Raport z egzaminu gimnazjalnego 2007

przeprowadzonego w Gimnazjum nr 1 w Wodzis�awiu �l�skim

I.                     Do egzaminu przyst�pi�o 185 uczni�w.

II.                   Zestawy sprawdza�y umiej�tno�ci i wiadomo�ci opisane w nast�puj�cych obszarach standard�w egzaminacyjnych:

1.    Cz�� humanistyczna

a)    czytanie i odbi�r tekst�w kultury (I)

b)    tworzenie w�asnego tekstu (II)

2.    Cz�� matematyczno � przyrodnicza

a)    umiej�tne stosowanie termin�w, poj�� i procedur z zakresu przedmiot�w matematyczno � przyrodniczych niezb�dnych w praktyce �yciowej i dalszym kszta�ceniu (I)

b)    wyszukiwanie i stosowanie informacji (II)

c)    wskazywanie i opisywanie fakt�w, zwi�zk�w i zale�no�ci, w szczeg�lno�ci przyczynowo � skutkowych, funkcjonalnych, przestrzennych i czasowych (III)

d)    stosowanie zintegrowanej wiedzy i umiej�tno�ci do rozwi�zywania problem�w (IV)

III.                  Wyniki egzaminu przedstawione na dziewi�ciopunktowej znormalizowanej skali staninowej po zgrupowaniu w trzy przedzia�y (niski od 0 do 27 pkt, �redni od 28 do 40 pkt, wysoki od 41 do 50 pkt.) pokazuj�, �e:

1.    w cz�ci H wynik najni�szy, bardzo niski i niski uzyska�o w szkole 10,27 % uczni�w (w gminie  16,18 %, w powiecie 19,38 %, w wojew�dztwie 20,17 %), wynik �redni uzyska�o w szkole 57,84 % (w gminie 65,09 %, w powiecie 64,45 %, w wojew�dztwie 56,67%), a wyniki wysoki, bardzo wysoki i najwy�szy uzyska�o w szkole 31,89 % (w gminie 18,72%, w powiecie 16,16 %, w wojew�dztwie 23,15 %).

2.    w cz�ci MP wynik najni�szy, bardzo niski i niski uzyska�o w szkole 9,18 % uczni�w (w gminie 16,70 %, w powiecie 18,92 %, w wojew�dztwie 22,85 %), wynik �redni uzyska�o w szkole 47,03% (w gminie 55,14 %, w powiecie 57, 88 %, w wojew�dztwie 54,79 %), a wyniki wysoki, bardzo wysoki i najwy�szy uzyska�o w szkole 43,78 % (w gminie 28,16 %, w powiecie 23,21 %, w wojew�dztwie 22,36 %).

.

W wojew�dztwie �l�skim uczniowie w cz�ci H najcz�ciej uzyskiwali wynik w 5 staninie: 22,76 %

W szkole r�wnie� wyniki najcz�stsze uczniowie uzyskali w 5 staninie : 25,95 % .

Natomiast w cz�ci MP w wojew�dztwie uczniowie najcz�ciej uzyskiwali wynik w 5 staninie: 20,71%.

W szkole w 7 staninie: 22,70 % .

 

Wyniki dotycz�ce zestawu egzaminacyjnego

 

IV.           Modalna, czyli wynik najcz�stszy w cz�ci H wynosi w wojew�dztwie wynosi 39 pkt, w szkole: 35 pkt., 38 pkt. i 41 pkt. (po 12 uczni�w), w cz�ci MP w wojew�dztwie wynosi 18 pkt., w szkole 36 pkt. (12 uczni�w).

V.             Mediana, czyli wynik �rodkowy w wojew�dztwie w cz�ci H wynosi 33, w szkole 36, w cz�ci MP w woj. 23, w szkole 31.

VI.           Wynik �redni w wojew�dztwie w cz�ci H wynosi 31,8 w szkole 35,22 w cz�ci MP w woj. 25,02  w szkole 30,77

Diagram przedstawia por�wnanie  wynik�w �rednich zestawu cz�� H i MP w por�wnaniu z wojew�dztwem

VII.               Wynik najwy�szy uzyskany przez uczni�w w wojew�dztwie w cz�ci H wynosi 50, w szkole 49, w cz�ci MP w woj. 50, w szkole tak�e 50.

VIII.             Wynik najni�szy uzyskany przez uczni�w w wojew�dztwie w cz�ci H wynosi 0, w szkole 9, w cz�ci MP w woj. 0, w szkole 7.

IX.                 Rozst�p wynik�w w wojew�dztwie w cz�ci H wynosi 50, w szkole 40, w cz�ci MP w woj. 50, w szkole 43.

X.                   Wska�nik �atwo�ci dla zestawu cz�ci H w wojew�dztwie wynosi 0,64 (umiarkowanie trudny); a  w szkole 0,70 (�atwy)

W cz�ci MP wska�nik �atwo�ci zestawu w woj. wynosi 0,50 (umiarkowanie trudny); a  w szkole  0,62  (umiarkowanie trudny)

Diagram przedstawia por�wnanie �atwo�ci zestawu cz�� H i MP w por�wnaniu z wojew�dztwem

 

Wyniki dotycz�ce standard�w

 

XI.            Przeprowadzony egzamin wskazuje na jakim poziomie uczniowie ko�cz�cy gimnazjum opanowali umiej�tno�ci w zakresie okre�lonych standard�w.

1.    �atwo�� standard�w w cz�ci H wynosi

a)    I w wojew�dztwie  0,72 w szkole � 0,79

b)    II w wojew�dztwie  0,55 w szkole � 0,62

2.    �atwo�� standard�w w cz�ci MP wynosi

a)    I w wojew�dztwie 0,42 w szkole � 0,59

b)    II w wojew�dztwie 0,68 w szkole � 0,76

c)    III w wojew�dztwie 0,52 w szkole � 0,60

d)    IV w wojew�dztwie 0,35 w szkole � 0,46

 

Diagram �atwo�ci standard�w na tle wojew�dztwa i gminy

 

�atwo�� badanych czynno�ci w zakresie standardu:

 

 

cz�� humanistyczna

 

Lp.

 

 

Badane czynno�ci

 

standard

 

Numery zada�

 

Warto�� wska�nika �atwo�ci w wojew�dztwie

 

Warto�� wska�nika �atwo�ci poszczeg�lnych zada� w gimnazjum

 

Warto�� wska�nika �atwo�ci w gimnazjum

 

 

1

 

 

czyta teksty kultury na poziomie dos�ownym, przeno�nym i symbolicznym

 

 

 

 

I/1

1

5

7

8

9

14

16

23

 

0,72

0,75

0,97

0,63

0,74 

0,92

0,85

0,81

0,65

0,79

 

 

2

interpretuje teksty kultury 

 

I/2

 

 10

 24

0,86

0,93

0,84

0,89

 

3

 

wyszukuje informacje 

 

 

I/3

3

4

12

13

15

21

0,83

0,90

0,90

0,96

0,97

0,85

0,66

0,87

 

4

dostrzega w odczytywanych tekstach �rodki wyrazu i okre�la ich funkcje

 

I/4

19

22

25

0,61

0,69

0,83

 0,62

0,71

5

dostrzega zwi�zki przyczynowo - skutkowe

 

I/5

 

15

0,82

0,86

0,86

 

 

6

dostrzega i analizuje konteksty niezb�dne do interpretacji tekst�w kultury

 

 

I/6

2

6

11

17

18

0,58

0,77

0,65

0,65

 0,60

0,72

0,68

7

buduje wypowiedzi poprawne pod wzgl�dem j�zykowym i stylistycznym 

II/1

  29.3

29.4

30.3.1

30. 4.1

 30. 4.2

0,32

 0,82

0,67

0,13

0,27

0,35

0,45

8

Pos�uguje si� kategoriami i poj�ciami swoistymi dla przedmiot�w humanistycznych

 

 

II/2

27

0,37

0,45

0,45

 

 

tworzy tekst o charakterze informacyjnym lub perswazyjnym, dostosowane do sytuacji komunikacyjnej

 

 II/3

28

29.1.1

29.1.2

30.1.2

30.3.2

30.1.3

0,63

 0,65

0,63

0,99

0,80

0,94

0,52

 0,76

 

9

zna i stosuje zasady organizacji tekstu, tworzy tekst na zadany temat,  sp�jny pod wzgl�dem logicznym i sk�adniowym

 

II/4

 

 29. 2

30. 1.1

30. 2.1

30. 2.2

30. 2.3

0,87

0,99

0,96

0,95

0,97

0,97

0,97

 

 

10

formu�uje, porz�dkuje i warto�ciuje argumenty uzasadniaj�ce stanowisko w�asne lub cudze

 

 

II/5

 26

30. 1.4

30. 1.5

0,47

0,59

0,54

 0,32

0,48

 

11

syntetyzuje informacje zawarte w tekstach kultury

 

II/6

 

 30. 1. 6

0,69

0,79

0,79

 

 

cz�� matematyczno � przyrodnicza

 

Lp.

 

Badane czynno�ci

 

standard

 

Numery zada�

Warto�� wska�nika �atwo�ci w wojew�dztwie

Warto�� wska�nika �atwo�ci poszczeg�lnych zada� w gimnazjum

 

Warto�� wska�nika �atwo�ci w gimnazjum

1

 wykonuje obliczenie w sytuacjach praktycznych

 

I/2

7

8

11

17

18

30.1

30.2

30.3

30.4

 0,46

0,79

0,34

0,97

0,79

0,49

0,76

0,48

0,74

0,42

0,64

 

 

2

 

 

pos�uguje si� w�a�ciwo�ciami figur

I/3

 9

10

33. 1

33. 2

33. 3

33. 4

0,35

0,79

0,52

0,45

0,49

0,47

0,39

0,52

 

3

odczytuje informacje

 

II/1

1

5

 26

31.2

0,82

0,94

0,90

0,99

0,74

0,89

 

 

 

4

 

 

 

operuje informacj�

 

 

 

 

II/2

2

3

4

6

27

31.1

31.3

0,61

0,86

0,77

0,51

0,69

0,74

0,97

0,28

0,69

 

 

5

wskazuje prawid�owo�ci w procesach,

w funkcjonowaniu uk�ad�w i system�w

 

 

III/1

13

14

15

21

23

24

25

0,50

0,50

0,54

0,62

0,31

0,55

0,68

0,71

0,56

 

 

6

pos�uguje si� j�zykiem symboli i wyra�e� algebraicznych

 

 

III/2

19

20

29

0,49

0,66

0,50

0,64

0,60

7

stosuje zintegrowan� wiedz� do obja�niania zjawisk przyrodniczych

 

III/4

16

34

0,57

0,45

0,76

0,61

8

stosuje techniki tw�rczego rozwi�zywania problem�w

 

IV/1

12

22

0,52

0,70

0,64

 0,67

9

tworzy modele sytuacji problemowej

 

IV/ 3

28

0,43

0,54

0,54

10

tworzy i realizuje plan rozwi�zania

IV/4

32.1

32.2

32.3

0,29

0,09

0,60

0,52

0,40

 

11

opracowuje wyniki

IV/5

32.4

0,05

0,08

0,08

 

Cz�� humanistyczna:

Diagram �atwo�ci badanych czynno�ci w zakresie standardu na tle wojew�dztwa � cz�� humanistyczna

 

Cz�� matematyczno � przyrodnicza:

Diagram �atwo�ci badanych czynno�ci w zakresie standardu na tle wojew�dztwa � cz�� matematyczno � przyrodnicza

 

Z diagram�w wida�, �e w cz�ci H i cz�ci MP  uczniowie we wszystkich badanych czynno�ciach uzyskali wyniki wy�sze ni� �redni wynik w wojew�dztwie.

 

Wyniki dotycz�ce zada�

 

XII.          Analiza tabeli zawieraj�cej wyniki o zadaniach pozwala ustali�, co dla uczni�w by�o trudne i s�abiej opanowane, czyli co wymaga dodatkowych �wicze� lub zmiany sposobu nauczania, uczenia si�.

 

Cz�� humanistyczna

interpretacja

bardzo trudne

 

trudne

umiarkowanie trudne

 

�atwe

bardzo �atwe

warto�� wska�nika

 

0 � 0,19

 

0,20 � 0,49

 

0,50 � 0,69

 

0,70 � 0,89

 

0,90 - 1

 

numery zada� - wojew�dztwo

 

zamkni�te

 

brak

 

brak

 

1, 2, 6, 7, 8, 11, 17, 18, 19

3, 4, 9, 14, 15, 16, 20

 5,10, 12, 13

otwarte

brak

25, 27

21, 22, 23, 26, 28, 30

24, 29

brak

 

numery zada� - szko�a

 

zamkni�te

brak

brak

6, 7, 11, 17, 19

1, 2, 8, 14, 15, 16, 18, 20

3, 4, 5, 9, 10, 12, 13

otwarte

brak

27

21, 23, 25, 26, 28, 30

22, 24, 29

brak

 

1.    Zadania, kt�re jako ca�o�� okaza�y si� �atwiejsze dla uczni�w naszego gimnazjum ni� dla og�u uczni�w w wojew�dztwie: 1, 2, 3, 4, 8, 9, 18, 22, 25.

2.    Zadania, kt�re jako ca�o�� okaza�y si� trudniejsze dla uczni�w naszego gimnazjum ni� dla og�u uczni�w w wojew�dztwie: brak.

 

Cz�� mat. - przyrodnicza

interpretacja

 

bardzo trudne

 

trudne

umiarkowanie trudne

 

�atwe

bardzo �atwe

warto�� wska�nika

 

 

0 � 0,19

 

0,20 � 0,49

 

0,50 � 0,69

 

0,70 � 0,89

 

0,90 - 1

numery zada� - wojew�dztwo

 

zamkni�te

brak

4, 8, 10, 13, 14, 16, 18, 20, 21

 6, 7, 9, 12, 15, 17, 19, 22, 23, 24, 25

1, 2, 3, 5

11

 

otwarte

brak

28, 30, 32, 33

27, 29, 31, 34

brak

26

 

numery zada� - szko�a

 

 

zamkni�te

brak

 8, 16, 18, 21

 4, 6, 10, 13, 14, 15, 19, 20, 22, 23, 24

2, 3, 7, 9, 12, 17, 25

1, 5, 11

 

otwarte

brak

32, 33

 28, 29, 30, 31

27, 34

 26

 

1.    Zadania, kt�re jako ca�o�� okaza�y si� �atwiejsze dla uczni�w naszego gimnazjum ni� dla og�u uczni�w w wojew�dztwie:  1, 4, 5, 7, 9, 10, 12, 13, 14, 17, 20, 25, 27, 28, 30, 34

  1. Zadania, kt�re jako ca�o�� okaza�y si� trudniejsze dla uczni�w naszego gimnazjum ni� dla og�u uczni�w w wojew�dztwie: brak

 

XIII. Tabela zawiera zadania obejmuj�ce badane czynno�ci z podzia�em na stopie� opanowania wiadomo�ci i umiej�tno�ci � dla uczni�w naszego gimnazjum z podzia�em na cz�ci zada�:

 

Cz�� humanistyczna

Interpretacja �atwo�ci zada� w szkole

Numer zadania

Warto�� wska�nika

Badane czynno�ci

Przedmiot nauczania

 

bardzo trudne

0 � 0,19

 30.3/I

0,13

Pisze poprawnie pod wzgl�dem sk�adniowym, leksykalnym, fleksyjnym, frazeologicznym

j. polski

 

trudne

0,20 � 0,49

27

0,45

Pos�uguje si� poj�ciami z poetyki

30,1/V

0,32

Uzasadnia dob�r przyk�ad�w

30.4/I

0,27

Stosuje zasady ortografii

30.4/II

0,35

Stosuje zasady interpunkcji

 

    zadania umiarkowanie trudne 0,50 � 0,69 :

 

6, 7, 11, 17, 19, 21, 23, 25, 26, 29.1/I, 29.4, 30,1/III, 30,1/IV, 28, 30

 

�atwe

0,70 � 0,89

1

0,75

Wskazuje znaczenie wskazanego wyrazu

j. polski

2

0,77

Okre�la epok�, wykorzystuj�c w�asn� wiedze i informacje z tekstu

j. polski, historia

8

0,74

Odczytuje sens fragmentu tekstu

j. polski

 

 

14

0,85

Odczytuje sens fragmentu tekstu

15

0,85

Wyszukuje informacj� w tek�cie

16

0,81

Odczytuje sens fragmentu tekstu

18

0,72

Wskazuje nazw� cyklicznych spotka� towarzysko � kulturalnych organizowanych w Polsce epoki stanis�awowskiej

j. polski, historia

20

0,86

Wskazuje zale�no�ci miedzy wst�powaniem danego zjawiska i jego �r�d�ami

j. polski historia

22

0,83

Rozpoznaje podmiot liryczny wiersza

j. polski

 

24

0,84

Odczytuje intencj� osoby m�wi�cej w wierszu

29.3

0,82

Pisze poprawnie pod wzgl�dem j�zykowym

30,1/II

0,80

Celowo dobiera informacje

30,1/VI

0,79

Podsumowuje rozwa�ania

bardzo �atwe

0,90 - 1

3

0,96

Wyszukuje informacj� w tek�cie

 j. polski

 

  

 

 

 

j. polski

 

4

0,96

Wyszukuje informacj� w tek�cie

5

0,92

Odczytuje znaczenie wyra�enia wskazuj�cego na symbolik� okre�lonego przedmiotu

9

0,99

Odczytuje sens fragmentu tekstu

10

0,90

Dostrzega intencj� autora tekstu

12

0,94

Wyszukuje informacj� w tek�cie

13

0,97

Wyszukuje informacj� w tek�cie

29.1/II

0,99

Dostosowuje wypowied� do sytuacji komunikacyjnej

29.2

0,99

Tworzy tekst sp�jny i zwi�z�y

30,1/I

0,96

Redaguje rozprawk� poprawna pod wzgl�dem tre�ci, kompozycji, j�zyka, stylu i zapisu, tzn.: pisze tekst zgodny z tematem

30.2/I

0,95

Stosuje zasady typowe dla kompozycji budowanej wypowiedzi

30.2/II

0,97

Redaguje tekst sp�jny

30.2/III

0,97

Redaguje tekst logicznie uporz�dkowany

30.3/II

0,94

Dostosowuje styl wypowiedzi do sytuacji komunikacyjnej

 

Cz�� matematyczno - przyrodnicza

Interpretacja �atwo�ci zada� w szkole

Numer zadania

Warto�� wska�nika

Badane czynno�ci

Przedmiot nauczania

bardzo trudne

0 � 0,19

 32.1

0,09

Oblicza obj�to�� ziemi potrzebnej do usypania wa�u przeciwpowodziowego � oblicza liczb� maj�c dany procent tej liczby

matematyka

 

  32.4

0,08

Przedstawia wyniki

trudne

0,20 � 0,49

8

0,34

Ocenia poprawno�� doboru mas poszczeg�lnych sk�adnik�w do otrzymania roztworu o zadanym st�eniu

chemia

16

0,45

Por�wnuje zmian� temperatury czterech cieczy podczas ich ogrzewania, korzystaj�c z podanych warto�ci ciep�a w�a�ciwego

fizyka

18

0,49

Przelicza jednostki obj�to�ci

matematyka

21

0,31

Wybiera odpowiedni� ilustracje biegu promienia �wiat�a

fizyka

 30.2

0,48

Zamienia jednostki mocy, energii i czasu

fizyka

 30.4

0,42

Wykonuje obliczenia i podaje jednostki

matematyka, fizyka

 31.3

0,28

Przetwarza informacje dotycz�ce rozpuszczalno�ci cia� sta�ych

chemia

 33.1

0,45

Oblicza pole powierzchni zbocza wa�u przeciwpowodziowego � stosuje w�asno�ci trapezu r�wnoramiennego

matematyka

 

 

 

33.2

0,49

Stosuje twierdzenie Pitagorasa

33.3

0,47

Oblicza pole prostok�ta zgodnie z warunkami zadania

33.4

0,39

Wykonuje obliczenia

 

   zadania umiarkowanie trudne  0,50 � 0,69:

 

4, 6, 10, 13, 14, 15, 19, 20, 22, 23, 24, 28,  29.2,  32.2,  32.3,  34.2

 

�atwe

0,70 � 0,89

2

0,86

Okre�la kierunek geograficzny

geografia

3

0,77

Interpretuje informacje z tekstu dotycz�ce zasolenia Ba�tyku

biologia geografia

7

0,79

Oblicza rzeczywist� d�ugo�� trasy pos�uguj�c si� skala mapy

geografia matematyka

9

0,79

Wybiera figur� o okre�lonej liczbie osi symetrii

matematyka

12

0,70

Sprawdza zgodno�� podanych twierdze� z warunkami zadania

matematyka

17

0,79

Oblicza zaokr�glaj�c do ca�o�ci, r�nic� odczyt�w wskaza� wodomierza

matematyka

25

0,71

Wskazuje przyczyn� braku wyst�powania fitoplanktonu na du�ych g��boko�ciach

biologia

 27

0,74

Interpretuje informacje przedstawione na schemacie

 

 29.1

0,75

Zapisuje wyra�enie algebraiczne zgodnie z tre�ci� zadania � zapisuje wyra�enie algebraiczne odpowiadaj�ce sytuacji pierwszej

matematyka

30.1

0,76

Oblicza koszt zu�ytej energii elektrycznej � oblicza prace pr�du przep�ywaj�cego przez urz�dzenie elektryczne

fizyka matematyka

30.3

0,74

Oblicza koszt zu�ytej energii elektrycznej � oblicza koszt energii zu�ytej przez uradzenie elektryczne w okre�lonym czasie

fizyka matematyka

31.2

0,74

Odczytuje rozpuszczalno�� wskazanej substancji w danej temperaturze

chemia

34.1

0,71

Wskazuje konsekwencje ruchu obrotowego Ziemi

geografia

bardzo �atwe

0,90 - 1

1

0,94

Odczytuje zmiany zasolenia wody (na podstawie odpowiednich izolinii)

geografia

5

0,90

Odczytuje informacje dotycz�ce zasolenia wody

11

0,97

Por�wnuje wyra�enia wyra�one w procentach

matematyka

26

0,99

Odczytuje informacje ze schematu

 

31.1

0,97

Wnioskuje o charakterze zale�no�ci rozpuszczalno�ci cia� sta�ych i gaz�w od temperatury na podstawie wykresu

chemia

34.3

0,91

Wskazuje konsekwencje ruchu obrotowego Ziemi

geografia

 

XIV. Tabela zawiera wyniki uczni�w naszej szko�y od  2002 roku

 

Uwaga: R�nice rz�du 0,01 wynikaj� z przybli�e� 

 

1. Cz�� humanistyczna � dane dotycz�ce naszej szko�y:

 

wska�niki

2002

2003

2004

2005

 

2006

2007

Liczba uczni�w

169

208

183

192

194

185

�atwo�� zestawu

0,63

0,66

0,6

0,72

0,60

0,70

�atwo�� standardu

I

0,74

0,80

0,66

0,83

0,72

0,79

II

0,52

0,52

0,54

0,62

0,49

0,62

�rednia M

31,5

33

32

36,21

30,21

35,22

Modalna Mo

33, 35, 36

35

32

40

35

35, 38, 40

Mediana Me

33

34

31

38

31

36

Najwy�szy wynik

45

46

45

50

43

49

Najni�szy wynik

10

12

6

9

4

9

Rozst�p

35

34

39

42

39

40

Diagram przedstawia �atwo�� standard�w w naszej szkole od 2002 roku - cz�� humanistyczna.

 

X V. Tabela zawiera �atwo�ci zestawu i �atwo�ci standard�w uczni�w naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy � cz�� humanistyczna.

 

 

rok

wska�niki

woj.

gmina

szko�a

 

2002

�atwo�� zestawu

0,62

0,64

0,63

�atwo�� standard�w

I

0,70

0,72

0,74

II

0,54

0,56

0,52

 

2003

�atwo�� zestawu

0,66

0,66

0,66

�atwo�� standard�w

I

0,79

0,80

0,80

II

0,52

0,52

0,52

 

2004

�atwo�� zestawu

0,56

0,57

0,60

�atwo�� standard�w

I

0,62

0,63

0,66

II

0,50

0,50

0,54

 

  2005

�atwo�� zestawu

0,67

0,67

0,72

�atwo�� standard�w

I

0,76

0,78

0,83

II

0,54

0,56

0,62

 

2006

�atwo�� zestawu

0,63

0,61

0,60

�atwo�� standard�w

I

0,73

0,72

0,72

II

0,54

0,50

0,49

 

  2007

�atwo�� zestawu

0,63

0,64

0,70

�atwo�� standard�w

I

0,72

0,74

0,79

II

0,55

0,54

0,62


Diagram �atwo�ci zestawu egzaminacyjnego dla uczni�w naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku � cz�� humanistyczna.

 

Diagram �atwo�ci standardu I naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku � cz�� humanistyczna.

 

 

Diagram �atwo�ci standardu II naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku � cz�� humanistyczna.

 

 

2.  Cz�� mat. - przyrodnicza � dane dotycz�ce naszej szko�y:

 

wska�niki

2002

2003

2004

2005

 

2006

2007

Liczba uczni�w

169

208

183

192

194

185

�atwo�� zestawu

0,55

0,6

0,53

0,58

0,55

0,62

�atwo�� standardu

I

0,71

0,65

0,59

0,63

0,55

0,59

II

0,68

0,56

0,77

0,71

0,70

0,76

III

0,56

0,48

0,60

0,49

0,48

0,60

IV

0,26

0,37

0,44

0,45

0,45

0,46

�rednia M

27,5

30

26,6

28,82

27,42

30,77

Modalna Mo

26

38

18, 25, 26

18, 29, 31

34

36

Mediana Me

28

34,5

26

29

27

31

Najwy�szy wynik

45

50

50

50

50

50

Najni�szy wynik

10

8

5

6

4

7

Rozst�p

35

42

45

45

46

43

Diagram przedstawia �atwo�� standard�w w naszej szkole od 2002 roku - cz�� matematyczno � przyrodnicza.

 

XV.   Tabela zawiera �atwo�ci zestawu i �atwo�ci standard�w uczni�w naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy � cz�� matematyczno � przyrodnicza.

 

 

rok

wska�niki

woj.

gmina

szko�a

 

 

2002

�atwo�� zestawu

0,52

0,55

0,55

 

 

�atwo�� standard�w

I

0,61

0,66

0,71

 

II

0,65

0,67

0,68

 

III

0,52

0,54

0,56

 

IV

0,29

0,31

0,26

 

 

 

2003

�atwo�� zestawu

0,49

0,56

0,60

 

 

�atwo�� standard�w

I

0,49

0,56

0,59

 

II

0,70

0,75

0,77

 

III

0,48

0,54

0,60

 

IV

0,28

0,37

0,44

 

 

 

2004

�atwo�� zestawu

0,46

0,49

0,52

 

 

�atwo�� standard�w

I

0,57

0,61

0,65

 

II

0,51

0,54

0,56

 

III

0,45

0,46

0,48

 

IV

0,30

0,33

0,37

 

2005

�atwo�� zestawu

0,47

0,51

0,57

 

 

�atwo�� standard�w

I

0,52

0,55

0,63

 

II

0,63

0,66

0,71

 

III

0,39

0,42

0,49

 

IV

0,35

0,40

0,45

 

 

 

2006

�atwo�� zestawu

0,48

0,50

0,55

 

�atwo�� standard�w

I

0,44

0,49

0,55

 

II

0,66

0,69

0,70

 

III

0,46

0,48

0,48

 

IV

0,30

0,36

0,45

 

 

 

2007

�atwo�� zestawu

0,50

0,52

0,62

 

�atwo�� standard�w

I

0,42

0,48

0,59

 

II

0,68

0,70

0,76

 

III

0,52

0,54

0,60

 

IV

0,35

0,38

0,46

 

 

 

Diagram �atwo�ci standardu I naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku - cz�� matematyczno � przyrodnicza.

 

 

 


Diagram �atwo�ci standardu II naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku � cz�� matematyczno � przyrodnicza.

 

 

 

Diagram �atwo�ci standardu III naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku - cz�� matematyczno � przyrodnicza.

 

 

Diagram �atwo�ci standardu IV naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku � cz�� matematyczno � przyrodnicza.

 

Diagram �atwo�ci zestawu egzaminacyjnego uczni�w naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy od 2002 roku - cz�� matematyczno � przyrodnicza.

XVI.

 

Tabela zawiera standardy obj�te planem naprawczym od roku szkolnego 2004/2005 oraz �atwo�ci standard�w uczni�w naszej szko�y w roku 2004, 2005, 2006 i 2007

 

cz�� humanistyczna

 

 

Standard obj�ty planem naprawczym

w roku szk. 2004/05 i 2005/06

 

Przedmioty, na kt�rych g��wnie realizowano plan naprawczy danego standardu

�atwo�ci standard�w

2004

2005

2006

2007

 

 

I   Czytanie i odbi�r tekst�w kultury

 

I.1.

Czyta teksty kultury

 

historia

0,70

0,84

0,70

0,79

 

I.6

Dostrzega i analizuje konteksty niezb�dne do interpretacji tekst�w

 

j. polski

historia

plastyka

muzyka

religia

 

0,55

0,77

0,67

0,68

 

 

II. Tworzenie w�asnego tekstu

 

II.1

Buduje wypowiedzi poprawne pod wzgl�dem j�zykowym i stylistycznym w r�nych formach

 

j. polski

historia i WOS

j. obcy

plastyka

muzyka

religia

 

0,30

0,35

0,27

0,45

 

II. 5

Formu�uje, porz�dkuje i warto�ciuje argumenty uzasadniaj�ce stanowisko w�asne lub cudze

 

historia

i WOS

plastyka

muzyka

religia

0,51

0,31

0,38

0,48

 

II.6

Analizuje, por�wnuje, porz�dkuje i syntetyzuje zawarte                                              w tekstach kultury

 

historia i WOS

j. obcy

plastyka

muzyka

religia

 

0,58

0,73

0,48

0,79

II. 7

Dokonuje celowych operacji na tek�cie

j. polski

j. obcy

0,46

0,41

0,47

Zakres nie badany

II.8

Wypowiada si� na temat zwi�zk�w mi�dzy kultur� rodzim� a innymi kr�gami kulturowymi

 

j. polski

plastyka

 

0,27

Zakres nie badany

Zakres nie badany

Zakres nie badany

 

 

 

 

 

cz�� matematyczno � przyrodnicza

 

 

Standard obj�ty planem naprawczym

w roku szk. 2004/05 i 2005/06

 

 

Przedmioty, na kt�rych g��wnie realizowano plan naprawczy danego standardu

 

�atwo�ci standard�w

2004

2005

2006

2007

 

I Umiej�tne stosowanie termin�w,  poj�� i procedur  z zakresu przedmiot�w  matematyczno � przyrodniczych niezb�dnych w praktyce

�yciowej i dalszym kszta�ceniu

I.1.

Stosuje terminy i poj�cia matematyczno - przyrodnicze

 

matematyka

fizyka

chemia

biologia

 

0,66

0,77

Zakres nie badany

Zakres nie badany

I.2

Wykonuje obliczenia w r�nych sytuacjach praktycznych

 

geografia

matematyka

fizyka

chemia

technika

 

0,67

0,67

0,56

0,64

I.3

Pos�uguje si� w�asno�ciami figur

 

matematyka

0,52

0,47

0,56

0,52

 

II. Wyszukiwanie i stosowanie informacji

II.1

Odczytuje informacje

 

informatyka

 

0,60

0,58

0,89

0,89

II.2

Operuje informacj�

 

matematyka

fizyka

chemia

biologia

geografia

technika

 

0,57

0,75

0,56

0,69

 

III. Wskazywanie i opisywanie fakt�w, zwi�zk�w i zale�no�ci w szczeg�lno�ci przyczynowo � skutkowych, funkcjonalnych, przestrzennych i czasowych

III.1

wskazuje prawid�owo�ci w procesach, w funkcjonowaniu uk�ad�w i system�w

 

fizyka

chemia

geografia

0,59

0,61

0,50

0,56

III.2

Pos�uguje si� j�zykiem symboli i wyra�e� algebraicznych

 

matematyka

fizyka

chemia

geografia

 

0,41

0,48

0,50

0,60

III.3

Pos�uguje si� funkcjami

 

Matematyka

 

Zakres nie badany

Zakres nie badany

Zakres nie badany

Zakres nie badany

III.4

stosuje zintegrowan� wiedz� do obja�niania zjawisk przyrodniczych

 

fizyka

biologia

geografia

kultura fizyczna

 

 

0,36

Zakres nie badany

0,59

0,61

 

IV. Stosowanie zintegrowanej wiedzy i umiej�tno�ci do rozwi�zywania problem�w

IV.1

stosuje techniki tw�rczego rozwi�zywania problem�w

 

biologia

chemia

 

Zakres nie badany

0,36

Zakres nie badany

0,67

IV.2

analizuje sytuacj� problemow�

 

matematyka

fizyka

biologia

geografia

 

0,41

0,77

Zakres nie badany

Zakres nie badany

IV.3

tworzy modele sytuacji problemowej

 

biologia

Zakres nie badany

0,31

0,47

0,54

IV.4

tworzy i realizuje plan rozwi�zania

 

matematyka

fizyka

biologia

geografia

 

0,34

0,40

0,46

0,40

IV.5

opracowuje wyniki

 

matematyka

biologia

informatyka

 

 

Zakres nie badany

0,22

 

 

0,35

 

 

0,08

 

 

 

Diagram przedstawia standardy obj�te planem naprawczym od roku szk. 2004/05  �

-          cz�� humanistyczna - por�wnanie �atwo�ci standard�w od 2004 roku

 

 

 

 


 

Diagram przedstawia standardy obj�te planem naprawczym od roku szk. 2004/05  �

- cz�� matematyczno - przyrodnicza - por�wnanie �atwo�ci standard�w od roku 2004.