst zgodny z tematem |
||||
30.2/I |
0,95 |
Stosuje zasady typowe dla kompozycji budowanej wypowiedzi |
||||
30.2/II |
0,97 |
Redaguje tekst sp�jny |
||||
30.2/III |
0,97 |
Redaguje tekst logicznie uporz�dkowany |
||||
30.3/II |
0,94 |
Dostosowuje styl wypowiedzi do sytuacji komunikacyjnej |
||||
Cz�� matematyczno - przyrodnicza |
|||||||
Interpretacja �atwo�ci zada� w szkole |
Numer zadania |
Warto�� wska�nika |
Badane czynno�ci |
Przedmiot nauczania |
|||
bardzo trudne 0 � 0,19 |
32.1 |
0,09 |
Oblicza obj�to�� ziemi potrzebnej do usypania wa�u przeciwpowodziowego � oblicza liczb� maj�c dany procent tej liczby |
matematyka
|
|||
32.4 |
0,08 |
Przedstawia wyniki |
|||||
trudne 0,20 � 0,49 |
8 |
0,34 |
Ocenia poprawno�� doboru mas poszczeg�lnych sk�adnik�w do otrzymania roztworu o zadanym st�eniu |
chemia |
|||
16 |
0,45 |
Por�wnuje zmian� temperatury czterech cieczy podczas ich ogrzewania, korzystaj�c z podanych warto�ci ciep�a w�a�ciwego |
fizyka |
||||
18 |
0,49 |
Przelicza jednostki obj�to�ci |
matematyka |
||||
21 |
0,31 |
Wybiera odpowiedni� ilustracje biegu promienia �wiat�a |
fizyka |
||||
30.2 |
0,48 |
Zamienia jednostki mocy, energii i czasu |
fizyka |
||||
30.4 |
0,42 |
Wykonuje obliczenia i podaje jednostki |
matematyka, fizyka |
||||
31.3 |
0,28 |
Przetwarza informacje dotycz�ce rozpuszczalno�ci cia� sta�ych |
chemia |
||||
33.1 |
0,45 |
Oblicza pole powierzchni zbocza wa�u przeciwpowodziowego � stosuje w�asno�ci trapezu r�wnoramiennego |
matematyka
|
||||
33.2 |
0,49 |
Stosuje twierdzenie Pitagorasa |
|||||
33.3 |
0,47 |
Oblicza pole prostok�ta zgodnie z warunkami zadania |
|||||
33.4 |
0,39 |
Wykonuje obliczenia |
|||||
zadania umiarkowanie trudne 0,50 � 0,69:
4, 6, 10, 13, 14, 15, 19, 20, 22, 23, 24, 28, 29.2, 32.2, 32.3, 34.2
|
|||||||
�atwe 0,70 � 0,89 |
2 |
0,86 |
Okre�la kierunek geograficzny |
geografia |
|||
3 |
0,77 |
Interpretuje informacje z tekstu dotycz�ce zasolenia Ba�tyku |
biologia geografia |
||||
7 |
0,79 |
Oblicza rzeczywist� d�ugo�� trasy pos�uguj�c si� skala mapy |
geografia matematyka |
||||
9 |
0,79 |
Wybiera figur� o okre�lonej liczbie osi symetrii |
matematyka |
||||
12 |
0,70 |
Sprawdza zgodno�� podanych twierdze� z warunkami zadania |
matematyka |
||||
17 |
0,79 |
Oblicza zaokr�glaj�c do ca�o�ci, r�nic� odczyt�w wskaza� wodomierza |
matematyka |
||||
25 |
0,71 |
Wskazuje przyczyn� braku wyst�powania fitoplanktonu na du�ych g��boko�ciach |
biologia |
||||
27 |
0,74 |
Interpretuje informacje przedstawione na schemacie |
|
||||
29.1 |
0,75 |
Zapisuje wyra�enie algebraiczne zgodnie z tre�ci� zadania � zapisuje wyra�enie algebraiczne odpowiadaj�ce sytuacji pierwszej |
matematyka |
||||
30.1 |
0,76 |
Oblicza koszt zu�ytej energii elektrycznej � oblicza prace pr�du przep�ywaj�cego przez urz�dzenie elektryczne |
fizyka matematyka |
||||
30.3 |
0,74 |
Oblicza koszt zu�ytej energii elektrycznej � oblicza koszt energii zu�ytej przez uradzenie elektryczne w okre�lonym czasie |
fizyka matematyka |
||||
31.2 |
0,74 |
Odczytuje rozpuszczalno�� wskazanej substancji w danej temperaturze |
chemia |
||||
34.1 |
0,71 |
Wskazuje konsekwencje ruchu obrotowego Ziemi |
geografia |
||||
bardzo �atwe 0,90 - 1 |
1 |
0,94 |
Odczytuje zmiany zasolenia wody (na podstawie odpowiednich izolinii) |
geografia |
|||
5 |
0,90 |
Odczytuje informacje dotycz�ce zasolenia wody |
|||||
11 |
0,97 |
Por�wnuje wyra�enia wyra�one w procentach |
matematyka |
||||
26 |
0,99 |
Odczytuje informacje ze schematu |
|
||||
31.1 |
0,97 |
Wnioskuje o charakterze zale�no�ci rozpuszczalno�ci cia� sta�ych i gaz�w od temperatury na podstawie wykresu |
chemia |
||||
34.3 |
0,91 |
Wskazuje konsekwencje ruchu obrotowego Ziemi |
geografia |
||||
XIV. Tabela zawiera wyniki uczni�w naszej szko�y od 2002 roku
Uwaga: R�nice rz�du 0,01 wynikaj� z przybli�e�
1. Cz�� humanistyczna � dane dotycz�ce naszej szko�y:
wska�niki |
2002 |
2003 |
2004 |
2005 |
2006 |
2007 |
|
Liczba uczni�w |
169 |
208 |
183 |
192 |
194 |
185 |
|
�atwo�� zestawu |
0,63 |
0,66 |
0,6 |
0,72 |
0,60 |
0,70 |
|
�atwo�� standardu |
I |
0,74 |
0,80 |
0,66 |
0,83 |
0,72 |
0,79 |
II |
0,52 |
0,52 |
0,54 |
0,62 |
0,49 |
0,62 |
|
�rednia M |
31,5 |
33 |
32 |
36,21 |
30,21 |
35,22 |
|
Modalna Mo |
33, 35, 36 |
35 |
32 |
40 |
35 |
35, 38, 40 |
|
Mediana Me |
33 |
34 |
31 |
38 |
31 |
36 |
|
Najwy�szy wynik |
45 |
46 |
45 |
50 |
43 |
49 |
|
Najni�szy wynik |
10 |
12 |
6 |
9 |
4 |
9 |
|
Rozst�p |
35 |
34 |
39 |
42 |
39 |
40 |
Diagram przedstawia �atwo�� standard�w w naszej szkole od 2002 roku - cz�� humanistyczna.
X V. Tabela zawiera �atwo�ci zestawu i �atwo�ci standard�w uczni�w naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy � cz�� humanistyczna.
rok |
wska�niki |
woj. |
gmina |
szko�a |
|
2002 |
�atwo�� zestawu |
0,62 |
0,64 |
0,63 |
|
�atwo�� standard�w |
I |
0,70 |
0,72 |
0,74 |
|
II |
0,54 |
0,56 |
0,52 |
||
2003 |
�atwo�� zestawu |
0,66 |
0,66 |
0,66 |
|
�atwo�� standard�w |
I |
0,79 |
0,80 |
0,80 |
|
II |
0,52 |
0,52 |
0,52 |
||
2004 |
�atwo�� zestawu |
0,56 |
0,57 |
0,60 |
|
�atwo�� standard�w |
I |
0,62 |
0,63 |
0,66 |
|
II |
0,50 |
0,50 |
0,54 |
||
2005 |
�atwo�� zestawu |
0,67 |
0,67 |
0,72 |
|
�atwo�� standard�w |
I |
0,76 |
0,78 |
0,83 |
|
II |
0,54 |
0,56 |
0,62 |
||
2006 |
�atwo�� zestawu |
0,63 |
0,61 |
0,60 |
|
�atwo�� standard�w |
I |
0,73 |
0,72 |
0,72 |
|
II |
0,54 |
0,50 |
0,49 |
||
2007 |
�atwo�� zestawu |
0,63 |
0,64 |
0,70 |
|
�atwo�� standard�w |
I |
0,72 |
0,74 |
0,79 |
|
II |
0,55 |
0,54 |
0,62 |
Diagram �atwo�ci zestawu egzaminacyjnego dla uczni�w naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku � cz�� humanistyczna.
Diagram �atwo�ci standardu I naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku � cz�� humanistyczna.
Diagram �atwo�ci standardu II naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku � cz�� humanistyczna.
2. Cz�� mat. - przyrodnicza � dane dotycz�ce naszej szko�y:
wska�niki |
2002 |
2003 |
2004 |
2005 |
2006 |
2007 |
|
Liczba uczni�w |
169 |
208 |
183 |
192 |
194 |
185 |
|
�atwo�� zestawu |
0,55 |
0,6 |
0,53 |
0,58 |
0,55 |
0,62 |
|
�atwo�� standardu |
I |
0,71 |
0,65 |
0,59 |
0,63 |
0,55 |
0,59 |
II |
0,68 |
0,56 |
0,77 |
0,71 |
0,70 |
0,76 |
|
III |
0,56 |
0,48 |
0,60 |
0,49 |
0,48 |
0,60 |
|
IV |
0,26 |
0,37 |
0,44 |
0,45 |
0,45 |
0,46 |
|
�rednia M |
27,5 |
30 |
26,6 |
28,82 |
27,42 |
30,77 |
|
Modalna Mo |
26 |
38 |
18, 25, 26 |
18, 29, 31 |
34 |
36 |
|
Mediana Me |
28 |
34,5 |
26 |
29 |
27 |
31 |
|
Najwy�szy wynik |
45 |
50 |
50 |
50 |
50 |
50 |
|
Najni�szy wynik |
10 |
8 |
5 |
6 |
4 |
7 |
|
Rozst�p |
35 |
42 |
45 |
45 |
46 |
43 |
Diagram przedstawia �atwo�� standard�w w naszej szkole od 2002 roku - cz�� matematyczno � przyrodnicza.
XV. Tabela zawiera �atwo�ci zestawu i �atwo�ci standard�w uczni�w naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy � cz�� matematyczno � przyrodnicza.
|
rok |
wska�niki |
woj. |
gmina |
szko�a |
||||||
2002 |
�atwo�� zestawu |
0,52 |
0,55 |
0,55 |
|
||||||
�atwo�� standard�w |
I |
0,61 |
0,66 |
0,71 |
|
||||||
II |
0,65 |
0,67 |
0,68 |
|
|||||||
III |
0,52 |
0,54 |
0,56 |
|
|||||||
IV |
0,29 |
0,31 |
0,26 |
|
|||||||
2003 |
�atwo�� zestawu |
0,49 |
0,56 |
0,60 |
|
||||||
�atwo�� standard�w |
I |
0,49 |
0,56 |
0,59 |
|
||||||
II |
0,70 |
0,75 |
0,77 |
|
|||||||
III |
0,48 |
0,54 |
0,60 |
|
|||||||
IV |
0,28 |
0,37 |
0,44 |
|
|||||||
2004 |
�atwo�� zestawu |
0,46 |
0,49 |
0,52 |
|
||||||
�atwo�� standard�w |
I |
0,57 |
0,61 |
0,65 |
|
||||||
II |
0,51 |
0,54 |
0,56 |
|
|||||||
III |
0,45 |
0,46 |
0,48 |
|
|||||||
IV |
0,30 |
0,33 |
0,37 |
|
|||||||
2005 |
�atwo�� zestawu |
0,47 |
0,51 |
0,57 |
|
||||||
�atwo�� standard�w |
I |
0,52 |
0,55 |
0,63 |
|
||||||
II |
0,63 |
0,66 |
0,71 |
|
|||||||
III |
0,39 |
0,42 |
0,49 |
|
|||||||
IV |
0,35 |
0,40 |
0,45 |
|
|||||||
2006 |
�atwo�� zestawu |
0,48 |
0,50 |
0,55 |
|
||||||
�atwo�� standard�w |
I |
0,44 |
0,49 |
0,55 |
|
||||||
II |
0,66 |
0,69 |
0,70 |
|
|||||||
III |
0,46 |
0,48 |
0,48 |
|
|||||||
IV |
0,30 |
0,36 |
0,45 |
|
|||||||
2007 |
�atwo�� zestawu |
0,50 |
0,52 |
0,62 |
|
||||||
�atwo�� standard�w |
I |
0,42 |
0,48 |
0,59 |
|
||||||
II |
0,68 |
0,70 |
0,76 |
|
|||||||
III |
0,52 |
0,54 |
0,60 |
|
|||||||
IV |
0,35 |
0,38 |
0,46 |
|
|||||||
Diagram �atwo�ci standardu I naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku - cz�� matematyczno � przyrodnicza.
Diagram �atwo�ci standardu III naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku - cz�� matematyczno � przyrodnicza.
Diagram �atwo�ci standardu IV naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku � cz�� matematyczno � przyrodnicza.
Diagram �atwo�ci zestawu egzaminacyjnego uczni�w naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku - cz�� matematyczno � przyrodnicza.
XVI.
Tabela zawiera standardy obj�te planem naprawczym od roku szkolnego 2004/2005 oraz �atwo�ci standard�w uczni�w naszej szko�y w roku 2004, 2005, 2006 i 2007
cz�� humanistyczna
Standard obj�ty planem naprawczym w roku szk. 2004/05 i 2005/06
|
Przedmioty, na kt�rych g��wnie realizowano plan naprawczy danego standardu |
�atwo�ci standard�w |
||||
2004 |
2005 |
2006 |
2007 |
|||
I Czytanie i odbi�r tekst�w kultury |
I.1. Czyta teksty kultury |
historia |
0,70 |
0,84 |
0,70 |
0,79 |
I.6Dostrzega i analizuje konteksty niezb�dne do interpretacji tekst�w |
j. polski historia plastyka muzyka religia
|
0,55 |
0,77 |
0,67 |
0,68 |
|
II. Tworzenie w�asnego tekstu |
II.1Buduje wypowiedzi poprawne pod wzgl�dem j�zykowym i stylistycznym w r�nych formach |
j. polski historia i WOS j. obcy plastyka muzyka religia
|
0,30 |
0,35 |
0,27 |
0,45 |
II. 5Formu�uje, porz�dkuje i warto�ciuje argumenty uzasadniaj�ce stanowisko w�asne lub cudze |
historia i WOS plastyka muzyka religia |
0,51 |
0,31 |
0,38 |
0,48 |
|
II.6Analizuje, por�wnuje, porz�dkuje i syntetyzuje zawarte w tekstach kultury |
historia i WOS j. obcy plastyka muzyka religia
|
0,58 |
0,73 |
0,48 |
0,79 |
|
II. 7Dokonuje celowych operacji na tek�cie |
j. polski j. obcy |
0,46 |
0,41 |
0,47 |
Zakres nie badany |
|
II.8 Wypowiada si� na temat zwi�zk�w mi�dzy kultur� rodzim� a innymi kr�gami kulturowymi |
j. polski plastyka |
0,27 |
Zakres nie badany |
Zakres nie badany |
Zakres nie badany |
cz�� matematyczno � przyrodnicza
Standard obj�ty planem naprawczym w roku szk. 2004/05 i 2005/06
|
Przedmioty, na kt�rych g��wnie realizowano plan naprawczy danego standardu |
�atwo�ci standard�w |
||||
2004 |
2005 |
2006 |
2007 |
|||
I Umiej�tne stosowanie termin�w, poj�� i procedur z zakresu przedmiot�w matematyczno � przyrodniczych niezb�dnych w praktyce �yciowej i dalszym kszta�ceniu |
I.1. Stosuje terminy i poj�cia matematyczno - przyrodnicze |
matematyka fizyka chemia biologia
|
0,66 |
0,77 |
Zakres nie badany |
Zakres nie badany |
I.2Wykonuje obliczenia w r�nych sytuacjach praktycznych |
geografia matematyka fizyka chemia technika
|
0,67 |
0,67 |
0,56 |
0,64 |
|
I.3 Pos�uguje si� w�asno�ciami figur |
matematyka |
0,52 |
0,47 |
0,56 |
0,52 |
|
II. Wyszukiwanie i stosowanie informacji |
II.1 Odczytuje informacje |
informatyka
|
0,60 |
0,58 |
0,89 |
0,89 |
II.2Operuje informacj� |
matematyka fizyka chemia biologia geografia technika
|
0,57 |
0,75 |
0,56 |
0,69 |
|
III. Wskazywanie i opisywanie fakt�w, zwi�zk�w i zale�no�ci w szczeg�lno�ci przyczynowo � skutkowych, funkcjonalnych, przestrzennych i czasowych |
III.1wskazuje prawid�owo�ci w procesach, w funkcjonowaniu uk�ad�w i system�w |
fizyka chemia geografia |
0,59 |
0,61 |
0,50 |
0,56 |
III.2Pos�uguje si� j�zykiem symboli i wyra�e� algebraicznych |
matematyka fizyka chemia geografia
|
0,41 |
0,48 |
0,50 |
0,60 |
|
III.3Pos�uguje si� funkcjami |
Matematyka
|
Zakres nie badany |
Zakres nie badany |
Zakres nie badany |
Zakres nie badany |
|
III.4stosuje zintegrowan� wiedz� do obja�niania zjawisk przyrodniczych |
fizyka biologia geografia kultura fizyczna
|
0,36 |
Zakres nie badany |
0,59 |
0,61 |
|
IV. Stosowanie zintegrowanej wiedzy i umiej�tno�ci do rozwi�zywania problem�w |
IV.1 stosuje techniki tw�rczego rozwi�zywania problem�w |
biologia chemia |
Zakres nie badany |
0,36 |
Zakres nie badany |
0,67 |
IV.2 analizuje sytuacj� problemow� |
matematyka fizyka biologia geografia
|
0,41 |
0,77 |
Zakres nie badany |
Zakres nie badany |
|
IV.3tworzy modele sytuacji problemowej |
biologia |
Zakres nie badany |
0,31 |
0,47 |
0,54 |
|
IV.4tworzy i realizuje plan rozwi�zania |
matematyka fizyka biologia geografia
|
0,34 |
0,40 |
0,46 |
0,40 |
|
IV.5opracowuje wyniki |
matematyka biologia informatyka
|
Zakres nie badany |
0,22 |
0,35 |
0,08 |
Diagram przedstawia standardy obj�te planem naprawczym od roku szk. 2004/05 �
- cz�� humanistyczna - por�wnanie �atwo�ci standard�w od 2004 roku
Diagram przedstawia standardy obj�te planem naprawczym od roku szk. 2004/05 �
- cz�� matematyczno - przyrodnicza - por�wnanie �atwo�ci standard�w od roku 2004.