przeprowadzonego w Gimnazjum nr 1 w Wodzis�awiu �l�skim
I. Do egzaminu przyst�pi�o 183 uczni�w.
II. Zestawy sprawdza�y umiej�tno�ci i wiadomo�ci opisane w nast�puj�cych obszarach standard�w egzaminacyjnych:
1. Cz�� humanistyczna
a) czytanie i odbi�r tekst�w kultury (I)
b) tworzenie w�asnego tekstu (II)
2. Cz�� matematyczno � przyrodnicza
a) umiej�tne stosowanie termin�w, poj�� i procedur z zakresu przedmiot�w matematyczno � przyrodniczych niezb�dnych w praktyce �yciowej i dalszym kszta�ceniu (I)
b) wyszukiwanie informacji (II)
c) wskazywanie i opisywanie fakt�w, zwi�zk�w i zale�no�ci, w szczeg�lno�ci przyczynowo � skutkowych, funkcjonalnych, przestrzennych i czasowych (III)
d) stosowanie zintegrowanej wiedzy i umiej�tno�ci do rozwi�zywania problem�w (IV)
III. Wyniki egzaminu przedstawione na dziewi�ciopunktowej znormalizowanej skali staninowej po zgrupowaniu w trzy przedzia�y (niski od 0 do 14 pkt, �redni od 15 do 33 pkt, wysoki od 34 do 50 pkt.) pokazuj�, �e
I. w cz�ci H wynik najni�szy, bardzo niski i niski uzyska�o w szkole 18,58 % uczni�w (w gminie 20,3 %, w powiecie 22,37 %, w wojew�dztwie 21,7 %), wynik �redni uzyska�o w szkole 49,72 % (w gminie 55,83 %, w powiecie 57,7 %, w wojew�dztwie 55,28 %), a wyniki wysoki, bardzo wysoki i najwy�szy uzyska�o w szkole 31,69 % (w gminie 23,87 %, w powiecie 19,93 %, w wojew�dztwie 23,03 %).
2. W cz�ci MP wynik najni�szy, bardzo niski i niski uzyska�o w szkole 18,03 % uczni�w (w gminie 21,1 %, w powiecie 24,96 %, w wojew�dztwie 23,38 %), wynik �redni uzyska�o w szkole 53,01% (w gminie 54,39 %, w powiecie 54,5 %, w wojew�dztwie 54,36 %), a wyniki wysoki, bardzo wysoki i najwy�szy uzyska�o w szkole 28,97 % (w gminie 24,59 %, w powiecie 20,54 %, w wojew�dztwie 22,24 %).
.
W wojew�dztwie �l�skim uczniowie w cz�ci H najcz�ciej uzyskiwali wynik w 4 i 5 staninie (19,88% i 19,84 %). W szkole wyniki najcz�stsze uczniowie uzyskali w 6 staninie ( 22,22 %), natomiast w cz�ci MP w wojew�dztwie uczniowie najcz�ciej uzyskiwali wynik w 5 staninie (21,24 %), w szkole r�wnie�, lecz wi�kszy procent (24,59 %).
IV. Modalna, czyli wynik najcz�stszy w cz�ci H wynosi w wojew�dztwie i w szkole wynosi 32, w cz�ci MP w wojew�dztwie wynosi 14, w szkole 18, 25 i 26 (po 8 uczni�w).
V. Mediana, czyli wynik �rodkowy w wojew�dztwie w cz�ci H wynosi 29, w szkole 31, w cz�ci MP w woj. 23, w szkole 26.
VI. Wynik �redni w wojew�dztwie w cz�ci H wynosi 28,1 w szkole 29,96 w cz�ci MP w woj. 24, w szkole 26,64
VII. Wynik najwy�szy uzyskany przez uczni�w w wojew�dztwie w cz�ci H wynosi 50, w szkole 45, w cz�ci MP w woj. 50, w szkole 50.
VIII. Wynik najni�szy uzyskany przez uczni�w w wojew�dztwie w cz�ci H wynosi 0, w szkole 6, w cz�ci MP w woj. 1, w szkole 5.
IX. Rozst�p wynik�w w wojew�dztwie w cz�ci H wynosi 50, w szkole 39, w cz�ci MP w woj. 49, w szkole 45.
X. Wska�nik �atwo�ci dla zestawu cz�ci H w wojew�dztwie wynosi 0,56 w szkole 0,60 i podobnie jak w wojew�dztwie okre�lony jest jako umiarkowanie trudny i okre�la stopie� osi�gni�� uczni�w jako ni�ej zadowalaj�cy; w cz�ci MP wska�nik �atwo�ci zestawu w woj. wynosi 0,48 i okre�lony jest jako trudny, a stopie� osi�gni�� uczni�w jako niski, w szkole wska�nik �atwo�ci wynosi 0,53 i okre�lony jest jako umiarkowanie trudny i okre�la stopie� osi�gni�� uczni�w jako ni�ej zadowalaj�cy.
XI. Przeprowadzony egzamin wskazuje na jakim poziomie uczniowie ko�cz�cy gimnazjum opanowali umiej�tno�ci w zakresie okre�lonych standard�w.
1. �atwo�� standard�w w cz�ci H wynosi
a) I w wojew�dztwie 0,62 w szkole � 0,66
b) II w wojew�dztwie 0,5 w szkole � 0,54
2. �atwo�� standard�w w cz�ci MP wynosi
a) I w wojew�dztwie 0,57 w szkole � 0,65
b) II w wojew�dztwie 0,51 w szkole � 0,56
c) III w wojew�dztwie 0,46 w szkole � 0,48
d) IV w wojew�dztwie 0,29 w szkole � 0,37
Diagram �atwo�ci standard�w na tle wojew�dztwa i gminy.
XII. �atwo�� badanych czynno�ci w zakresie standardu
Lp. |
Badane czynno�ci |
standard |
Numery zada� |
Warto�� wska�nika �atwo�ci w wojew�dztwie |
Warto�� wska�nika �atwo�ci w gimnazjum |
1 |
Czyta teksty kultury na poziomie dos�ownym i przeno�nym |
I/1 |
1,5,7,9,12,19,22 |
0,66 |
0,7 |
2 |
Interpretuje teksty kultury pod k�tem wskazanego problemu lub z uwzgl�dnieniem intencji nadawcy, odr�nia fakty od opinii, dostrzega warto�ciowanie w tekstach kultury |
I/2 |
4, 13, 15, 20, 24 |
0,6 |
0,67 |
3 |
Wyszukuje informacje zawarte w tekstach popularnonaukowych lub literackich |
I/3 |
2, 6, 8, 21 |
0,61 |
0,66 |
4 |
Rozpoznaje �rodki artystyczne s�u��ce okre�lonej funkcji w utworze literackim |
I/4 |
10, 16, 17, 18 |
0,68 |
0,73 |
5 |
Odnajduje i interpretuje zwi�zki przyczynowo skutkowe |
I/5 |
3 |
0,5 |
0,54 |
6 |
Dostrzega i analizuje kontekst historyczny, plastyczny, literacki, religijny i filozoficzny do interpretacji tekst�w kultury |
I/6 |
11, 14, 23, 25 |
0,55 |
0,55 |
7 |
Buduje wypowiedzi poprawne pod wzgl�dem j�zykowym i stylistycznym w nast�puj�cych formach: (...) zaproszenie, rozprawka (pisze poprawnie pod wzgl�dem j�zykowym, przestrzega zasad ortografii i interpunkcji) |
II/1 |
30.3, 30.4, 31.3.1, 31.4.1, 31.4.2, 31.4.3 |
0,25 |
0,3 |
8 |
Pos�uguje si� terminami typowymi dla przedmiot�w humanistycznych |
II/2 |
27 |
0,61 |
0,66 |
9 |
Tworzy teksty o charakterze perswazyjnym lub informacyjnym, dostosowane do sytuacji komunikacyjnej |
II/3 |
30.1.1, 30.1.2, 31.3.2 |
0,69 |
0,77 |
10 |
Zna i stosuje zasady organizacji tekstu, tworzy tekst na zadany temat sp�jny pod wzgl�dem logicznym i sk�adniowym |
II/4 |
30.2, 31.1.1, 31.2.1, 31.2.2, 31.2.3 |
0,78 |
0,82 |
11 |
Formu�uje, porz�dkuje i warto�ciuje argumenty uzasadniaj�ce stanowisko w�asne lub cudze |
II/5 |
29,31.1.3 |
0,45 |
0,51 |
12 |
Analizuje, por�wnuje, porz�dkuje i syntetyzuje informacje zawarte w tekstach kultury |
II/6 |
31.1.4, 31.1.5, 31.1.6 |
0,53 |
0,58 |
13 |
Dokonuje celowych operacji na tek�cie � przekszta�ca stylistycznie |
II/7 |
28 |
0,44 |
0,46 |
14 |
Wypowiada si� na temat zwi�zk�w mi�dzy kultur� rodzim� a innymi kr�gami kulturowymi |
II/8 |
26 |
0,21 |
0,27 |
15 |
Formu�uje problemy |
II/9 |
31.1.2 |
0,85 |
0,82 |
16 |
Wybiera odpowiednie terminy do opisu zjawisk i obiekt�w przyrodniczych oraz zachowa� organizm�w |
I/1 |
1, 4, 8, 12, 16, 25 |
0,61 |
0,66 |
17 |
Wykonuje obliczenie w sytuacjach praktycznych, w tym :stosuje w praktyce w�asno�ci dzia�a�, operuje procentami, pos�uguje si� jednostkami miar |
I/2 |
2, 5, 15, 20, 27 |
0,59 |
0,67 |
18 |
Pos�uguje si� w�a�ciwo�ciami figur, w tym oblicza miary figur p�askich |
I/3 |
23, 28 |
0,41 |
0,52 |
19 |
Odczytuje informacje przedstawione w formie rysunku |
II/1 |
31 |
0,58 |
0,6 |
20 |
Operuje informacja, w tym: analizuje, przetwarza, interpretuje i por�wnuje informacje |
II/2 |
3, 6, 11, 17, 19, 29, 32 |
0,50 |
0,57 |
21 |
Wskazuje prawid�owo�ci w procesach, w funkcjonowaniu uk�ad�w i system�w, w tym wskazuje warunki funkcjonowania proces�w, wykorzystuje zasady i prawa do obja�nienia proces�w |
III/1 |
7, 9, 13, 14, 18, 22 |
0,56 |
0,59 |
22 |
Pos�uguje si� j�zykiem symboli i wyra�e� algebraicznych, w tym; zapisuje przebieg reakcji za pomoc� r�wna� chemicznych, zwi�zki miedzy wielko�ciami za pomoc� r�wna� |
III/2 |
21, 24, 26, 30 |
0,39 |
0,41 |
23 |
Stosuje zintegrowana wiedz� do obja�nienia zjawisk przyrodniczych, w tym: wskazuje wsp�czesne zagro�enia dla zdrowia cz�owieka i �rodowiska przyrodniczego |
III/4 |
10 |
0,42 |
0,36 |
24 |
Analizuje sytuacj� problemow�, w tym: okre�la dane i szukane, okre�la cel |
IV/2 |
33 |
0,30 |
0,41 |
25 |
Tworzy i realizuje plan rozwi�zania, w tym: uk�ada i rozwi�zuje procedury osi�gania celu |
IV/ 4 |
34 |
0,29 |
0,34 |
Diagramy �atwo�� badanych czynno�ci w zakresie standardu na tle wojew�dztwa:
Cz�� humanistyczna:
Cz�� matematyczno � przyrodnicza:
Z diagramu wida�, �e uczniowie prawie we wszystkich standardach uzyskali wyniki wy�sze ni� �redni wynik w wojew�dztwie z wyj�tkiem standard�w: w cz�ci H II/9 /ucze� formu�uje problemy, podaje sposoby ich rozwi�zania, wyci�ga wnioski, wypowiada si� na temat sytuacji problemowej przedstawionej w tekstach kultury / i w cz�ci MP III/4 / ucze� stosuje zintegrowana wiedze do obja�niania zjawisk przyrodniczych: ��czy zdarzenia w ci�gi przemian, wskazuje wsp�czesne zagro�enia dla zdrowia cz�owieka i �rodowiska przyrodniczego, analizuje przyczyny i skutki oraz proponuje sposoby przeciwdzia�ania wsp�czesnym zagro�eniom cywilizacyjnym, potrafi umiejscowi� sytuacje dotycz�ce �rodowiska przyrodniczego w szerszym kontek�cie spo�ecznym/..
Wynik ni�szy uzyskali uczniowie tylko w cz�ci humanistycznej w standardzie II/9, a w cz�ci matematyczno � przyrodniczej w standardzie III/4
XIII. Analiza tabeli zawieraj�cej wyniki o zadaniach pozwala ustali�, co dla uczni�w by�o trudne i s�abiej opanowane, czyli co wymaga dodatkowych �wicze� lub zmiany sposobu nauczania, uczenia si�.
Cz�� humanistyczna |
interpretacja |
|
bardzo trudne |
trudne |
umiarkowanie trudne |
�atwe |
bardzo �atwe |
warto�� wska�nika |
|
0 � 0,19 |
0,20 � 0,49 |
0,50 � 0,69 |
0,70 � 0,89 |
0,90 - 1 | |
numery zada� - wojew�dztwo |
zamkni�te |
- |
8,10, |
3,4,5,6,7,9,11,13,16,20 |
2,12,14,15,17,18,19 |
1 | |
otwarte |
- |
22,23,25,26,28,31 |
21,24,27,29,30 |
- |
- | ||
numery zada� - szko�a |
zamkni�te |
- |
- |
3,4,5,6,8,9,10,11,13,20, |
7,12,14,15,16,17,18,19, |
1,2 | |
otwarte |
- |
23,25,26,28,31 |
21,22,27,29, |
24,30, |
- |
Cz�� mat. - przyrodnicza |
interpretacja |
|
bardzo trudne |
trudne |
umiarkowanie trudne |
�atwe |
bardzo �atwe |
warto�� wska�nika |
|
0 � 0,19 |
0,20 � 0,49 |
0,50 � 0,69 |
0,70 � 0,89 |
0,90 - 1 | |
numery zada� - wojew�dztwo |
zamkni�te |
- |
2,3,7,10,14,16,18,20,23 |
4,5,6,8,9,12,19,22,24,25 |
1,11,13,17,21 |
15 | |
otwarte |
- |
26,28,29,30,32,33,34 |
27,31 |
- |
- | ||
numery zada� - szko�a |
zamkni�te |
- |
3,7,10,16,20 |
2,5,6,8,9,14,18,19,22,23,24 |
1,4,11,12,13,17,21,25 |
15 | |
otwarte |
- |
26,29,30,32,33,34 |
28 |
27 |
|
Tabela zawiera zadania obejmuj�ce badane czynno�ci z podzia�em na stopie� opanowania wiadomo�ci i umiej�tno�ci.
Cz�� humanistyczna
Interpretacja �atwo�ci zada� w szkole |
Numer zadania |
Warto�� wska�nika |
Badane czynno�ci |
Przedmiot nauczania | ||
bardzo trudne |
brak |
- |
- |
- | ||
trudne |
23 |
0,34 |
analizuje i dostrzega konteksty niezb�dne do interpretacji tekst�w kultury |
historia | ||
25 |
0,37 |
dostrzega i analizuje kontekst historyczny, religijny, filozoficzny niezb�dny do interpretacji tekst�w kultury |
historia | |||
26 |
0,27 |
wypowiada si� na temat zwi�zk�w miedzy kultur� rodzim� a innymi kr�gami kulturowymi |
historia/sztuka | |||
28 |
0,46 |
dokonuje celowych operacji na tek�cie � przekszta�ca stylistycznie |
j.polski | |||
30 |
4 |
0,46 |
buduje wypowiedzi poprawne pod wzgl�dem j�zykowym i stylistycznym w nast�puj�cych formach: opis, opowiadanie, charakterystyka, sprawozdanie, recenzja, rozprawka, notatka, plan, reporta�, artyku�, wywiad, og�oszenie, zaproszenie, dedykacja, podanie, list, pami�tnik (przestrzega zasad ortografii i interpunkcji) |
j.polski | ||
31 |
1.3 |
0,49 |
formu�uje, porz�dkuje i warto�ciuje argumenty uzasadniaj�ce stanowisko w�asne lub cudze (pos�uguje si� co najmniej dwoma przyk�adami w funkcji argumentacyjnej) |
j.polski | ||
1.5 |
0,49 |
analizuje, por�wnuje, porz�dkuje i syntetyzuje informacje zawarte w tekstach kultury (w�a�ciwie dobiera informacje) | ||||
3.1 |
0,13 |
buduje wypowiedzi poprawne pod wzgl�dem j�zykowym i stylistycznym w nast�puj�cych formach: opis, opowiadanie, charakterystyka, sprawozdanie, recenzja, rozprawka, notatka, plan, reporta�, artyku�, wywiad, og�oszenie, zaproszenie, dedykacja, podanie, list, pami�tnik (pisze poprawnie pod wzgl�dem j�zykowym) | ||||
4.1 |
0,13 |
buduje wypowiedzi poprawne pod wzgl�dem stylistycznym (przestrzega zasad interpunkcji) | ||||
4.2 |
0,20 |
buduje wypowiedzi poprawne pod wzgl�dem stylistycznym (przestrzega zasad ortografii) | ||||
4.3 |
0,18 |
buduje wypowiedzi poprawne pod wzgl�dem stylistycznym (przestrzega zasad ortografii) | ||||
zadania umiarkowanie trudne | ||||||
�atwe |
7 |
0,71 |
czyta teksty kultury na poziomie dos�ownym (odczytuje znaczenie fragmentu zdania w kontek�cie akapitu) |
historia/WOS | ||
12 |
0,77 |
czyta teksty kultury na poziomie dos�ownym (okre�la pochodzenie wyrazu na podstawie analizy s�owotw�rczej) |
j.polski | |||
14 |
0,89 |
dostrzega i analizuje konteksty niezb�dne do interpretacji tekst�w kultury: historyczny, plastyczny (przywo�uje kontekst kulturowy niezb�dny do odczytania dzie�a plastycznego) |
historia | |||
15 |
0,80 |
interpretuje teksty kultury (okre�la cech� zjawiska na podstawie dzie�a plastycznego) |
sztuka | |||
16 |
0,72 |
okre�la funkcj� �rodka wyrazu w dziele plastycznym (okre�la funkcj� kompozycyjna �rodka artystycznego zastosowanego w dziele plastycznym) |
sztuka | |||
17 |
0,87 |
okre�la funkcj� �rodka wyrazu w dziele plastycznym (okre�la funkcj� �rodka artystycznego zastosowanego w dziele plastycznym) |
sztuka | |||
18 |
0,83 |
dostrzega �rodki wyrazu typowe dla tekst�w literackich (rozpoznaje �rodek stylistyczny w tek�cie literackim) |
j.polski | |||
19 |
0,77 |
czyta na poziomie dos�ownym (odczytuje znaczenie zwrotu j�zykowego) |
j.polski | |||
24 |
0,75 |
dostrzega warto�ciowanie w tekstach kultury (hierarchizuje warto�ci uznawane przez bohatera literackiego na podstawie jego wypowiedzi) |
j.polski | |||
31 |
1.2 |
0,82 |
formu�uje problemy (formu�uje tez� (hipotez�)) |
j.polski | ||
2.1 |
0,73 |
zna i stosuje zasady organizacji tekstu, tworzy tekst na zadany temat, sp�jny pod wzgl�dem logicznym i sk�adniowym (stosuje zasady typowe dla kompozycji budowanej wypowiedzi) | ||||
2.2 |
0,72 |
zna i stosuje zasady organizacji tekstu, tworzy tekst na zadany temat, sp�jny pod wzgl�dem logicznym i sk�adniowym (redaguje tekst sp�jny) | ||||
2.3 |
0,81 |
zna i stosuje zasady organizacji tekstu, tworzy tekst na zadany temat, sp�jny pod wzgl�dem logicznym i sk�adniowym (redaguje tekst logicznie uporz�dkowany) | ||||
3.2 |
0,73 |
tworzy teksty o charakterze informacyjnym lub perswazyjnym, dostosowane do sytuacji komunikacyjnej (dostosowuje styl wypowiedzi do sytuacji komunikacyjnej) | ||||
bardzo �atwe |
1 |
0,9 |
odczytuje teksty kultury na poziomie dos�ownym (wskazuje temat tekstu popularnonaukowego) |
historia | ||
2 |
0,9 |
wyszukuje informacje zawarte w tekstach popularnonaukowych (wyszukuje informacje na wskazany temat w tek�cie popularnonaukowym) |
sztuka | |||
30 |
1.2 |
0,98 |
tworzy teksty o charakterze perswazyjnym dostosowane do sytuacji komunikacyjnej (dostosowuje wypowied� do sytuacji komunikacyjnej) |
j.polski | ||
|
2 |
0,90 |
zna i stosuje zasady organizacji tekstu, tworzy tekst na zadany temat, sp�jny pod wzgl�dem logicznym i sk�adniowym (tworzy tekst sp�jny i zwi�z�y) | |||
31 |
1.1 |
0,93 |
zna i stosuje zasady organizacji tekstu, tworzy tekst na zadany temat, sp�jny pod wzgl�dem logicznym i sk�adniowym pisze tekst zgodny z tematem) |
j.polski | ||
Cz�� matematyczno - przyrodnicza
Interpretacja �atwo�ci zada� w szkole |
Numer zadania |
Warto�� wska�nika |
Badane czynno�ci |
Przedmiot nauczania | |||||
bardzo trudne |
brak |
- |
- |
- | |||||
trudne |
3 |
0,39 |
analizuje informacje (przetwarza informacje podane w formie wykresu) |
fizyka | |||||
7 |
0,27 |
wskazuje warunki wyst�powania prawid�owo�ci w procesach, w funkcjonowaniu uk�ad�w i system�w (wskazuje przyczyn� powstawania kwasu mlekowego w mi�niach) |
biologia | ||||||
10 |
0,36 |
stosuje zintegrowan� wiedz� do obja�niania zjawisk przyrodniczych (wskazuje przyczyn� eutrofizacji) |
biologia | ||||||
16 |
0,45 |
wybiera odpowiednie terminy i poj�cia do opisu zjawisk, w�a�ciwo�ci (wybiera wz�r w�glowodoru wykorzystanego do otrzymania polimeru) |
chemia | ||||||
20 |
0,47 |
wykonuje obliczenia w r�nych sytuacjach praktycznych (stosuje w praktyce obliczenia arytmetyczne) |
matematyka | ||||||
26 |
1.1 |
0,45 |
zapisuje procesy za pomoc� r�wna� chemicznych (zapisuje r�wnanie reakcji otrzymywania kwasu w�glowego) |
� zapisuje substraty |
chemia | ||||
1.2 |
0,21 |
� zapisuje produkt | |||||||
29 |
1.3 |
0,20 |
przetwarza informacje odczytane z mapy (oblicza rozci�g�o�� po�udnikow�) � wykonuje bezb��dnie rachunki |
geografia | |||||
30 |
1.1 |
0,26 |
zapisuje zwi�zki za pomoc� r�wna� (zapisuje r�wnanie i rozwi�zuje je) |
zapisuje r�wnanie |
matematyka | ||||
1.2 |
0,24 |
stosuje poprawn� metod� obliczenia d�ugo�ci mostu | |||||||
1.3 |
0,45 |
stosuje poprawn� metod� obliczenia szeroko�ci rzeki | |||||||
1.4 |
0,23 |
wykonuje bezb��dnie rachunki | |||||||
32 |
0,44 |
por�wnuje informacje (por�wnuje formy rozwojowe �aby) na podstawie rysunku |
biologia | ||||||
33 |
1.2 |
0,47 |
analizuje sytuacj� problemow�, okre�la dane i szukane, okre�la cel |
stosuje poprawn� metod� obliczenia czasu |
fizyka | ||||
1.3 |
0,20 |
wykonuje bezb��dnie rachunki | |||||||
34 |
1.1 |
0,39 |
tworzy i realizuje plan rozwi�zania (na podstawie danych oblicza obj�to�ci oraz ich stosunek) |
stosuje poprawn� metod� obliczenia wysoko�ci sto�ka |
matematyka | ||||
1.2 |
0,33 |
stosuje poprawn� metod� obliczenia obj�to�ci sto�ka | |||||||
1.4 |
0,31 |
stosuje poprawn� metod� obliczenia jak� cz�� wiaderka wype�ni� piasek z 6 foremek | |||||||
1.5 |
0,17 |
wykonuje bezb��dnie rachunki | |||||||
zadania umiarkowanie trudne | |||||||||
�atwe |
1 |
0,87 |
wybiera odpowiednie poj�cia i terminy matematyczno � przyrodnicze (wybiera map� o najwi�kszej dok�adno�ci) |
geografia | |||||
4 |
0,77 |
wybiera odpowiednie poj�cia do opisu w�a�ciwo�ci figury (okre�la liczb� osi symetrii figury) |
matematyka | ||||||
11 |
0,81 |
analizuje informacje (nazywa spos�b rozmna�ania na podstawie rysunku) |
biologia | ||||||
12 |
0,70 |
wybiera odpowiednie terminy i poj�cia do opisu zjawisk (wybiera terminy do opisu zjawiska osadzania) |
geografia | ||||||
13 |
0,89 |
wykorzystuje zasady i prawa do obja�niania zjawisk (wykorzystuje zasad� r�wnowagi mechanicznej w obliczeniach) |
fizyka | ||||||
17 |
0,84 |
analizuje informacje (analizuje informacje przedstawione w tabeli i formu�uje wnioski) |
chemia | ||||||
21 |
0,78 |
zapisuje zwi�zki i procesy w postaci r�wna� (rozwi�zuje zadanie tekstowe za pomoc� r�wnania lub okre�la poprawno�� zaproponowanych odpowiedzi_ |
matematyka | ||||||
25 |
0,72 |
wybiera odpowiednie terminy i poj�cia do opisu zjawisk (rozpoznaje odpowiedni typ wybrze�a) |
geografia | ||||||
27 |
1.1 |
0,83 |
operuje procentami w sytuacjach praktycznych (operuje procentami na podstawie informacji przedstawionych na diagramie) |
oblicza, jaki procent stanowi� uczniowie opowiadaj�cy si� za pobytem nad jeziorem |
matematyka | ||||
1.2 |
0,73 |
stosuje poprawna metod� obliczenia liczby z danego jej % | |||||||
1.3 |
0,70 |
wykonuje bezb��dne rachunki | |||||||
bardzo �atwe |
15 |
0,92 |
Wykonuje obliczenia w r�nych sytuacjach praktycznych (umie oszacowa� wynik dzia�ania) |
matematyka | |||||
XIV. Tabela zawiera wyniki uczni�w naszej szko�y w latach 2992, 2003 i 2004.
Uwaga: R�nice rz�du 0,01 wynikaj� z przybli�e� i sposobu obliczania wska�nik�w
1. Cz�� humanistyczna
wska�niki |
2002 |
2003 |
2004 | |
Liczba uczni�w |
169 |
208 |
183 | |
�atwo�� zestawu |
0,63 |
0,66 |
0,6 | |
�atwo�� standardu |
I |
0,74 |
0,80 |
0,66 |
II |
0,52 |
0,52 |
0,54 | |
�rednia M |
31,5 |
33 |
32 | |
Modalna Mo |
33, 35, 36 |
35 |
32 | |
Mediana Me |
33 |
34 |
31 | |
Najwy�szy wynik |
45 |
46 |
45 | |
Najni�szy wynik |
10 |
12 |
6 | |
Rozst�p |
35 |
34 |
39 |
Diagram przedstawia �atwo�� standard�w w naszej szkole w latach 2002, 2003 i 2004 - cz�� humanistyczna.
Tabela zawiera �atwo�ci zestawu i �atwo�ci standard�w uczni�w naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy � cz�� humanistyczna.
wska�niki |
2002 |
2003 |
2004 | |||||||
woj. |
gmina |
szko�a |
woj. |
gmina |
szko�a |
woj. |
gmina |
szko�a | ||
�atwo�� zestawu |
0,62 |
0,64 |
0,63 |
0,66 |
0,66 |
0,66 |
0,56 |
0,57 |
0,60 | |
�atwo�� standard�w |
I |
0,70 |
0,72 |
0,74 |
0,79 |
0,80 |
0,80 |
0,62 |
0,63 |
0,66 |
II |
0,54 |
0,56 |
0,52 |
0,52 |
0,52 |
0,52 |
0,50 |
0,50 |
0,54 |
Diagram �atwo�ci standardu I naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy w latach 2002, 2003 i 2004. � cz�� humanistyczna.
Diagram �atwo�ci standardu II naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy w latach 2002, 2003 i 2004. � cz�� humanistyczna.
Diagram �atwo�ci zestawu egzaminacyjnego dla uczni�w naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy � cz�� humanistyczna.
2. Cz�� matematyczno - przyrodnicza
wska�niki |
2002 |
2003 |
2004 | |
Liczba uczni�w |
169 |
208 |
183 | |
�atwo�� zestawu |
0,55 |
0,6 |
0,53 | |
�atwo�� standardu |
I |
0,71 |
0,59 |
0,65 |
II |
0,68 |
0,77 |
0,56 | |
III |
0,56 |
0,60 |
0,48 | |
IV |
0,26 |
0,44 |
0,37 | |
�rednia M |
27,5 |
30 |
26,6 | |
Modalna Mo |
26 |
38 |
18, 25, 26 | |
Mediana Me |
28 |
34,5 |
26 | |
Najwy�szy wynik |
45 |
50 |
50 | |
Najni�szy wynik |
10 |
8 |
5 | |
Rozst�p |
35 |
42 |
45 |
Diagram przedstawia �atwo�� standard�w w naszej szkole w latach 2002, 2003 i 2004 - cz�� matematyczno � przyrodnicza.
Tabela zawiera �atwo�ci zestawu i �atwo�ci standard�w uczni�w naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy � cz�� matematyczno � przyrodnicza.
wska�niki |
2002 |
2003 |
2004 | |||||||
woj. |
gmina |
szko�a |
woj. |
gmina |
szko�a |
woj. |
gmina |
szko�a | ||
�atwo�� zestawu |
0,52 |
0,55 |
0,55 |
0,49 |
0,56 |
0,60 |
0,46 |
0,49 |
0,52 | |
�atwo�� standard�w |
I |
0,61 |
0,66 |
0,71 |
0,49 |
0,56 |
0,59 |
0,57 |
0,61 |
0,65 |
II |
0,65 |
0,67 |
0,68 |
0,70 |
0,75 |
0,77 |
0,51 |
0,54 |
0,56 | |
III |
0,52 |
0,54 |
0,56 |
0,48 |
0,54 |
0,60 |
0,45 |
0,46 |
0,48 | |
IV |
0,29 |
0,31 |
0,26 |
0,28 |
0,37 |
0,44 |
0,30 |
0,33 |
0,37 |
Diagram �atwo�ci standardu I naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy w latach 2002, 2003 i 2004. � cz�� matematyczno � przyrodnicza.
Diagram �atwo�ci standardu II naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy w latach 2002, 2003 i 2004. � cz�� matematyczno � przyrodnicza.
Diagram �atwo�ci standardu III naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy w latach 2002, 2003 i 2004. � cz�� matematyczno � przyrodnicza.
Diagram �atwo�ci standardu IV naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy w latach 2002, 2003 i 2004. � cz�� matematyczno � przyrodnicza.
Diagram �atwo�ci zestawu egzaminacyjnego uczni�w naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy � cz�� matematyczno � przyrodnicza.