opracowa�a mgr Ewa Flis

Raport  z egzaminu gimnazjalnego 2004

przeprowadzonego w Gimnazjum nr 1 w Wodzis�awiu �l�skim

 

 

I.                     Do egzaminu przyst�pi�o 183 uczni�w.

II.                   Zestawy sprawdza�y umiej�tno�ci i wiadomo�ci opisane w nast�puj�cych obszarach standard�w egzaminacyjnych:

1.      Cz�� humanistyczna

a)      czytanie i odbi�r tekst�w kultury (I)

b)      tworzenie w�asnego tekstu (II)

2.      Cz�� matematyczno � przyrodnicza

a)      umiej�tne stosowanie termin�w, poj�� i procedur z zakresu przedmiot�w matematyczno � przyrodniczych niezb�dnych w praktyce �yciowej i dalszym kszta�ceniu (I)

b)      wyszukiwanie informacji (II)

c)      wskazywanie i opisywanie fakt�w, zwi�zk�w i zale�no�ci, w szczeg�lno�ci przyczynowo � skutkowych, funkcjonalnych, przestrzennych i czasowych (III)

d)      stosowanie zintegrowanej wiedzy i umiej�tno�ci do rozwi�zywania problem�w (IV)

III.                  Wyniki egzaminu przedstawione na dziewi�ciopunktowej znormalizowanej skali staninowej po zgrupowaniu w trzy przedzia�y (niski od 0 do 14 pkt, �redni od 15 do 33 pkt, wysoki od 34 do 50 pkt.) pokazuj�, �e

 

I.                     w cz�ci H wynik najni�szy, bardzo niski i niski uzyska�o w szkole 18,58 % uczni�w (w gminie    20,3 %, w powiecie 22,37 %, w wojew�dztwie 21,7 %), wynik �redni uzyska�o w szkole 49,72 % (w gminie 55,83 %, w powiecie 57,7 %, w wojew�dztwie 55,28 %), a wyniki wysoki, bardzo wysoki i najwy�szy uzyska�o w szkole 31,69 % (w gminie 23,87 %, w powiecie 19,93 %, w wojew�dztwie 23,03 %).

 

 

 

 

2.         W cz�ci MP wynik najni�szy, bardzo niski i niski uzyska�o w szkole 18,03 % uczni�w (w gminie 21,1 %, w powiecie 24,96 %, w wojew�dztwie 23,38 %), wynik �redni uzyska�o w szkole 53,01% (w gminie 54,39 %, w powiecie 54,5 %, w wojew�dztwie 54,36 %), a wyniki wysoki, bardzo wysoki i najwy�szy uzyska�o w szkole 28,97 % (w gminie 24,59 %, w powiecie 20,54 %, w wojew�dztwie 22,24 %).

                                .

 W wojew�dztwie �l�skim uczniowie w cz�ci H najcz�ciej uzyskiwali wynik w 4 i 5 staninie (19,88% i 19,84 %). W szkole wyniki najcz�stsze uczniowie uzyskali w 6 staninie ( 22,22 %), natomiast w cz�ci MP w wojew�dztwie uczniowie najcz�ciej uzyskiwali wynik w 5 staninie (21,24 %), w szkole r�wnie�, lecz wi�kszy procent (24,59 %).

 

 

 

Wyniki dotycz�ce zestawu egzaminacyjnego

 

IV.                Modalna, czyli wynik najcz�stszy w cz�ci H wynosi w wojew�dztwie i w szkole wynosi 32, w       cz�ci MP w wojew�dztwie wynosi 14, w szkole 18, 25 i 26 (po 8 uczni�w).

 

V.                  Mediana, czyli wynik �rodkowy w wojew�dztwie w cz�ci H wynosi 29, w szkole 31, w cz�ci MP w woj. 23, w szkole 26.

 

VI.                Wynik �redni w wojew�dztwie w cz�ci H wynosi 28,1 w szkole 29,96 w cz�ci MP w woj. 24, w szkole 26,64

 

 

 

VII.               Wynik najwy�szy uzyskany przez uczni�w w wojew�dztwie w cz�ci H wynosi 50, w szkole 45, w cz�ci MP w woj. 50, w szkole 50.

 

VIII.             Wynik najni�szy uzyskany przez uczni�w w wojew�dztwie w cz�ci H wynosi 0, w szkole 6, w cz�ci MP w woj. 1, w szkole 5.

 

IX.                Rozst�p wynik�w w wojew�dztwie w cz�ci H wynosi 50, w szkole 39, w cz�ci MP w woj. 49, w szkole 45.

 

X.                  Wska�nik �atwo�ci dla zestawu cz�ci H w wojew�dztwie wynosi 0,56 w szkole 0,60 i podobnie jak w wojew�dztwie okre�lony jest jako umiarkowanie trudny i okre�la stopie� osi�gni�� uczni�w jako ni�ej zadowalaj�cy; w cz�ci MP wska�nik �atwo�ci zestawu w woj. wynosi 0,48 i okre�lony jest jako trudny, a stopie� osi�gni�� uczni�w jako niski, w szkole wska�nik �atwo�ci wynosi 0,53 i okre�lony jest jako umiarkowanie trudny i okre�la stopie� osi�gni�� uczni�w jako ni�ej zadowalaj�cy.  

 

 

 

Wyniki dotycz�ce standard�w

 

 

XI.                Przeprowadzony egzamin wskazuje na jakim poziomie uczniowie ko�cz�cy gimnazjum opanowali umiej�tno�ci w zakresie okre�lonych standard�w.

 

1.      �atwo�� standard�w w cz�ci H wynosi

 

a)      I    w wojew�dztwie  0,62   w szkole � 0,66 

b)      II   w wojew�dztwie  0,5   w szkole � 0,54

 

2.      �atwo�� standard�w w cz�ci MP wynosi

 

a)      I      w wojew�dztwie  0,57   w szkole � 0,65

b)      II     w wojew�dztwie  0,51   w szkole � 0,56

c)      III   w wojew�dztwie  0,46   w szkole � 0,48

d)      IV   w wojew�dztwie  0,29   w szkole � 0,37

 

Diagram �atwo�ci standard�w na tle wojew�dztwa i gminy.

 

 

 

 

 

XII.               �atwo�� badanych czynno�ci w zakresie standardu

 

 

Lp.

 

Badane czynno�ci

 

standard

 

Numery zada�

Warto�� wska�nika �atwo�ci w wojew�dztwie

Warto�� wska�nika �atwo�ci w gimnazjum

1

Czyta teksty kultury na poziomie dos�ownym i przeno�nym

 

I/1

 

1,5,7,9,12,19,22

 

0,66

0,7

2

Interpretuje teksty kultury pod k�tem wskazanego problemu lub z uwzgl�dnieniem intencji nadawcy, odr�nia fakty od opinii, dostrzega warto�ciowanie w tekstach kultury

I/2

4, 13, 15, 20, 24

0,6

0,67

3

Wyszukuje informacje zawarte w tekstach popularnonaukowych lub literackich

I/3

2, 6, 8, 21

0,61

0,66

4

Rozpoznaje �rodki artystyczne s�u��ce okre�lonej funkcji w utworze literackim

I/4

10, 16, 17, 18

0,68

0,73

5

Odnajduje i interpretuje zwi�zki przyczynowo skutkowe

I/5

3

0,5

0,54

6

Dostrzega i analizuje kontekst historyczny, plastyczny, literacki, religijny i filozoficzny do interpretacji tekst�w kultury

I/6

11, 14, 23, 25

0,55

0,55

7

Buduje wypowiedzi poprawne pod wzgl�dem j�zykowym i stylistycznym w nast�puj�cych formach: (...) zaproszenie, rozprawka (pisze poprawnie pod wzgl�dem j�zykowym, przestrzega zasad ortografii i interpunkcji)

II/1

30.3, 30.4, 31.3.1, 31.4.1, 31.4.2, 31.4.3

0,25

0,3

8

Pos�uguje si� terminami typowymi dla przedmiot�w humanistycznych

II/2

27

0,61

0,66

9

Tworzy teksty o charakterze perswazyjnym lub informacyjnym, dostosowane do sytuacji komunikacyjnej

II/3

30.1.1, 30.1.2, 31.3.2

0,69

0,77

10

Zna i stosuje zasady organizacji tekstu, tworzy tekst na zadany temat sp�jny pod wzgl�dem logicznym i sk�adniowym

II/4

30.2, 31.1.1, 31.2.1, 31.2.2, 31.2.3

0,78

0,82

11

Formu�uje, porz�dkuje i warto�ciuje argumenty uzasadniaj�ce stanowisko w�asne lub cudze

II/5

29,31.1.3

0,45

0,51

12

Analizuje, por�wnuje, porz�dkuje i syntetyzuje informacje zawarte w tekstach kultury

II/6

31.1.4, 31.1.5, 31.1.6

0,53

0,58

13

Dokonuje celowych operacji na tek�cie � przekszta�ca stylistycznie

II/7

28

0,44

0,46

14

Wypowiada si� na temat zwi�zk�w mi�dzy kultur� rodzim� a innymi kr�gami kulturowymi

II/8

26

0,21

0,27

15

Formu�uje problemy

II/9

31.1.2

0,85

0,82

16

Wybiera odpowiednie terminy do opisu zjawisk i obiekt�w przyrodniczych oraz zachowa� organizm�w

I/1

1, 4, 8, 12, 16, 25

0,61

0,66

17

Wykonuje obliczenie w sytuacjach praktycznych, w tym :stosuje w praktyce w�asno�ci dzia�a�, operuje procentami, pos�uguje si� jednostkami miar

I/2

2, 5, 15, 20, 27

0,59

0,67

18

Pos�uguje si� w�a�ciwo�ciami figur, w tym oblicza miary figur p�askich

I/3

23, 28

0,41

0,52

19

Odczytuje informacje przedstawione w formie rysunku

II/1

31

0,58

0,6

20

Operuje informacja, w tym: analizuje, przetwarza, interpretuje i por�wnuje informacje

II/2

3, 6, 11, 17, 19, 29, 32

0,50

0,57

21

Wskazuje prawid�owo�ci w procesach, w funkcjonowaniu uk�ad�w i system�w, w tym wskazuje warunki funkcjonowania proces�w, wykorzystuje zasady i prawa do obja�nienia proces�w

III/1

7, 9, 13, 14, 18, 22

0,56

0,59

22

Pos�uguje si� j�zykiem symboli i wyra�e� algebraicznych, w tym; zapisuje przebieg reakcji za pomoc� r�wna� chemicznych, zwi�zki miedzy wielko�ciami za pomoc� r�wna�

III/2

21, 24, 26, 30

0,39

0,41

23

Stosuje zintegrowana wiedz� do obja�nienia zjawisk przyrodniczych, w tym: wskazuje wsp�czesne zagro�enia dla zdrowia cz�owieka i �rodowiska przyrodniczego

III/4

10

0,42

0,36

24

Analizuje sytuacj� problemow�, w tym: okre�la dane i szukane, okre�la cel

IV/2

33

0,30

0,41

25

Tworzy i realizuje plan rozwi�zania, w tym: uk�ada i rozwi�zuje procedury osi�gania celu

IV/ 4

34

0,29

0,34

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Diagramy �atwo�� badanych czynno�ci w zakresie standardu na tle wojew�dztwa:

 

Cz�� humanistyczna:

 

 

Cz�� matematyczno � przyrodnicza:

 

 

 

Z diagramu wida�, �e uczniowie prawie we wszystkich standardach uzyskali wyniki wy�sze ni� �redni wynik w wojew�dztwie z wyj�tkiem standard�w: w cz�ci H II/9 /ucze� formu�uje problemy, podaje sposoby ich rozwi�zania, wyci�ga wnioski, wypowiada si� na temat sytuacji problemowej przedstawionej w tekstach kultury / i w cz�ci MP III/4 / ucze� stosuje zintegrowana wiedze do obja�niania zjawisk przyrodniczych: ��czy zdarzenia w ci�gi przemian, wskazuje wsp�czesne zagro�enia dla zdrowia cz�owieka i �rodowiska przyrodniczego, analizuje przyczyny i skutki oraz proponuje sposoby przeciwdzia�ania wsp�czesnym zagro�eniom cywilizacyjnym, potrafi umiejscowi� sytuacje dotycz�ce �rodowiska przyrodniczego w szerszym kontek�cie spo�ecznym/..

 

Wynik ni�szy uzyskali uczniowie tylko w cz�ci humanistycznej w standardzie II/9, a w cz�ci matematyczno � przyrodniczej w standardzie III/4

 

 

 

 

 

 

 

 

Wyniki dotycz�ce zada� 

 

XIII.             Analiza tabeli zawieraj�cej wyniki o zadaniach pozwala ustali�, co dla uczni�w by�o trudne i s�abiej opanowane, czyli co wymaga dodatkowych �wicze� lub zmiany sposobu nauczania, uczenia si�.

 

Cz�� humanistyczna

interpretacja

 

bardzo trudne

trudne

umiarkowanie trudne

�atwe

bardzo �atwe

warto�� wska�nika

 

0 � 0,19

0,20 � 0,49

0,50 � 0,69

0,70 � 0,89

0,90 - 1

 numery zada� - wojew�dztwo

zamkni�te

-

8,10,

3,4,5,6,7,9,11,13,16,20

2,12,14,15,17,18,19

1

otwarte

-

22,23,25,26,28,31

21,24,27,29,30

-

-

 

numery zada� - szko�a

zamkni�te

-

-

3,4,5,6,8,9,10,11,13,20,

7,12,14,15,16,17,18,19,

1,2

otwarte

-

23,25,26,28,31

21,22,27,29,

24,30,

-

 

Cz�� mat. - przyrodnicza

interpretacja

 

bardzo trudne

trudne

umiarkowanie trudne

�atwe

bardzo �atwe

warto�� wska�nika

 

0 � 0,19

0,20 � 0,49

0,50 � 0,69

0,70 � 0,89

0,90 - 1

numery zada� - wojew�dztwo

zamkni�te

-

2,3,7,10,14,16,18,20,23

4,5,6,8,9,12,19,22,24,25

1,11,13,17,21

15

otwarte

-

26,28,29,30,32,33,34

27,31

-

-

 

numery zada� - szko�a

zamkni�te

-

3,7,10,16,20

2,5,6,8,9,14,18,19,22,23,24

1,4,11,12,13,17,21,25

15

otwarte

-

26,29,30,32,33,34

28

27

 

 

 

 

 Tabela zawiera zadania obejmuj�ce badane czynno�ci z podzia�em na stopie� opanowania wiadomo�ci i umiej�tno�ci.

 

 

 

Cz�� humanistyczna

 

Interpretacja �atwo�ci zada� w szkole

Numer zadania

Warto�� wska�nika

Badane czynno�ci

Przedmiot nauczania

bardzo trudne

brak

-

-

-

trudne

23

0,34

analizuje i dostrzega konteksty niezb�dne do interpretacji tekst�w kultury

historia

25

0,37

dostrzega i analizuje kontekst historyczny, religijny, filozoficzny niezb�dny do interpretacji tekst�w kultury

historia

26

0,27

wypowiada si� na temat zwi�zk�w miedzy kultur� rodzim� a innymi kr�gami kulturowymi

historia/sztuka

28

0,46

dokonuje celowych operacji na tek�cie � przekszta�ca stylistycznie

j.polski

30

4

0,46

buduje wypowiedzi poprawne pod wzgl�dem j�zykowym i stylistycznym w nast�puj�cych formach: opis, opowiadanie, charakterystyka, sprawozdanie, recenzja, rozprawka, notatka, plan, reporta�, artyku�, wywiad, og�oszenie, zaproszenie, dedykacja, podanie, list, pami�tnik (przestrzega zasad ortografii i interpunkcji)

j.polski

31

1.3

0,49

formu�uje, porz�dkuje i warto�ciuje argumenty uzasadniaj�ce stanowisko w�asne lub cudze (pos�uguje si� co najmniej dwoma przyk�adami w funkcji argumentacyjnej)

j.polski

1.5

0,49

analizuje, por�wnuje, porz�dkuje i syntetyzuje informacje zawarte w tekstach kultury (w�a�ciwie dobiera informacje)

3.1

0,13

buduje wypowiedzi poprawne pod wzgl�dem j�zykowym i stylistycznym w nast�puj�cych formach: opis, opowiadanie, charakterystyka, sprawozdanie, recenzja, rozprawka, notatka, plan, reporta�, artyku�, wywiad, og�oszenie, zaproszenie, dedykacja, podanie, list, pami�tnik (pisze poprawnie pod wzgl�dem j�zykowym)

4.1

0,13

buduje wypowiedzi poprawne pod wzgl�dem stylistycznym (przestrzega zasad interpunkcji)

4.2

0,20

buduje wypowiedzi poprawne pod wzgl�dem stylistycznym (przestrzega zasad ortografii)

4.3

0,18

buduje wypowiedzi poprawne pod wzgl�dem stylistycznym (przestrzega zasad ortografii)

zadania umiarkowanie trudne

�atwe

7

0,71

czyta teksty kultury na poziomie dos�ownym (odczytuje znaczenie fragmentu zdania w kontek�cie akapitu)

historia/WOS

12

0,77

czyta teksty kultury na poziomie dos�ownym (okre�la pochodzenie wyrazu na podstawie analizy s�owotw�rczej)

j.polski

14

0,89

dostrzega i analizuje konteksty niezb�dne do interpretacji tekst�w kultury: historyczny, plastyczny (przywo�uje kontekst kulturowy niezb�dny do odczytania dzie�a plastycznego)

historia

15

0,80

interpretuje teksty kultury (okre�la cech� zjawiska na podstawie dzie�a plastycznego)

sztuka

16

0,72

okre�la funkcj� �rodka wyrazu w dziele plastycznym (okre�la funkcj� kompozycyjna �rodka artystycznego zastosowanego w dziele plastycznym)

sztuka

17

0,87

okre�la funkcj� �rodka wyrazu w dziele plastycznym (okre�la funkcj� �rodka artystycznego zastosowanego w dziele plastycznym)

sztuka

18

0,83

dostrzega �rodki wyrazu typowe dla tekst�w literackich (rozpoznaje �rodek stylistyczny w tek�cie literackim)

j.polski

19

0,77

czyta na poziomie dos�ownym (odczytuje znaczenie zwrotu j�zykowego)

j.polski

24

0,75

dostrzega warto�ciowanie w tekstach kultury (hierarchizuje warto�ci uznawane przez bohatera literackiego na podstawie jego wypowiedzi)

j.polski

31

1.2

0,82

formu�uje problemy (formu�uje tez� (hipotez�))

j.polski

2.1

0,73

zna i stosuje zasady organizacji tekstu, tworzy tekst na zadany temat, sp�jny pod wzgl�dem logicznym i sk�adniowym (stosuje zasady typowe dla kompozycji budowanej wypowiedzi)

2.2

0,72

zna i stosuje zasady organizacji tekstu, tworzy tekst na zadany temat, sp�jny pod wzgl�dem logicznym i sk�adniowym (redaguje tekst sp�jny)

2.3

0,81

zna i stosuje zasady organizacji tekstu, tworzy tekst na zadany temat, sp�jny pod wzgl�dem logicznym i sk�adniowym (redaguje tekst logicznie uporz�dkowany)

3.2

0,73

tworzy teksty o charakterze informacyjnym lub perswazyjnym, dostosowane do sytuacji komunikacyjnej (dostosowuje styl wypowiedzi do sytuacji komunikacyjnej)

bardzo �atwe

1

0,9

odczytuje teksty kultury na poziomie dos�ownym (wskazuje temat tekstu popularnonaukowego)

historia

2

0,9

wyszukuje informacje zawarte w tekstach popularnonaukowych (wyszukuje informacje na wskazany temat w tek�cie popularnonaukowym)

sztuka

30

1.2

0,98

tworzy teksty o charakterze perswazyjnym dostosowane do sytuacji komunikacyjnej (dostosowuje wypowied� do sytuacji komunikacyjnej)

j.polski

 

2

0,90

zna i stosuje zasady organizacji tekstu, tworzy tekst na zadany temat, sp�jny pod wzgl�dem logicznym i sk�adniowym (tworzy tekst sp�jny i zwi�z�y)

31

1.1

0,93

zna i stosuje zasady organizacji tekstu, tworzy tekst na zadany temat, sp�jny pod wzgl�dem logicznym i sk�adniowym pisze tekst zgodny z tematem)

j.polski

  

 

 

   Cz�� matematyczno - przyrodnicza

 

Interpretacja �atwo�ci zada� w szkole

Numer zadania

Warto�� wska�nika

Badane czynno�ci

Przedmiot nauczania

bardzo trudne

brak

-

-

-

trudne

3

0,39

analizuje informacje (przetwarza informacje podane w formie wykresu)

fizyka

7

0,27

wskazuje warunki wyst�powania prawid�owo�ci w procesach, w funkcjonowaniu uk�ad�w i system�w (wskazuje przyczyn� powstawania kwasu mlekowego w mi�niach)

biologia

10

0,36

stosuje zintegrowan� wiedz� do obja�niania zjawisk przyrodniczych (wskazuje przyczyn� eutrofizacji)

biologia

16

0,45

wybiera odpowiednie terminy i poj�cia do opisu zjawisk, w�a�ciwo�ci (wybiera wz�r w�glowodoru wykorzystanego do otrzymania polimeru)

chemia

20

0,47

wykonuje obliczenia w r�nych sytuacjach praktycznych (stosuje w praktyce obliczenia arytmetyczne)

matematyka

26

1.1

0,45

zapisuje procesy za pomoc� r�wna� chemicznych (zapisuje r�wnanie reakcji otrzymywania kwasu w�glowego)

� zapisuje substraty

chemia

1.2

0,21

� zapisuje produkt

29

1.3

0,20

przetwarza informacje odczytane z mapy (oblicza rozci�g�o�� po�udnikow�) � wykonuje bezb��dnie rachunki

geografia

30

1.1

0,26

zapisuje zwi�zki za pomoc� r�wna� (zapisuje r�wnanie i rozwi�zuje je)

zapisuje r�wnanie

matematyka

1.2

0,24

stosuje poprawn� metod� obliczenia d�ugo�ci mostu

1.3

0,45

stosuje poprawn� metod� obliczenia szeroko�ci rzeki

1.4

0,23

wykonuje bezb��dnie rachunki

32

0,44

por�wnuje informacje (por�wnuje formy rozwojowe �aby) na podstawie rysunku

biologia

33

1.2

0,47

analizuje sytuacj� problemow�, okre�la dane i szukane, okre�la cel

stosuje poprawn� metod� obliczenia czasu

fizyka

1.3

0,20

wykonuje bezb��dnie rachunki

34

1.1

0,39

tworzy i realizuje plan rozwi�zania (na podstawie danych oblicza obj�to�ci oraz ich stosunek)

stosuje poprawn� metod� obliczenia wysoko�ci sto�ka

matematyka

1.2

0,33

stosuje poprawn� metod� obliczenia obj�to�ci sto�ka

1.4

0,31

stosuje poprawn� metod� obliczenia jak� cz�� wiaderka wype�ni� piasek z 6 foremek

1.5

0,17

wykonuje bezb��dnie rachunki

zadania umiarkowanie trudne

�atwe

1

0,87

wybiera odpowiednie poj�cia i terminy matematyczno � przyrodnicze (wybiera map� o najwi�kszej dok�adno�ci)

geografia

4

0,77

wybiera odpowiednie poj�cia do opisu w�a�ciwo�ci figury (okre�la liczb� osi symetrii figury)

matematyka

11

0,81

analizuje informacje (nazywa spos�b rozmna�ania na podstawie rysunku)

biologia

12

0,70

wybiera odpowiednie terminy i poj�cia do opisu zjawisk (wybiera terminy do opisu zjawiska osadzania)

geografia

13

0,89

wykorzystuje zasady i prawa do obja�niania zjawisk (wykorzystuje zasad� r�wnowagi mechanicznej w obliczeniach)

fizyka

17

0,84

analizuje informacje (analizuje informacje przedstawione w tabeli i formu�uje wnioski)

chemia

21

0,78

zapisuje zwi�zki i procesy w postaci r�wna� (rozwi�zuje zadanie tekstowe za pomoc� r�wnania lub okre�la poprawno�� zaproponowanych odpowiedzi_

matematyka

25

0,72

wybiera odpowiednie terminy i poj�cia do opisu zjawisk (rozpoznaje odpowiedni typ wybrze�a)

geografia

27

1.1

0,83

operuje procentami w sytuacjach praktycznych (operuje procentami na podstawie informacji przedstawionych na diagramie)

oblicza, jaki procent stanowi� uczniowie opowiadaj�cy si� za pobytem nad jeziorem

matematyka

1.2

0,73

stosuje poprawna metod� obliczenia liczby z danego jej %

1.3

0,70

wykonuje bezb��dne rachunki

bardzo �atwe

15

0,92

Wykonuje obliczenia w r�nych sytuacjach praktycznych (umie oszacowa� wynik dzia�ania)

matematyka

 

 

 

XIV.            Tabela zawiera wyniki uczni�w naszej szko�y w latach 2992, 2003 i 2004.

 

Uwaga: R�nice rz�du 0,01 wynikaj� z przybli�e� i sposobu obliczania wska�nik�w

 

1. Cz�� humanistyczna

 

wska�niki

2002

2003

2004

Liczba uczni�w

169

208

183

�atwo�� zestawu

0,63

0,66

0,6

�atwo�� standardu

I

0,74

0,80

0,66

II

0,52

0,52

0,54

�rednia M

31,5

33

32

Modalna Mo

33, 35, 36

35

32

Mediana Me

33

34

31

Najwy�szy wynik

45

46

45

Najni�szy wynik

10

12

6

Rozst�p

35

34

39

Diagram przedstawia �atwo�� standard�w w naszej szkole w latach 2002, 2003 i 2004  - cz�� humanistyczna.

 

Tabela zawiera �atwo�ci zestawu i �atwo�ci standard�w uczni�w naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy � cz�� humanistyczna.

 

wska�niki

2002

2003

2004

woj.

gmina

szko�a

woj.

gmina

szko�a

woj.

gmina

szko�a

�atwo�� zestawu

0,62

0,64

0,63

0,66

0,66

0,66

0,56

0,57

0,60

�atwo�� standard�w

I

0,70

0,72

0,74

0,79

0,80

0,80

0,62

0,63

0,66

II

0,54

0,56

0,52

0,52

0,52

0,52

0,50

0,50

0,54

 

 

 

Diagram �atwo�ci standardu I naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy w latach 2002, 2003 i 2004. � cz�� humanistyczna.

 

 

Diagram �atwo�ci standardu II naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy w latach 2002, 2003 i 2004. � cz�� humanistyczna.

 

 

 

Diagram �atwo�ci zestawu egzaminacyjnego dla uczni�w naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy � cz�� humanistyczna.

 

2. Cz�� matematyczno - przyrodnicza

 

wska�niki

2002

2003

2004

Liczba uczni�w

169

208

183

�atwo�� zestawu

0,55

0,6

0,53

�atwo�� standardu

I

0,71

0,59

0,65

II

0,68

0,77

0,56

III

0,56

0,60

0,48

IV

0,26

0,44

0,37

�rednia M

27,5

30

26,6

Modalna Mo

26

38

18, 25, 26

Mediana Me

28

34,5

26

Najwy�szy wynik

45

50

50

Najni�szy wynik

10

8

5

Rozst�p

35

42

45

Diagram przedstawia �atwo�� standard�w w naszej szkole w latach 2002, 2003 i 2004  - cz�� matematyczno � przyrodnicza.

 

Tabela zawiera �atwo�ci zestawu i �atwo�ci standard�w uczni�w naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy � cz�� matematyczno � przyrodnicza.

 

 

wska�niki

2002

2003

2004

woj.

gmina

szko�a

woj.

gmina

szko�a

woj.

gmina

szko�a

�atwo�� zestawu

0,52

0,55

0,55

0,49

0,56

0,60

0,46

0,49

0,52

�atwo�� standard�w

I

0,61

0,66

0,71

0,49

0,56

0,59

0,57

0,61

0,65

II

0,65

0,67

0,68

0,70

0,75

0,77

0,51

0,54

0,56

III

0,52

0,54

0,56

0,48

0,54

0,60

0,45

0,46

0,48

IV

0,29

0,31

0,26

0,28

0,37

0,44

0,30

0,33

0,37

 

Diagram �atwo�ci standardu I naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy w latach 2002, 2003 i 2004. � cz�� matematyczno � przyrodnicza.

 

 

 

 

Diagram �atwo�ci standardu II naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy w latach 2002, 2003 i 2004. � cz�� matematyczno � przyrodnicza.

Diagram �atwo�ci standardu III naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy w latach 2002, 2003 i 2004. � cz�� matematyczno � przyrodnicza.

 

 

Diagram �atwo�ci standardu IV naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy w latach 2002, 2003 i 2004. � cz�� matematyczno � przyrodnicza.

 

Diagram �atwo�ci zestawu egzaminacyjnego uczni�w naszej szko�y na tle wojew�dztwa i gminy � cz�� matematyczno � przyrodnicza.